Φαρμακοποιός, εµπορικός διευθυντής της Euromed Medical Supplies SA
Γεννηµένος το 1968 στην Αθήνα, µε σπουδές στη Φαρµακευτική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστηµίου Θεσσαλονίκης, ο Σοφοκλής Αντωνίου έχει δικό του φαρµακείο στη Θεσσαλονίκη, εδώ και δώδεκα χρόνια, ενώ δραστηριοποιείται παράλληλα µε µεγάλη επιτυχία στις φαρµακευτικές επιχειρήσεις, ως εµπορικός διευθυντής της Euromed Medical Supplies SA.
Ρόλος απαιτητικός, καθηµερινότητα ιδιαίτερα αγχώδης, καθώς η εταιρεία αναπτύσσεται µε ταχύτατους ρυθµούς. Η Euromed Medical Supplies SA. έχει πανελλαδικό δίκτυο µε 16 πωλητές και ιδιόκτητα γραφεία στην Αθήνα, στην Πάτρα και στο Ηράκλειο Κρήτης. Έδρα της παραµένει η Θεσσαλονίκη, ενώ έχει µετακοµίσει ήδη σε νέες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στη Ν. Ραιδεστό, µε υποδοµές τέτοιες που να ευνοούν τη δυναµική εξάπλωσή της.
Η Euromed Medical Supplies SA. διαθέτει στην αγορά τα γνωστά και καταξιωµένα προϊόντα Eblagel (hot-ice), Sportgel, Thermagel, Venen Balsam, Clear Herpes, Medical Film 3 (Spray-Jell) Medactive, καθώς και το τεστ εγκυµοσύνης Self Clear.
Στη συνέντευξη που ακολουθεί ο Σοφοκλής Αντωνίου αναλύει µε ιδιαίτερα κατατοπιστικό τρόπο την επιτυχηµένη πορεία της Euromed Medical Supplies SA και διαβεβαιώνει τους συνάδελφους πως η εταιρεία θα εξακολουθήσει να είναι ο πιστός συνεργάτης του φαρµακοποιού µε προϊόντα κλινικά ελεγµένα που θα συγκεντρώνουν όλες τις απαιτούµενες πιστοποιήσεις για να κυκλοφορούν στην αγορά.
| |
Πείτε µας λίγα λόγια για τον εαυτό σας για να σας γνωρίσουµε.
Γεννήθηκα στην Αθήνα το 1968. Σπούδασα Φαρµακευτική στο Α.Π.Θ. σε µία περίοδο που στη φαρµακευτική σχολή δίδασκαν κατά κοινή οµολογία των συναδέλφων, µερικοί από τους καλύτερους πανεπιστηµιακούς δασκάλους. Πρόχειρα µου έρχονται στο µυαλό τα ονόµατα των Τσιφτσόγλου, Κουρουνάκη, Μαλαµατάρη, Δηµόπουλου, Χατζηπαύλου και άλλοι πολλοί. Ήταν χρόνια όµορφα, ανέµελα. Στη Σχολή γνώρισα και τη γυναίκα µου Νάνσυ Μποµπορίδου, µε την οποία βρισκόµαστε µαζί 17 χρόνια και έχουµε δύο παιδιά. Η γυναίκα µου διατηρεί και αυτή φαρµακείο και είναι ο πιο σηµαντικός µου συµπαραστάτης.
Ποια ήταν τα στάδια της επαγγελµατικής σας πορείας έως ότου φτάσετε να είστε εµπορικός διευθυντής στην εταιρεία Euromed;
Άνοιξα φαρµακείο στη Θεσσαλονίκη πριν από δώδεκα χρόνια. Από την πρώτη στιγµή διαπίστωσα ότι στη φαρµακευτική αγορά υπήρχαν πολλές µικρές εταιρείες που διακινούσαν σηµαντικό αριθµό προϊόντων χωρίς να έχουν τις απαραίτητες εγκρίσεις και πιστοποιήσεις. Πολλές από αυτές τις εταιρείες χάνονταν και τα προϊόντα εξαφανίζονταν, αφήνοντας µια πικρία για την εµπιστοσύνη µε την οποία τα είχαµε περιβάλλει εγώ και αρκετοί συνάδελφοι.
Ποιες είναι οι απαιτήσεις της καθηµερινότητας σας στην εταιρεία;
Στη Euromed Medical Supplies η καθηµερινότητα είναι ιδιαίτερα αγχώδης, γιατί η εταιρεία αναπτύσσεται µε ταχύτατους ρυθµούς.
Έχουµε πανελλαδικό δίκτυο µε 16 πωλητές και ιδιόκτητα γραφεία στην Αθήνα, στην Πάτρα και στο Ηράκλειο Κρήτης. Έδρα βεβαίως της εταιρείας παραµένει η Θεσσαλονίκη, πρόσφατα µάλιστα µετακοµίσαµε σε νέες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στη Ν. Ραιδεστό, µε υποδοµές τέτοιες που να µπορούν να βοηθήσουν στην εξάπλωση της εταιρείας. Το γεγονός ότι η έδρα µας βρίσκεται εκτός Αθηνών, µε αναγκάζει να ταξιδεύω πάρα πολύ συχνά, για να βρίσκοµαι κοντά µε τους συνεργάτες της εταιρείας σε όλη την Ελλάδα.
Η εταιρεία διαθέτει ανεξάρτητο τµήµα ιατρικής ενηµέρωσης µε 6 ιατρικούς επισκέπτες που ενηµερώνουν καθηµερινά ορθοπεδικούς, ρευµατολόγους και γυναικολόγους για τα ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά των προϊόντων µας.
Πότε ιδρύθηκε η Euromed;
Η Euromed SA ιδρύθηκε το 1992 µε αντικείµενο τους αναλυτές αερίων αίµατος και δραστηριοποίηση στα νοσοκοµεία και µόνο. Το 2001-2002 η εταιρεία µετονοµάζεται σε Euromed Medical Supplies SA και αρχίζει να δραστηριοποιείται στα φαρµακεία όλης της χώρας µε ιδιαίτερη επιτυχία, διατηρώντας και τη νοσοκοµειακή γραµµή.
Είµαστε µια οµάδα πέντε ανθρώπων µε κέφι και γνώσεις, που έχουµε όραµα και σχέδιο.
Το πιο ενθαρρυντικό στοιχείο είναι η τεράστια απήχηση που γνώρισε το εγχείρηµά µας, και από αυτό το βήµα θα ήθελα να ευχαριστήσω από καρδιάς όλους τους συνάδελφους φαρµακοποιούς που έχουν γίνει οι καλύτεροι πρεσβευτές των προϊόντων µας στον Έλληνα καταναλωτή.
Μιλήστε µας για την πορεία της εταιρείας.
Η Euromed Medical Supplies SA έχει κεντρικό της σύνθηµα: «στο επίκεντρο ο άνθρωπος». Σε αυτές τις τέσσερις λέξεις κρύβεται η ουσία της δηµιουργίας και της συνεχούς εξάπλωσης της εταιρείας. Οι συνεργάτες µου και εγώ µε καθηµερινές επίπονες διαδικασίες προσπαθούµε να διαθέτουµε στην ελληνική φαρµακευτική αγορά προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας. Διαθέτουµε ένα από τα πιο πλήρη εργαστήρια ποιοτικού ελέγχου στη χώρα, ούτως ώστε να φτάνουν στον Έλληνα καταναλωτή µόνο προϊόντα ποιότητας. Με τον αγαπηµένο συνεργάτη και φίλο Δηµήτρη Διακάκη, διευθύνοντα σύµβουλο στην εταιρεία, βρισκόµαστε κάθε χρόνο σε όλα τα µεγάλα φαρµακευτικά «ραντεβού» που δίνονται παγκοσµίως (Γερµανία, Ιταλία, Γαλλία, Ιαπωνία, Κίνα).
Τι προϊόντα διακινεί η Euromed; Αναπτύσσει και ίδια προϊόντα;
Η Euromed διαθέτει στη ελληνική αγορά το πρωτοποριακό τεστ εγκυµοσύνης Self Clear, το µοναδικό τεστ εγκυµοσύνης µε αποτέλεσµα από την 5η ηµέρα της πιθανής σύλληψης.
Διαθέτει ακόµη τα έµπλαστρα υδροκολλοειδούς γέλης Eblagel (hot-ice), τις εξαιρετικές θεραπευτικές γερµανικές κρέµες Sportgel, Thermagel, Venen Balsam, την κρέµα για τον επιχείλιο έρπητα Clear Herpes, τα προϊόντα Medical Film 3 (Spray-Jell) για την προστασία και αντιµετώπιση του τραύµατος, τις οδοντιατρικές οδοντότσιχλες Xylitol, τη σειρά Medactive (υδραργυρικά και ηλεκτρονικά θερµόµετρα µε ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά, π.χ. τα υδραργυρικά Medactive είναι τα µοναδικά θερµόµετρα µε σύστηµα διαφυγής υδραργύρου) και αρκετά ακόµη προϊόντα.
Θα λέγατε ότι η εταιρεία έχει ένα ιδιαίτερο προσανατολισµό;
Η εταιρεία έχει ένα ιδιαίτερο προσανατολισµό σε προϊόντα που να διαθέτουν σηµεία υπεροχής έναντι του ανταγωνισµού, προϊόντα που να έχουν λόγο ύπαρξης στον πάγκο του ελληνικού φαρµακείου.
Έχει δηµιουργηθεί τελευταία ένα θέµα σε σχέση µε την αξιοπιστία των τεστ εγκυµοσύνης. Ποια είναι η γνώµη σας, λαµβάνοντας υπόψη και τη διακίνηση του Self Clear από τη Euromed;
Δυστυχώς την τελευταία διετία είδαµε την άλλη όψη της τεράστιας επιτυχίας του Self Clear, ενός προϊόντος που σε µικρό χρονικό διάστηµα κατέκτησε την κορυφή της κατηγορίας του εκτοπίζοντας προϊόντα που παραδοσιακά είχαν υψηλά µερίδια αγοράς.
Από την πρώτη στιγµή της επιτυχίας του γνωρίσαµε µια απίστευτη συκοφαντική εκστρατεία, µε δήθεν επιστηµονικά άρθρα γυναικολόγων, µε περίεργους τίτλους, που αµφισβητούσαν την αποτελεσµατικότητα του τεστ, χωρίς όµως να µπορούν να αποδείξουν τα εµφανώς κατευθυνόµενα λεγόµενά τους. Τα άρθρα αυτά επαναλαµβάνονταν αυτούσια σε διάφορα περιοδικά του χώρου και, εντελώς συµπτωµατικά, δίπλα στο άρθρο υπήρχε η διαφηµιστική καταχώριση του ανταγωνιστικού προϊόντος.
Ταυτόχρονα µικρές αλλά και µεγάλες εταιρείες του χώρου έθεσαν στην κυκλοφορία ανταγωνιστικά τεστ µε αντίστοιχες ενδείξεις (χωρίς τις αντίστοιχες πιστοποιήσεις και κλινικούς ελέγχους) µε το Self Clear, η αντιπαράθεση φούντωσε, επενέβη ο Ε.Ο.Φ. και αποφάσισε την απαγόρευση διακίνησης και διάθεσης όλων των τεστ εγκυµοσύνης µε ένδειξη από την 5η ηµέρα της πιθανής σύλληψης εκτός από το Self Clear. Επέβαλε ακόµη και χρηµατικά πρόστιµα στις εταιρείες, διότι χρησιµοποιούσαν πλαστά CE.
Θα ήθελα να τονίσω ότι η Euromed SA και εγώ προσωπικά δεν επιθυµούσαµε και δεν επιθυµούµε να εµπλακούµε σε καταγγελίες, µηνύσεις και ασφαλιστικά µέτρα.
Παρότι είµαστε άµεσα θιγόµενοι από τη συµπεριφορά των ανταγωνιστριών εταιρειών. Εµείς πιστεύουµε ότι η εµπορική τύχη ενός προϊόντος καθορίζεται από τους νόµους της αγοράς. Η φυσική ροή των γεγονότων δεν ανατρέπεται µε δικαστικά ή διοικητικά µέτρα. Ζούµε σε µία ανοιχτή αγορά όπου τα ολιγοπώλια προηγούµενων δεκαετιών έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί. Το καλύτερο θα επικρατήσει είτε το επιθυµούµε είτε όχι.
Ποιο θα λέγατε ότι είναι το τελικό συµπέρασµα που θα πρέπει να κρατήσουν οι φαρµακοποιοί από όλα αυτά;
Αναγνωρίζουµε ότι όλα αυτά τα γεγονότα σίγουρα δηµιούργησαν απορίες στον Έλληνα φαρµακοποιό. Το γεγονός είναι ότι το Self Clear παραµένει και σήµερα που µιλάµε το µοναδικό τεστ εγκυµοσύνης µε αποτέλεσµα από την 5η ηµέρα της πιθανής σύλληψης µε όλες τις πιστοποιήσεις και τους απαραίτητους ελέγχους (CE 0197 TUV RHEINAND).
Το γεγονός είναι ότι εµείς πρώτοι αµφισβητήσαµε τεκµηριωµένα την πρώτη ηµέρα της καθυστέρησης ως χρονική αφετηρία διαπίστωσης µιας εγκυµοσύνης, αφού η καθυστέρηση δεν αποτελεί µια σταθερή παράµετρο. Σταθερή παράµετρος είναι µόνο η σύλληψη. Το γεγονός είναι ότι η επιστηµονική κοινότητα µας έχει αγκαλιάσει αναγνωρίζοντας την ορθότητα των επιστηµονικών µας διαπιστώσεων. Το γεγονός είναι ακόµη ότι το Self Clear έχει κερδίσει την εµπιστοσύνη του Έλληνα φαρµακοποιού και του καταναλωτικού κοινού.
Πώς πιστεύετε ότι µπορούν να αντιµετωπιστούν αντίστοιχα προβλήµατα στο µέλλον;
Νοµίζω ότι τα προβλήµατα δηµιουργούνται από την απουσία ελέγχων στην αγορά.
Ο Ε.Ο.Φ. έχει όλη την καλή διάθεση, αλλά δε διαθέτει το κατάλληλο προσωπικό για να έχει πλήρη εικόνα της αγοράς. Πρέπει να διατεθούν τα απαραίτητα κονδύλια για να στελεχωθεί ο οργανισµός µε το κατάλληλο προσωπικό. Επίσης ο κάθε φαρµακοποιός πρέπει να κατανοήσει ότι ευθύνεται για τα προϊόντα που τοποθετεί στο φαρµακείο του. Πρέπει να γνωρίζει αν έχουν ή χρειάζονται έγκριση από τον Ε.Ο.Φ. Επίσης όλες τις αποφάσεις απόσυρσης θα πρέπει να τις γνωρίζει, αφού του κοινοποιούνται από τον οικείο φαρµακευτικό σύλλογο.
Ποια θεωρείτε ότι είναι τα σηµεία υπεροχής των προϊόντων της Euromed;
Τα προϊόντα της Euromed υπερέχουν στην ποιότητα και στα καινοτόµα χαρακτηριστικά τους. Να αναφέρω, για παράδειγµα, ότι τα έµπλαστρα Eblagel ήταν τα πρώτα έµπλαστρα υδροκολλοειδούς γέλης που κυκλοφόρησαν στην ελληνική αγορά που απελευθερώνουν τα δραστικά συστατικά τους οµοιόµορφα καθ’ όλη τη διάρκεια δράσης τους. Ήµασταν οι πρώτοι που µιλήσαµε στο φαρµακείο για τη δράση των διαδερµικών συστηµάτων απορρόφησης δραστικών συστατικών Ν. Τα Eblagel παραµένουν και σήµερα τα πιο ποιοτικά έµπλαστρα της αγοράς και η σειρά εµπλουτίστηκε µε το Eblagel Instant Cool για την ανακούφιση από τον υψηλό πυρετό και τον έντονο πονοκέφαλο.
Πώς βλέπετε τo µέλλον της Euromed;
Η Euromed SA στηρίζεται σε γερές βάσεις, που δεν είναι άλλες από τους περίπου 5.000 συνεργάτες φαρµακοποιούς σε όλη τη χώρα. Δουλεύουµε εντατικά σε δύο ιδιαίτερα µεγάλα project που σύντοµα θα βγάλουµε στην ελληνική αγορά, πρόκειται για δύο νέες γραµµές προϊόντων που ελπίζουµε ότι θα έχουν την ίδια επιτυχία µε τα υπάρχοντα. Παράλληλα καθηµερινά αγωνιζόµαστε για τη σωστή «έξοδο» των προϊόντων µας από το φαρµακείο, αφού για µας η σχέση µε το φαρµακοποιό δεν τερµατίζεται µε την τοποθέτηση των προϊόντων µας στα ράφια του φαρµακείου του. Έχουµε οργανώσει ένα ειδικό τµήµα γραφιστικής-διαφήµισης και προώθησης των προϊόντων µας µε έναν από τους πιο προικισµένους graphic designers που διαθέτει η χώρα, τον Στέφανο Πραµαντιώτη.
Να αναφέρω επίσης ότι δηµιουργήσαµε πρώτοι µια σύγχρονη γραµµή 24ωρης επικοινωνίας µε τον καταναλωτή. Νέες συνάδελφοι ενηµερώνουν καθηµερινά τους καταναλωτές για όλες τις απορίες που πιθανόν προκύπτουν από τη χρήση των προϊόντων µας. Η ανταπόκριση της γραµµής είναι τεράστια µε πάνω από 8.000 καταγραφές ετησίως. Εκείνο που θα ήθελα να διαβεβαιώσω το συνάδελφο φαρµακοποιό και συνεργάτη µας είναι ότι καθηµερινά θα είµαστε δίπλα του µε προϊόντα που θα νιώθει υπερήφανος να τα διαθέτει στο καταναλωτικό του κοινό, µε προϊόντα κλινικά ελεγµένα που θα έχουν όλες τις απαιτούµενες πιστοποιήσεις για να κυκλοφορούν στην αγορά.
|