Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επιχειρείν

UPS: Ο κλάδος της υγείας έχει αναξιοποίητες ευκαιρίες

26/9/2014 10:32:49 πμ
Οι αυξανόμενοι κίνδυνοι, οι πολύπλοκες νομοθεσίες και οι συνεχείς πιέσεις κόστους εμποδίζει τον κλάδο να αξιοποιήσει ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος



Οι επιτυχημένες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της υγείας σχεδιάζουν στρατηγικές συνεργασίες και επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες με σκοπό να περιορίσουν τους κινδύνους και να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες ανάπτυξης, ισχυρίζεται σε μια πρόσφατη έκθεσή της η UPS.

Η διεθνής εταιρεία μεταφοράς δεμάτων παρουσίασε τα αποτελέσματα της 7ης ετήσιας έρευνας της με τίτλο «Pain in the (Supply) Chain», σύμφωνα με την οποία το περιβάλλον των αυξανόμενων κινδύνων, οι πολύπλοκες νομοθεσίες και οι συνεχείς πιέσεις κόστους εμποδίζουν στελέχη από τον κλάδο της υγείας να κινηθούν άμεσα και να αξιοποιήσουν ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες.

 


Όπως αναφέρει η εταιρεία, οι σημαντικότεροι παράγοντες που συμβάλλουν άμεσα στην αβεβαιότητα που επικρατεί στην εφοδιαστική αλυσίδα του κλάδου υγείας είναι η αυστηρή νομοθεσία και οι αυξημένες προκλήσεις σχετικά με την προστασία προϊόντος. Μάλιστα, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά η συμμόρφωση με τους κανονισμούς αποτελεί το κορυφαίο αδύνατο σημείο αναφοράς της εφοδιαστικής αλυσίδας, αναφερόμενο από το 60% των ερωτηθέντων. Επιπλέον, το 78% αναφέρουν τη συμμόρφωση στους κανονισμούς και την αύξηση των κανονισμών ως τη βασική τάση που οδηγεί τις επιχειρήσεις και την εφοδιαστική αλυσίδα σε αλλαγές. Παράλληλα, η προστασία των προϊόντων είναι επίσης όλο και πιο δύσκολη σε μια παγκόσμια αγορά, με το 46% των ερωτηθέντων να αναφέρει την ασφάλεια του προϊόντος ως βασική πρόκληση και το 40% να αναφέρει την καταστροφή του προϊόντος και τις αλλοιώσεις ως βασικό πρόβλημα.

 

Σημαντικό ρόλο παίζουν όμως και οι οικονομικοί παράγοντες, καθώς το 49% των ερωτηθέντων αισθάνονται ακόμα τον αντίκτυπο από την οικονομική ύφεση των τελευταίων 6 ετών. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων που εκφράζουν αυτή την άποψη βρίσκεται στις ΗΠΑ, όπου το 60% των υπευθύνων λήψης αποφάσεων για τα logistics του κλάδου υγείας επικαλούνται οικονομικούς προβληματισμούς. Σε αυτό το δύσκολο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον, η διαχείριση του κόστους παραμένει ως προτεραιότητα, με το 44% να το αναφέρει ως βασικό προβληματισμό της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Εν συνεχεία η UPS επισημαίνει πως παρά το γεγονός ότι λειτουργούν σε ένα περιβάλλον γεμάτο κινδύνους, μόνο το 26% των στελεχών του τομέα της υγείας αναφέρουν το σχεδιασμό έκτακτης ανάγκης ως μια από τις κορυφαίες ανησυχίες της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ανάμεσα στις προκλήσεις που μπορούν να επηρεάσουν την επιχειρησιακή συνέχεια περιλαμβάνονται γεγονότα που είναι πάρα πολύ απίθανα ή σπάνια να γίνουν (61%), καθώς και οι back-up υποδομές οι οποίες είναι πάρα πολύ ακριβές για να αναπτυχθούν (46%). Η προτεραιότητα που δίνεται σε αυτήν την περιοχή είναι λίγη έως καθόλου (42%) σε σχέση με άλλα πιο επείγοντα θέματα.

"Οι εταιρίες που αξιοποιούν νέες τεχνολογίες και μετασχηματιστική στρατηγική εφοδιαστικής αλυσίδας για τον περιορισμό των κινδύνων θα είναι πιο πιθανό να επωφεληθούν από τις νέες ευκαιρίες ανάπτυξης στον κλάδο υγείας του αύριο", δήλωσε ο John Menna, αντιπρόεδρος του τομέα παγκόσμιας στρατηγικής υγείας στην UPS.

Επιτυχημένες στρατηγικές

Η πλειοψηφία των εταιρειών που είναι επιτυχημένες στον περιορισμό των κινδύνων και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας αξιοποιεί συνεργασίες μαζί με συνεχιζόμενες επενδύσεις σε τομείς τεχνολογίας. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων του κλάδου των logistics που ρωτήθηκαν σε όλο τον κόσμο:

  • Το 78% αναφέρουν logistics και συνεργασίες διανομής ως βασική στρατηγική για τη διαχείριση του κόστους της εφοδιαστικής αλυσίδας
  • το 65% χρησιμοποιούν logistics και συνεργασίες διανομής για να έχουν πρόσβαση με επιτυχία στις παγκόσμιες αγορές
  • το 61% προχωρούν σε συνεργασίες, συμπεριλαμβανομένων των υπαρχόντων logistics και συνεργασίες διανομής, για να υιοθετήσουν με επιτυχία νέα κανάλια διανομής και go-to-market, ενώ 23% προχωρούν σε συγχωνεύσεις και εξαγορές για να το πραγματοποιήσουν
  • τo 59% εργάζονται με 3PL ως βασική στρατηγική για την αύξηση της αποτελεσματικότητας και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας.

Οι επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες για ακόμη μία χρονιά αποτελούν τη βασική στρατηγική για την αύξηση της αποτελεσματικότητας και της ανταγωνιστικότητας για τα επόμενα 5 χρόνια. Παράλληλα, σε παγκόσμιο επίπεδο μέσα στα επόμενα 3-5 χρόνια το 80% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα επενδύσουν σε νέες τεχνολογίες.

Αναξιοποίητες ευκαιρίες

Παρά την πρόοδο στην αντιμετώπιση των προκλήσεων της βιομηχανίας, υπάρχουν ακόμη πολλές ευκαιρίες, τονίζει η UPS. Μία από αυτές είναι η χρήση νέων καναλιών διανομής και μοντέλων για να ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των πελατών, όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο, η αστικοποίηση και η κατ' οίκον περίθαλψη που συνεχώς αυξάνονται. Τα τελευταία δύο χρόνια το 70% ή περισσότερο των ερωτηθέντων έχουν δηλώσει ότι σχεδιάζουν να αυξήσουν τη χρήση των νέων καναλιών διανομής, ενώ κατά την ίδια χρονική περίοδο το μείγμα δικτύων διανομής τους παραμένει σχεδόν το ίδιο. Αυτό καταδεικνύει ότι ενώ η πρόθεση να αξιοποιηθούν οι ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες είναι προφανής, η πραγματική αλλαγή καθυστερεί. Μεταξύ των λόγων για την αργή στροφή, το 68% απαντά ότι ακόμα σχεδιάζουν τη δημιουργία άμεσων στρατηγικών καναλιών.

Η άνοδος της περίθαλψης κατΆ οίκον έχει ήδη σημειώσει σημαντική αύξηση, ενώ αναμένεται επιπλέον αύξηση κατά την επόμενη δεκαετία. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 21% των ερωτηθέντων αναφέρουν τη στροφή προς την κατΆ οίκον περίθαλψη ως βασική τάση που οδηγεί τις επιχειρήσεις και την εφοδιαστική αλυσίδα σε αλλαγές και ότι το 30% των προϊόντων τους θα υποστηρίξουν το δίκτυο κατΆ οίκον περίθαλψης κατά τα επόμενα 7 έως 10 χρόνια.

Ένας άλλος τομέας με ανεκμετάλλευτο δυναμικό είναι οι συμπράξεις συνεργασίας. Το 2011, το 62% των φορέων λήψης αποφάσεων που ερωτήθηκαν, ανέφεραν ότι εργάζονται με ή αυξημένη εξάρτηση σε έναν τρίτο πάροχο logistics, αποτελώντας βασική στρατηγική για τα επόμενα χρόνια, με το 60% να το αναφέρει ως μια επιτυχημένη στρατηγική κατά τους τελευταίους 18 μήνες. Σύμφωνα με τα ευρήματα του τρέχοντος έτους, το 59% το αναφέρουν ως μια στρατηγική κατά τους τελευταίους 18 μήνες και τα επόμενα χρόνια, υποδεικνύοντας ότι ενώ η βιομηχανία της υγείας αναγνωρίζει τη σημασία της εφαρμογής αυτών των στρατηγικών για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας, οι εταιρίες αργούν να δράσουν.

Η παγκόσμια επέκταση της αγοράς είναι ένας άλλος τομέας στον οποίο οι εταιρείες υγείας επενδύουν, ενώ συνεχίζει να προσφέρει νέες ευκαιρίες. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 18 μηνών, 65% έχουν αξιοποιηθεί σε νέες παγκόσμιες αγορές με σκοπό να διευρύνουν την πελατεία τους και να αυξήσουν τα έσοδά τους. Κοιτώντας προς το μέλλον, το 78% θα επεκταθεί σε νέες παγκόσμιες αγορές για τα επόμενα 3-5 χρόνια. Οι απαντήσεις αυτές αντικατοπτρίζουν τα στοιχεία της έρευνας του 2011, όταν το 81% των στελεχών ανέφεραν ότι σχεδιάζουν να επεκταθούν σε νέες παγκόσμιες αγορές για τα επόμενα λίγα χρόνια.

"Περισσότερες αλλαγές αναμένονται στην αλυσίδα εφοδιασμού του κλάδου υγείας", δήλωσε ο Dirk Van Peteghem, αντιπρόεδρος του τομέα logistics υγείας στην UPS.

Σχετικά με την έρευνα

Η σχετική έρευνα διεξήχθη από την εταιρεία TNS τους 2 πρώτους μήνες του 2014 για λογαριασμό της UPS. Τα ερωτηθέντα στελέχη του τομέα της υγείας απαριθμούνται στους 530, τα οποία εργάζονται στους τομείς της εφοδιαστικής αλυσίδας και των logistics εταιρειών βιοτεχνολογίας, ιατρικών συσκευών και φαρμακευτικών από τις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Δυτική Ευρώπη, την Ασία και τη Λατινική Αμερική.


 

Πηγή: pmjournal.gr

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Δημιουργείται νέο χρηματοδοτικό εργαλείο δανεισμού
Για την επεξεργασία αστικών λυμάτων






Σχετικά άρθρα

Ο Όμιλος ΠΡΟΣΥΦΑΠΕ ενδυναμώνει τον επιστημονικό ρόλο του φαρμακοποιού
Διοργάνωσε μια άκρως επιτυχημένη εκδήλωση σε συνεργασία με τη Win Medica
Novartis: Καταλαμβάνει την πρώτη θέση στον δείκτη Access to Medicine για το 2024
Οι δράσεις για την ελονοσία, η πρόσβαση στα φάρμακα και το επιχειρηματικό της μοντέλο οι λόγοι της επιβράβευσης
Η LDL χοληστερόλη στενεύει τα περιθώρια της ζωής σου
Η νέα καμπάνια από την Amgen
Η Novo Nordisk Hellas οδηγεί τη συνεργασία για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας
Συνδιαλέγεται με την πολιτεία, την ιατρική κοινότητα και τους συλλόγους ασθενών