Το διοικητικό συμβούλιο του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου (Π.Φ.Σ.), μετά από συναντήσεις με υπηρεσιακούς παράγοντες του ΕΟΠΥΥ και εκπροσώπους της ιδιωτικής εταιρείας που επεξεργάζεται και ψηφιοποιεί τις υποβολές γνωματεύσεων με αναλώσιμα, ιατροτεχνολογικά και σκευάσματα ειδικής διατροφής, συγκέντρωσε και κοινοποιεί τα λάθη που κάνουν συχνά οι φαρμακοποιοί κατά την υποβολή γνωματεύσεων στο e-ΔΑΠΥ:
Υποβολές χωρίς αριθμό πρωτοκόλλου
Αριθμός πρωτοκόλλου δίνεται εφόσον ταυτοποιείται η ηλεκτρονική υποβολή με το φάκελο που παραλαμβάνεται από την υπηρεσία. Το μεγαλύτερο ποσοστό των υποβολών που δεν παίρνουν αριθμό πρωτοκόλλου είναι εκείνες που «φαίνονται» στην ηλεκτρονική εφαρμογή του e-ΔΑΠΥ ότι είναι σε κατάσταση «Καταχώρησης Στοιχείων», δηλαδή είναι ανοικτές υποβολές.
Ο Π.Φ.Σ. ζήτησε να ενημερωθούν μέσω μηνύματος στο e-ΔΑΠΥ, οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι για να κλείσουν τις υποβολές τους, δεδομένου ότι υπάρχουν 32 τέτοιες περιπτώσεις στις υποβολές Ιανουαρίου και 47 του Φεβρουάριου.
Υποβολές με πρόβλημα στην αποστολή ψηφιοποιημένου αρχείου
Πρόκειται για πολλαπλές υποβολές, επειδή διαφέρει ο αριθμός υποβολής στο αποδεικτικό υποβολής με αυτόν στην εκτέλεση της γνωμάτευσης. Συμβαίνει όταν για κάποιο λόγο διαγραφεί η ολοκληρωμένη υποβολή και δημιουργείται καινούρια, άρα στον ΕΟΠΥΥ εστάλη το φυσικό αρχείο, τα εκτυπωμένα δικαιολογητικά της διαγραμμένης υποβολής. Τα προβλήματα αυτά δημιουργήθηκαν τους δυο πρώτους μήνες που το επέτρεπε το σύστημα.
Προβλήματα με τα δικαιολογητικά & τα στοιχεία
Υπενθυμίζεται ότι τα απαραίτητα δικαιολογητικά είναι: 1) τιμολόγιο (όχι αντίγραφό του – με την ίδια ημερομηνία, αριθμό και αιτούμενο ποσό με ακρίβεια δεκαδικού με αυτά που έχουν δηλωθεί στην ηλεκτρονική εφαρμογή), 2) αποδεικτικό υποβολής, 3) γνωμάτευση γιατρού, 4) παραστατικό εκτέλεσης γνωμάτευσης του φαρμακείου (με τον ίδιο 7ψήφιο αριθμό υποβολής και τον ίδιο αύξοντα αριθμό εκτελεσμένης γνωμάτευσης με τους αριθμούς που έχουν τα εκτυπωμένα δικαιολογητικά).
Εάν διαπιστωθεί οποιαδήποτε διαφορά σε αυτά τα στοιχεία ή εάν λείπουν δικαιολογητικά, ο φάκελος αυτός δεν ψηφιοποιείται και παραμένει εκτός της διαδικασίας ελέγχου, έως ότου βρεθεί λύση στο πρόβλημα του.
Επίσης δεν προχωράνε σε ψηφιοποίηση δικαιολογητικά με αχνό μελάνι, με κενά και λοιπά προβλήματα του εκτυπωτή.
Συμπερασματικά:
- Πριν οι φαρμακοποιοί «κλείσουν» μια υποβολή, οφείλουν να ελέγχουν προσεκτικά όλα τα στοιχεία που την αφορούν.
- Επίσης, οφείλουν να ελέγχουν το φάκελο υποβολής με τα φυσικά παραστατικά που αποστέλλουν (να ταυτίζεται ο αριθμός υποβολής σε ετικέτα – παραστατικά εκτέλεσης – αποδεικτικό υποβολής).