Γενική παρατήρηση της νομικής υπηρεσίας του Π.Φ.Σ. σχετικά με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης είναι ότι δεν φαίνεται να έχει υπάρξει προηγούμενη συνεννόηση με το Υπουργείο Υγείας ή έστω και ένα φαρμακευτικό φορέα αφού ρυθμίζονται και θέματα που έχουν ήδη ρυθμισθεί (π.χ. Δ παρ.3 του άρθρου 16 και παρ.1 του άρθρου 17).
Όσο για τις επιμέρους ρυθμίσεις:
Κατά το άρθρο 16Β καταργείται η απλή γνώμη του οικείου φαρμακευτικού συλλόγου (η οποία στην πράξη είχε αποδειχτεί πολύ χρήσιμη), ενώ στην παρ. Γ ορίζεται ότι η χορήγηση της άδειας ιδρύσεως φαρμακείου γίνεται από τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας της Περιφερειακής Ενότητας της έδρας του φαρμακείου, με απόφαση του Αρμοδίου Περιφερειάρχη και κοινοποιείται στον οικείο Φαρμακευτικό Σύλλογο.
Με την παρ. 2 τα δικαιολογητικά για την ίδρυση φαρμακείου μπορούν να υποβληθούν και ηλεκτρονικά από τον αιτούντα στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας της Περιφερειακής Ενότητας, της έδρας του φαρμακείου.
Η τυπική ρύθμιση που ορίζεται στην παρ. Δ3 ισχύει και σήμερα!
Με την παρ. 4 στο Ε καταργείται το δικαίωμα μεταβίβασης της άδειας λειτουργίας του φαρμακείου λόγω ασυμβιβάστου με το βουλευτικό αξίωμα, το οποίο είχε θεσπισθεί με το άρθρο 40 του ν. 3130/2003 κατ΄ εφαρμογή του άρθρου 57 παρ. 1 του Συντάγματος.
Με την παρ. 1 του άρθρου 17 επαναλαμβάνεται η ήδη ψηφισθείσα ρύθμιση με τον πρόσφατο Νόμο του Υπουργείου Υγείας για τον καθορισμό δύο περιόδων ανά έτος της υποβολής αιτήσεως για άδεια ιδρύσεως.
Σε σχέση με τη ρύθμιση του υπουργείου Υγείας διαφοροποιείται στο ότι:
α. Οι άδειες ιδρύσεως του φαρμακείου δεν χορηγούνται πια βάσει της ημερομηνίας επιδόσεως της αιτήσεως στην αρμοδία αρχή. Ωστόσο παραμένει σε ισχύ το εδάφιο 1 της παρ. 2, περί υποβολής αιτήσεως την ίδια ημέρα (συγχρόνως αιτούντες – παρ.2)
β. Η αίτηση δεν επιδίδεται με δικαστικό επιμελητή, αλλά ηλεκτρονικά ή και από τον ίδιο τον φαρμακοποιό (βλέπε άρθρο 18, εδ. 1)
γ. Οι φαρμακοποιοί οι οποίοι δεν τηρούν την προβλεπόμενη διαδικασία υποβολής αιτήσεων θα στερούνται του δικαιώματος υποβολής αίτησης για τα επόμενα τρία (3) έτη.
(Πρόκειται για διάταξη ασαφής και ακατανόητη).
Όσο για το άρθρο 18, αυτό ορίζει ότι οι αιτήσεις για άδεια ίδρυσης φαρμακείου υποβάλλονται ηλεκτρονικά από τον αιτούντα στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας της Περιφερειακής Ενότητας, της έδρας του φαρμακείου και όχι με δικαστικό επιμελητή όπως μέχρι σήμερα. Το ίδιο ισχύει και τα δικαιολογητικά. Μπορεί να γίνει και ιδιοχείρως σε περίπτωση αδυναμίας.
Με το άρθρο 19 ορίζονται τα δικαιολογητικά για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας φαρμακείου, μετά τις γενόμενες τροποποιήσεις του ΓΟΚ.
Το άρθρο 20 καταργεί την υποχρέωση έκφρασης γνώμης του οικείου Φαρμακευτικού Συλλόγου για τη συστέγαση. Παράλληλα δεν μπορεί να εφαρμοστεί ο όρος «και αν δεν έχει δηλωθεί η λειτουργία σε συγκεκριμένο κατάστημα νεοϊδρυόμενου φαρμακείου ή η μεταφορά φαρμακείου που ήδη λειτουργεί σε άλλη θέση σε απόσταση μικρότερη της προβλεπόμενης για τη λειτουργία ανάλογα με τον αριθμό των φαρμακείων ή των αδειών ιδρύσεως αυτών που πρόκειται να συστεγασθούν», αφού οι αποστάσεις μεταξύ ιδρυόμενων και μεταφερομένων φαρμακείων έχουν καταργηθεί.