Απάντηση του
Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής (Φ.Σ.Α.) σε άρθρο που δημοσίευσε η εφημερίδα «Καθημερινή»
και αφορούσε το θέμα του ωραρίου των φαρμακείων:
"Αθήνα, 21/12/2011
ΠΡΟΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
«ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»
Κύριε Διευθυντά
Τον τελευταίο καιρό πληθαίνουν οι αναφορές της εφημερίδας σας στον κλάδο των φαρμακοποιών, με άρθρα τα οποία υπογράφουν δημοσιογράφοι, γνωστοί πλέον για το μένος που επιδεικνύουν εναντίον των φαρμακοποιών.
Δεν γνωρίζουμε από πού προκύπτει αυτή η εμμονή στη διαστρέβλωση της πραγματικότητας αλλά το γεγονός είναι ένα: η έγκριτη εφημερίδα σας αναδεικνύεται σε μεγάλο πολέμιο των φαρμακοποιών και σας δηλώνουμε ότι αυτό το λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπΆ όψη μας.
Το πιο πρόσφατο συμβάν είναι το άρθρο του Μ. Παπαδημητρίου με τίτλο «Κυνήγι μαγισσών στα φαρμακεία», όπου ο δημοσιογράφος ξεδιπλώνει μια μεροληπτική, διαστρεβλωτική και παραπλανητική «διατριβή» σχετικά με το φαρμακευτικό επάγγελμα, υπερασπιζόμενος ουσιαστικά ορισμένους συναδέλφους, οι οποίοι σήμερα παρανομούν εις βάρος των υπολοίπων.
Συγκεκριμένα αναφέρεται στο άρθρο ότι οι συνδικαλιστές
του κλάδου «τρομοκρατούν και επηρεάζουν, με κάθε τρόπο, βουλευτές, υπουργούς και
συγγενικά επαγγέλματα».
Θα θέλαμε να επισημάνουμε στον αρθρογράφο αυτού ότι αν όντως επηρεάζαμε, έστω και στο ελάχιστο, κάποιον από αυτούς που αναφέρει, είτε με τρομοκρατία είτε με άλλους τρόπους, δεν θα είχαμε φτάσει στο σημείο να είμαστε απλήρωτοι για τόσους μήνες και να εφαρμόζονται απανωτές αποφάσεις της κυβέρνησης, οι οποίες πλήττουν δραματικά τον κλάδο μας και οδηγούν τα φαρμακεία σε πτώχευση.
Πιο κάτω στο ίδιο άρθρο αναφέρεται η «αυθαιρεσία» του Φ.Σ.Α. σχετικά με την «άδικη» επιβολή κυρώσεων σε αυτούς που παρανόμως ανοίγουν τα φαρμακεία τους κατά βούληση και εκτός του ισχύοντος ωραρίου, ως εξής: «Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής, που σύρει στο «Πειθαρχικό Συμβούλιο» δεκάδες πολίτες επειδή εφήρμοσαν τον νόμο»!
Αναρωτιόμαστε - και ρωτάμε και εσάς τον ίδιο να μας διαφωτίσετε - σχετικά με την πρακτική δημοσιογραφίας που εφαρμόζεται στην εφημερίδα σας και δεν ερευνάτε κατά πόσο είναι ακριβή τα στοιχεία που αναφέρονται στα άρθρα της.
Σας ενημερώνουμε λοιπόν ότι οι εν λόγω «πολίτες», οι
οποίοι «εφήρμοσαν το νόμο» και άνοιξαν κατά τη δική τους κρίση και σε ωράρια
που διάλεξαν οι ίδιοι, παρανομούν
καθώς η διευκρινιστική εγκύκλιος υπΆ αριθ. Α.Π
ΔΥΓ3(β)/Γ.Π. οικ. 124531 του Υπουργείου, αναφέρει κατηγορηματικά ότι: «Οι Φαρμακευτικοί Σύλλογοι υποχρεούνται να
ενημερώσουν τα μέλη τους με ανάρτηση στις Ιστοσελίδες τους, τόσο της Υπουργικής
Απόφασης ΔΥΓ3(β)/ΓΠοικ.109282/7-10-2011 όσο και της παρούσας εγκυκλίου, καθώς και για την έναρξη της εφαρμογής του ωραρίου μετά την έγκριση των σχετικών
πινάκων από την Περιφέρεια».
Ειλικρινά, πιστεύουμε ότι θα πρέπει ο κ. Παπαδημητρίου να έχει τρομερές μαντικές ικανότητες για να ξέρει ποιους πίνακες έχει εγκρίνει ο Περιφερειάρχης και πότε θα πρέπει να ισχύσουν, πόσο μάλλον από τη στιγμή που ο άμεσα ενδιαφερόμενος (ο Φ.Σ.Α.) δεν έχει ακόμα καμία τέτοια ενημέρωση.
Ο σχετικός νόμος (τον οποίο μας προτρέπει ο κ.
Παπαδημητρίου να διαβάσουμε για να μορφωθούμε) επίσης αναφέρει ότι «Οι τοπικοί Φαρμακευτικοί Σύλλογοι ορίζουν το ωράριο εφημέριων και
συντάσσουν σχετικούς πίνακες, τους οποίους υποβάλλουν στις οικείες Περιφέρειες,
για την έκδοση σχετικής έγκρισης και ανάρτησης στο διαδίκτυο».
Αυτό το σημείο του νόμου – το οποίο όλως τυχαίως αναιρεί όλα όσα γράφει στο άρθρο του ο κ. Παπαδημητρίου - πως διέφυγε της προσοχής του;
Υπάρχουν δυο περιπτώσεις για την παραπάνω αστοχία: Είτε ο συντάκτης του άρθρου αυτού, δεν ασχολήθηκε πραγματικά με το θέμα του και απλώς βασίστηκε σε μια δυο μαρτυρίες των παρανομούντων φαρμακείων που του παρουσίασαν τον νόμο παραλείποντας καίρια σημεία προς το συμφέρον τους (πράγμα που καθιστά αναξιόπιστο το συγκεκριμένο άρθρο και κατά συνέπεια θίγει την εγκυρότητα της εφημερίδας σας), είτε ο κ. Παπαδημητρίου - για λόγους που αδυνατούμε να κατανοήσουμε και απλώς υποψιαζόμαστε – παρέλειψε επί τούτου τα εν λόγω σημεία του νόμου προκειμένου να στρέψει τους αναγνώστες εναντίον των φαρμακοποιών.
Αν και θεωρούμε απαράδεκτο το γεγονός ότι εμείς πρέπει να το επισημάνουμε, ο κ. Παπαδημητρίου όφειλε ως αντικειμενικός δημοσιογράφος, να ζητήσει και τη γνώμη του Φ.Σ.Α. και να συμβουλευτεί οποιαδήποτε νομική πηγή προκειμένου να διασταυρώσει αυτά που με τόσο μένος υποστηρίζει.
Όλως επιπροσθέτως, προς αποκατάσταση της αληθείας και για την απόδειξη του αποσπασματικού και όλως παραπλανητικού χαρακτήρα του εν λόγω άρθρου – ο οποίος μάλιστα αγγίζει το όριο της συκοφαντικής δυσφήμισης στο πρόσωπο του Προέδρου του Φ.Σ.Α. κ. Κωνσταντίνου Λουράντου – επισημαίνουμε ότι η νομοθετική ρύθμιση που σύμφωνα με τον ως άνω αρθογράφο (sic) "(από το 1938!) που καταργεί τη δυνατότητα όσων «καταδικάζονται» να ζητήσουν επανεξέταση: «Εάν παρέλθει άπρακτη(!) η αποκλειστική αυτή προθεσμία, η ασκηθείσα έφεση θεωρείται ως σιωπηρώς απορριφθείσα» ουσιαστικά αποτελεί όλως πρόσφατη προσθήκη και τροποποίηση του αρ. 15 του ν. 1384/1938 δια της παραγράφου 6 του άρθρου 39 του ν. 4025/2011 ενώ επιπλέον αφορά στη διαδικασία ενώπιον του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου ως Ανώτατου Πειθαρχικού Συμβουλίου και όχι στον Φ.Σ.Α.. Η νομοθετική αυτή ρύθμιση που παρουσιάζεται από τον αρθογράφο σας ως επιβαρυντική για το φαρμακοποιό ουσιαστικά επιταχύνει τη δυνατότητα του φαρμακοποιού να προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια για να αναιρέσει οποιαδήποτε καταδικαστική σε βάρος του απόφαση και να μην αναμένει επ΄αόριστο μία απόφαση από το Ανώτατο Πειθαρχικό Συμβούλιο, εάν και εφόσον για τον οποιοδήποτε λόγο αυτό δεν συνεδριάσει ή δεν έχει φόρτο θεμάτων.
Ηλίου φαεινότερο αποτελεί και το γεγονός ότι ουδείς πρόεδρος Φαρμακευτικού Συλλόγου – είτε προσωπικά είτε θεσμικά – δύναται να αναμειχθεί στον ορισμό των πειθαρχικών ποινών, είτε προς το είδος, είτε προς το ύψος αυτών το οποίο άλλωστε έχει ήδη καθοριστεί από το νομοθέτη και παραμένει ακριβώς το ίδιο ήδη από το έτος 2003 όπως προκύπτει από το άρθρο 19 του ν. 3204/2003 το οποίο μετέτρεψε σε Ευρώ τις πειθαρχικές ποινές και αύξησε αυτές και το οποίο σας παραθέτουμε αυτούσιο:
«2. Η πρώτη περίοδος της περίπτωσης γ` της παραγράφου 6 του άρθρου 11 του Ν.
1963/1991 αντικαθίσταται ως εξής:
"γ. Πρόστιμο από χίλια πεντακόσια (1.500,00) μέχρι τριάντα χιλιάδες (30.000,00) ευρώ”.
Το γεγονός ότι ετέθη όριο ως προς το εφέσιμο της πειθαρχικής ποινής στο ποσό των 10.000,00 Ευρώ (η οποία σαφώς και προϋπήρχε) δια της όλως πρόσφατης νομοθετικής ρύθμισης (αρ. 39 ν. 4025/2011) δεν δύναται να αποδίδεται σε ενέργεια και βούληση του Προέδρου του Φ.Σ.Α. καθόσον ούτε ανήκει στο νομοθετικό σώμα ούτε ελέγχει αυτό!!!
Ως εκ τούτου, και κατόπιν όλων των ανωτέρω σας καλούμε ως ένδειξη ελάχιστης
δημοσιογραφικής εγκυρότητας, να αποκαταστήσετε άμεσα το αληθές των ως άνω
επικαλούμενων νομοθετικών ρυθμίσεων και να απέχετε από κάθε είδους
αποσπασματική και όλως αυθαίρετη ερμηνεία νόμων, που ως μόνο σκοπό έχουν
την «εξυπηρέτηση» ιδίων απόψεων και σκοπών έκαστου αρθρογράφου, καθώς και να ανακαλέσετε πάραυτα όσα γράφονται εις
βάρος του Προέδρου του Φ.Σ.Α. Κ. Λουράντου”.
Σχετικά θέματα:
20/12/2011 - Συκοφαντικά δημοσιεύματα κατά του κλάδου (ξανά) κάνουν μαζικά την εμφάνισή τους...