Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επιχειρείν

τελευταία νέα


Η τέλεια καταιγίδα για φαρμακευτικές εταιρίες και σύστημα υγείας

20/8/2013 6:13:45 μμ
Τι πιστεύετε ότι μπορεί να συμβεί αν συναντηθούν σε ένα bar μια ροκ σταρ, ένας επενδυτής των social media, ένας director R&D εταιρίας και ο Ισπανός υπουργός Υγείας;
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος



Τι πιστεύετε ότι μπορεί να συμβεί αν συναντηθούν σε ένα bar μια ροκ σταρ, ένας επενδυτής των social media, ένας director R&D εταιρίας και ο Ισπανός υπουργός Υγείας;

Προς στιγμή πιστέψατε ότι πρόκειται για αστείο αλλά σε λίγο θα δείτε ότι η συνάντηση αυτή πραγματοποιήθηκε στην πρωτεύουσα της Ισπανίας με την πρωτοβουλία του think tank Fundación de la Innovación Bankinter. Παρόντες στη συνάντηση ήταν οι William Haseltine, Esther Dyson, Alpheus Bingham, Bernat Soria και 26 άλλοι καλεσμένοι για να συμμετέχουν στην ανάπτυξη ενός νέου μοντέλου ανακάλυψης φαρμάκων.


Η κινητήριος δύναμη που κρύβεται πίσω από την συνάντηση είναι η δήλωση του José María Fernández Sousa-Faro, προέδρου του ομίλου φαρμακευτικών επιχειρήσεων Zeltia, που έλεγε ότι η φαρμακευτική βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με μια "τέλεια καταιγίδα” που απειλεί τη βιωσιμότητά της. Η αύξηση των δαπανών για την έρευνα και ανάπτυξη, οι περιορισμοί των τιμών, οι πιέσεις για τις αποζημιώσεις των φαρμάκων και οι καθυστερήσεις για την έγκριση νέων φαρμάκων μπορούν να βυθίσουν την φαρμακευτική βιομηχανία στο σκοτάδι.

Σκοπός της συνάντησης δεν ήταν η εύρεση ενός μοντέλου που θα μπορέσει να βγάλει τις φαρμακευτικές από το αδιέξοδο αλλά η επιχειρηματολογία γύρω από την υπόθεση του πώς λειτουργεί σήμερα ο κόσμος. Οι συμμετέχοντες κατάφεραν να καταλήξουν σε ένα κοινό και πρακτικό όραμα για τον τρόπο με τον οποίο τα νέα καινοτόμα φάρμακα μπορούν να εισχωρήσουν στην αγορά.

Οι ιδέες

Το όραμα περιελάμβανε τα εξής:

  • Η φαρμακευτική βιομηχανία θα πρέπει να λειτουργεί όπως το μοντέλο του κινηματογράφου. Ανεξάρτητοι παραγωγοί θα συμμετέχουν στο επόμενο project π.χ. "Το νέο φάρμακο” και οι μεγάλοι οργανισμοί θα αναλαμβάνουν τη διανομή του.
  • Έτσι το μέγεθος των επενδύσεων δεν θα καθορίζεται από τα κριτήρια που θέτει η εταιρεία. Ομάδες και σύλλογοι ασθενών, ιδρύματα και οργανισμοί θα μπορούν να επενδύσουν στην ανάπτυξη του νέου φαρμάκου πάνω σε μια κοινή πλατφόρμα ανοιχτού κώδικα. Οι συντελεστές μπορούν να συνεργαστούν σε ορισμένα έργα και να ανταγωνίζονται σε άλλα.
  • Οι φαρμακευτικές εταιρείες θα μοιράζονται τα δεδομένα των ερευνών που απέτυχαν, ώστε να μην επαναλαμβάνονται από άλλες αλλά και για την επιτάχυνση της καινοτομίας.
  • Οι ασθενείς θα είναι μια πηγή νέων δεδομένων, επιτρέποντας την αξιολόγηση των φαρμάκων έπειτα από την αξιολόγησή τους.
  • Οι ρυθμιστικές αρχές θα μπορούν να αδειοδοτούν με υπευθυνότητα περισσότερα φάρμακα μετά από πολλές μικρότερες μελέτες. Ως αποτέλεσμα, θα μπορούμε άμεσα και γρήγορα να κατανοούμε ποια φάρμακα λειτουργούν και με ποιον τρόπο.
  • Οι ασθενείς θα επωφεληθούν από τη μεγαλύτερη διαφάνεια για την υγεία τους, ενώ παράλληλα θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στις μελέτες. Θα αναλάβουν μεγαλύτερη ευθύνη για τις δικές τους επιλογές, μετρώντας την αποτελεσματικότητά τους.

 

Ίσως για πολλούς από εμάς να φαντάζουν μακρόπνοα πλάνα αλλά η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Οι ερευνητές λαμβάνουν ήδη χειροπιαστά επιστημονικά, οικονομικά, θεσμικά δεδομένα που δείχνουν τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να γίνει η αλληλεπίδραση στο σύστημα υγείας. Γι 'αυτούς, ο δρόμος προς τα εμπρός περνά από την εκπαίδευση όλων των εταίρων της υγείας ενδυναμώνοντας της θέση τους, ώστε να έχουν την ικανότητα και τη γνώση να αγκαλιάσουν νέες αποδοτικότερες πρακτικές.

Ωστόσο ο επανασχεδιασμός της φαρμακευτικής βιομηχανίας παραμένει στο επίκεντρο ερευνών, μελετών, στοχαστών, αναλυτών και όχι των επιχειρηματιών και πολλών στελεχών. Αυτό είναι κατανοητό διότι δεν είναι εύκολο τα στελέχη και οι ιδιοκτήτες των εταιριών να αποχωριστούν στρατηγικές που ακολούθησαν για δεκάδες χρόνια και στη θέση τους να υιοθετήσουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα.


Αλλά σε μια εποχή με τόσες πολλές αλλαγές είναι απαραίτητο για κάθε οργανισμό να αναζητήσει τη νέα αξία που προσφέρει στην κοινωνία, στους πελάτες, στους καταναλωτές. Η συμπεριφορά, ο τρόπος σκέψης και επιλογής των ανθρώπων εξελίσσεται και αλλάζει συνεχώς, ενώ από την άλλη οι επιχειρήσεις παραμένουν προσκολλημένες στις παραδοσιακές πεποιθήσεις. Η δημιουργία ενός ενδο-εταιρικού φόρουμ συζητήσεων μεταξύ των στελεχών της εταιρίας για την ανακάλυψη νέων ευκαιριών είναι μια καλή αρχή για τη δημιουργία νέας αξίας.


Πηγή: pmjournal.gr

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Ανησυχητικά τα στοιχεία, σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα
Ο Ρόμπερτ Κέννεντυ Jr έχει εκφράσει ξεκάθαρα αυτήν την πρόθεσή του






Σχετικά άρθρα

ΒΙΑΝΕΞ και ΒΙΑΝ στις 200 μεγαλύτερες εταιρείες της Ελλάδας
Στον θεσμό «Diamonds Of The Greek Economy»
Food Drive της ΠΕΦ και Μαζί για το Παιδί
Φέτος στηρίζουν 15 φορείς παιδικής προστασίας πανελλαδικά
ELPEN: Μια ακόμα παγκόσμια διάκριση για την ομάδα iGEM Πάτρας
Γεμίζει περηφάνια την εταιρεία που την υποστήριξε ενεργά