Έναν ειδικό φόρο στις εταιρείες που κάνουν διανομές κατ' οίκον επιβάλει ο δήμος της Βαρκελώνης στην Ισπανία σε μια προσπάθεια να μειωθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση αλλά και η ατμοσφαιρική ρύπανση στις πόλεις, αλλά και να ενισχυθούν τα φυσικά καταστήματα που είδαν τις πωλήσεις τους να πέφτουν την περίοδο της Covid-19.
Το μέτρο αφορά όλους τους μεγάλους παίκτες του διαδικτυακού εμπορίου με ετήσια έσοδα 1 εκατομμυρίου και άνω, οι οποίοι υποχρεούνται να καταβάλλουν στο δήμο το 1,25% των εσόδων τους. Μεταξύ αυτών είναι φυσικά και ο κολοσσός του χώρου, η Amazon, γι’ αυτό και το μέτρο έμεινε γνωστό ως «φόρος στην Amazon».
Στα σχέδια του δήμου είναι να αξιοποιήσει τα χρήματα των φόρων στην υποστήριξη των φυσικών καταστημάτων, σύμφωνα με το politico.eu, χωρίς να έχει ξεκαθαριστεί πώς θα εφαρμοστεί αυτή η «υποστήριξη».
Οι πληγέντες από το νέο φόρο αντέδρασαν ισχυριζόμενοι ότι θα ακριβύνουν οι διαδικτυακές αγορές και μέρος αυτού του κόστους θα μετακυλήσει αναγκαστικά στους καταναλωτές, ωστόσο το μέτρο τέθηκε σε εφαρμογή την άνοιξη του 2023, σύμφωνα με το newmoney.gr.