Στοιχήματα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού θέτει για μία ακόμη φορά η ελληνική εταιρεία φυσικών καλλυντικών Κορρές, επιδιώκοντας με δύο διαφορετικές στρατηγικές να διεισδύσει περισσότερο στις αγορές της Βόρειας και της Νότιας Αμερικής. Η έμφαση που δίνει ο όμιλος στην αγορά των ΗΠΑ είναι σημαντική καθώς, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Δ. Βιδάκη, αυτή «είναι η δεύτερη σημαντικότερη αγορά, μετά την Ελλάδα».
Υπενθυμίζεται ότι μετά τη διακοπή του συμβολαίου με την Johnson & Johnson (J&J) το 2013, η εταιρεία αποφάσισε να ακολουθήσει αυτόνομη στρατηγική στις ΗΠΑ. Έτσι, τον Ιανουάριο του 2014 ίδρυσε τοπική θυγατρική με έδρα τη Νέα Υόρκη, την οποία έχει στελεχώσει, ώστε να εξυπηρετεί την ήδη υπολογίσιμη παρουσία της φίρμας στη συγκεκριμένη αγορά.
Σύμφωνα με τον κ. Βιδάκη, οι συνεργασίες με το λιανικό δίκτυο Sephora και το κανάλι τηλεπωλήσεων HSN για την προώθηση των προϊόντων της φίρμας έχουν σημαντική προοπτική, καθώς ήδη συζητιούνται τα πλάνα συνεργασίας για την προσεχή τριετία.
Ο ίδιος επισήμανε ότι η δραστηριότητα στην Αμερική κινείται με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και είναι αυξημένη κατά 50% σε σχέση με το 2009, έτος κατά το οποίο η Κορρές εγκαινίασε μια οργανωμένη προσέγγιση της αμερικανικής αγοράς.
Η στρατηγική του ομίλου στη Λατινική Αμερική
Η Λατινική Αμερική αποτελεί επίσης μια αγορά ενδιαφέροντος, όπου σε 600.000 εκατομμύρια καταναλωτές, η αξία της αγοράς καλλυντικών αγγίζει τα 70 δισ. δολάρια και ο μέσος όρος ανάπτυξης στην πενταετία φτάνει το 13,4%.
Σύμφωνα με τον κ. Βιδάκη, η ανακοινωθείσα συμφωνία με την Avon είναι αποτέλεσμα ετήσιων διαπραγματεύσεων, ερευνών και μετρήσεων, και παρά το γεγονός του ότι στηρίζεται σε αντίστοιχο πλαίσιο με την προηγούμενη συμφωνία που διατηρούσε ο ελληνικός όμιλος με την J&J (εφάπαξ αμοιβές συν royalties), οι προοπτικές αναμένονται θετικότερες, καθώς ο νέος συνεργάτης έχει ηγετική θέση στην εν λόγω αγορά με το 50% των πωλήσεών του να πραγματοποιείται εκεί.
Σε ό,τι αφορά τη συμφωνία με την Avon, το 2014 προβλέπεται η πληρωμή της εφάπαξ αρχικής αμοιβής των 8,5 εκατ. ευρώ προς την Κορρές, ενώ πωλήσεις προϊόντων αναμένονται από το 2015 και μετά, καθώς το πρώτο έτος χαρακτηρίζεται έτος μετάβασης, όπου οι δύο πλευρές θα οργανώνουν την επιχειρησιακή προώθηση της φίρμας Κορρές στη Λατινική Αμερική.
Σε πρώτη φάση εκτιμάται ότι η ζήτηση θα εξυπηρετείται από την εγχώρια παραγωγή, αλλά ενόσω οι όγκοι πώλησης προϊόντων αυξάνουν, η Avon θα αναλάβει και την παραγωγή.
Αύξηση πωλήσεων και στο εσωτερικό για την Κορρές
Ο κ. Βιδάκης, σχολιάζοντας ευρύτερα την εξωστρεφή στρατηγική της Κορρές, ανέφερε ότι οι πωλήσεις εξωτερικού συνεχίζουν να αναπτύσσονται με υψηλότερους ρυθμούς από ό,τι η εσωτερική αγορά, φθάνοντας σήμερα να αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% των συνολικών πωλήσεων, και να κατευθύνονται σε 30 χώρες. Σχολίασε δε πως «το concept Ελλάδα πουλάει, αρκεί να το προσαρμόσει στο σωστό και αποδοτικό μοντέλο».
Πέρα από το εξωτερικό ωστόσο, θετική αναμένεται η πορεία του ομίλου και στην εσωτερική αγορά, όπου το μερίδιό του αυξήθηκε το 2013 κατά 40 μονάδες βάσης στο 10,5%, σύμφωνα με στοιχεία της IMS.
Ειδικότερα, ο κ. Βιδάκης ανέφερε ότι στον τομέα των κρεμικών προϊόντων ο μέσος όρος της αγοράς καλλυντικών στο κανάλι του φαρμακείου αυξήθηκε κατά 13%, ενώ τα προϊόντα της Κορρές κατά 24%. Στην κατηγορία των αντηλιακών, ο μέσος όρος της αγοράς κινήθηκε θετικά κατά 14%, ενώ η Κορρές υπεραπέδωσε με αύξηση πωλήσεων της συγκεκριμένης κατηγορίας κατά 30%.
Πηγή:
iatronet.gr