Με την ταχύτατη εξάπλωση των εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης, πολλοί έκαναν λόγο για την απώλεια της ανθρώπινης επαφής και επικοινωνίας. Στο χώρο του φαρμακείου όμως τέτοιες τεχνολογίες μπορεί να έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα, συμβάλλοντας σε μια πιο ουσιαστική σχέση με τον ασθενή, σύμφωνα με τη Lisa Kipper, φαρμακοποιό και διευθύντρια βιωματικής εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Marshall B. Ketchum στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ.
Σε άρθρο της στο περιοδικό Pharmacy Times αναφέρεται σε ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που εντοπίζει πότε οι ασθενείς δεν πρέπει να εκτελέσουν μια επαναλαμβανόμενη συνταγή, αλληλεπιδράσεις φαρμάκων και αντενδείξεις, ενώ επικαιροποιεί τους ηλεκτρονικούς φακέλους υγείας και στέλνει ειδοποιήσεις με sms ή e-mails σχετικά με την αγωγή.
Η απαλλαγή του φαρμακοποιού από αυτήν τη γραφειοκρατία, του δίνει περισσότερο χρόνο να αναλάβει άλλες αρμοδιότητες, όπως τη βελτίωση της συμμόρφωσης και τη συγκέντρωση πληροφοριών για συστάσεις και συμβουλευτική. Επίσης αναφέρεται σε συσκευές επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας που θα μπορούσαν να αποστέλλονται σε ασθενείς, π.χ. με κάποιο εξάνθημα ή τραύμα, σε απομακρυσμένες περιοχές, ώστε οι φαρμακοποιοί να τους δίνουν την κατάλληλη συμβουλή εξ αποστάσεως.
Εξάλλου τέτοιες συσκευές ήδη χρησιμοποιούνται στην εκπαίδευση φαρμακοποιών, π.χ. σε μαθήματα όπως είναι η παρασκευή γαληνικών σκευασμάτων αλλά και στη βιοχημεία με 3D μοντέλα μορίων και πρωτεϊνών, τα οποία είναι εξαιρετικά χρήσιμα, σύμφωνα με την ακαδημαϊκό. Η πρόκληση στη χρήση αυτών των συστημάτων φυσικά είναι η ασφάλεια των δεδομένων, αλλά όπως αναφέρει η Kipper, «αξίζει τον κόπο»!