Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επάγγελμα: Φαρμακοποιός

τελευταία νέα


Αναλγητικά και βιταμίνες οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στα φαρμακεία

4/11/2022 10:21:13 πμ
Έρευνα του ΦΣΘ αποδεικνύει ότι τον καθοριστικό ρόλο του φαρμακοποιού στις πωλήσεις τους
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Αύξηση στην κατανάλωση αναλγητικών και συμπληρωμάτων διατροφής κατά τη διάρκεια της Covid-19 καταγράφηκε στη Θεσσαλονίκη με τη μηνιαία αύξηση στην αγορά αναλγητικών να αγγίζει το 17,8% και των συμπληρωμάτων διατροφής να φτάνει το 7,7%. Την πρωτιά στα αναλγητικά είχε η παρακεταμόλη και στα συμπληρώματα διατροφής η βιταμίνη C και οι πολυβιταμίνες.

Τα στοιχεία προκύπτουν από έρευνα με θέμα: «Καταναλωτική συμπεριφορά πριν και κατά τη διάρκεια της Covid-19 για τα αναλγητικά και τα συμπληρώματα διατροφής» που διεξήχθη από την MBA στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος Ντόρα Κασσάρα, υπό την επίβλεψη της επίκουρης καθηγήτριας στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος, Ευγενίας Παπαϊωάννου και με αφορμή το 20ό PHARMApoint που διοργανώνει ο ΦΣΘ. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον Ιανουάριο έως και τον Μάρτιο του 2022 και συμμετείχαν 314 πολίτες του νομού Θεσσαλονίκης. Το 62,50% των ερωτηθέντων ήταν γυναίκες και το 37,50% άντρες. Το 10% ήταν ηλικίας 18-25 ετών, το 36% 26-35 ετών, το 37% 36-50 ετών και το 17% 51-65 ετών.

Πώς επιλέγουν κι από πού

Το 27,7% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι βασικό ρόλο στην επιλογή του συμπληρώματος διατροφής παίζει η σύσταση από ιατρό ή φαρμακοποιό, το 22,6% η αποτελεσματικότητα του συμπληρώματος, το 15% η τιμή, το 11,8% η αξιοπιστία, το 9,9% η σύσταση του συμπληρώματος, το 7,6% το brand name, το 4,1% η ασφάλεια και μόλις το 1,5% η διαφήμιση.

Όσον αφορά την αγορά των συμπληρωμάτων διατροφής, το 29% ακολουθεί τη σύσταση του φαρμακοποιού, το 26,1% τη σύσταση του ιατρού, το 15,6% επηρεάζεται από φίλους και συγγενείς, το 21,3% δεν τα χρησιμοποιεί, ενώ μηδενικό είναι το ποσοστό επιρροής από influencers. Για την αγορά αναλγητικών το 46,8% των ερωτηθέντων ακολουθεί τη σύσταση του ιατρού, το 28% τη σύσταση του φαρμακοποιού, το 12,4% επηρεάζεται σημαντικά από φίλους και συγγενείς και το 27% δεν τα χρησιμοποιεί καθόλου, ενώ και πάλι το ποσοστό επιρροής από influencers είναι μηδενικό.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι πολίτες συνεχίζουν να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στο φυσικό φαρμακείο και μετά την έξαρση της πανδημίας. Πιο συγκεκριμένα, το 52,5% πραγματοποιεί τις αγορές του από φυσικό φαρμακείο (κυρίως ηλικίες 18-25 ετών και 51-65 ετών), το 17,5% αποκλειστικά από e-shop, το 29,3% κάνει χρήση και των δύο (κυρίως ηλικίες 26-35 ετών και 36-50 ετών), ενώ το 0,6% από γνωστό πολυκατάστημα.

Τι πιστεύουν οι φαρμακοποιοί

Στο δεύτερο μέρος της έρευνας συμμετείχαν 150 φαρμακοποιοί του νομού Θεσσαλονίκης με το 83% να διαπιστώνει ότι η συμπεριφορά των πολιτών άλλαξε πολύ σε σχέση με τη ζήτηση και την αγορά μη συνταγογραφούμενων σκευασμάτων και συμπληρωμάτων διατροφής. Ωστόσο την άποψη αυτή συμμερίζονται κυρίως οι φαρμακοποιοί που δεν απασχολούν προσωπικό, αλλά και αυτοί που απασχολούν από 2-5 εργαζόμενους.

Αντίθετα οι φαρμακοποιοί που απασχολούν πάνω από 5 άτομα, πιστεύουν ότι δεν υπήρχε μεγάλη διαφορά στη συμπεριφορά των πολιτών ως προς την αγορά αυτών των σκευασμάτων. «Πιθανό συμπέρασμα από τη συσχέτιση αυτή είναι ότι ο κόσμος λόγω του lockdown προτίμησε για τις αγορές του συνοικιακά φαρμακεία και όχι τα μεγάλα φαρμακεία στα κεντρικά σημεία κάθε πόλης, άρα είχαμε μετατόπιση αγορών από το κέντρο σε γειτονιές», εξηγεί η Ν. Κασσάρα.

Σύμφωνα με τους φαρμακοποιούς που συμμετείχαν στην έρευνα, ο κυριότερος παράγοντας επηρεασμού της αγοραστικής συμπεριφοράς των πολιτών για την επιλογή των ΜΗΣΥΦΑ είναι οι ίδιοι οι φαρμακοποιοί. Αντίθετα για την αγορά συμπληρωμάτων διατροφής, το 55,3% των φαρμακοποιών δηλώνει ότι οι πολίτες επηρεάζονται κατά κύριο λόγο από τη διαφήμιση και μόλις το 26,6% αναφέρει ότι οι πολίτες συμβουλεύονται τους επιστήμονες υγείας.

Η συντριπτική πλειονότητα των φαρμακοποιών δηλώνει ότι για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού οι πολίτες ζητούν βιταμίνη C, ενώ ακολουθούν ο ψευδάργυρος και η εχινάκεια. Η βιταμίνη C προτείνεται σε συντριπτική πλειονότητα από τους φαρμακοποιούς για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού τόσο πριν όσο και μετά την έξαρση της πανδημίας Covid-19. Μάλιστα αυξήθηκαν οι φαρμακοποιοί που προτείνουν για τον ίδιο λόγο και ψευδάργυρο και βιταμίνη D3.
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Και παρέχει υπηρεσίες εκεί ακριβώς που βρίσκονται οι ασθενείς






Σχετικά άρθρα

Ισραήλ: Ξεκινά η διάθεση ΜΗΣΥΦΑ εκτός φαρμακείων
Η ρύθμιση αφορά μικρές συσκευασίες φαρμάκων
Μπλακ άουτ στη διαθεσιμότητα φαρμάκων φοβούνται οι φαρμακοποιοί
Τι ζητούν από τον Αδ. Γεωργιάδη και τον ΣΦΕΕ
Ιστοσελίδα για την επιχείρησή σας;
Η Strategy-Nest λέει "ναι" χωρίς 2η σκέψη!
Βουλγαρία: Αύξηση της χρηματοδότησης των φαρμακείων αποφάσισε η κυβέρνηση
Μετά από απειλές του κλάδου για μεγάλης κλίμακας αντιδράσεις