Όσοι
θυμούνται τις καλές εποχές των '90s και '00s ίσως νοσταλγούν την ευκολία με την
οποία τα λεφτά που επενδύονταν στο μάρκετινγκ έκαναν απόσβεση. Ο ρεαλισμός όμως
επιβάλλει να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Οι εποχές των παχιών αγελάδων
είναι πίσω μας. Σήμερα, το μάρκετινγκ εξακολουθεί να αποτελεί αναντικατάστατο
εργαλείο προώθησης της εικόνας και ανάπτυξης του φαρμακείου, πρέπει όμως να
αντιμετωπίζεται σαν μια επένδυση που θα φέρει πίσω τα λεφτά της σε
μεσο-μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
Συγκεκριμένα,
μια στρατηγική μάρκετινγκ είναι απαραίτητη για να:
- αξιοποιήσει αποτελεσματικότερα τον ανθρώπινο παράγοντα ενός φαρμακείου
- αξιοποιήσει καλύτερα τους διαθέσιμους υλικούς και χρηματικούς πόρους
- αξιοποιήσει τα 4P (product, price, promotion, place)
- εστιάσει στην μεγιστοποίηση της ικανοποίησης του πελάτη
- επενδύσει στην οικοδόμηση σχέσης εμπιστοσύνης και πιστότητας (loyalty) μεταξύ φαρμακείου και πελάτη
- αξιοποιήσει το CRM (Customer Relationship Management) για να γνωρίσει σε βάθος τις ανάγκες των πελατών του, να τις αναλύσει, να τις κατηγοριοποιήσει και να τις εκμεταλλευθεί κατάλληλα
- προσεγγίσει με τη δυναμική που προσφέρει το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ένα συνειδητοποιημένο κοινό με υπολογίσιμη αγοραστική δύναμη.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν ισχυρά εργαλεία προς αξιοποίηση στα χέρια του σύγχρονου φαρμακοποιού, που του ανοίγουν ορίζοντες αδιανόητους μέχρι από λίγα χρόνια. Χρειάζεται γνώση, σωστή επιλογή και, οπωσδήποτε, η απαραίτητη πίστωση χρόνου. Μη μένουμε «κολλημένοι» σε αυτά που θυμόμαστε από το παρελθόν και μην περιμένουμε τα αποτελέσματα να φανούν ως δια μαγείας από τις πρώτες μέρες που θα εφαρμόσουμε μια στρατηγική μάρκετινγκ. Ο φαρμακοποιός που θα έχει την υπομονή, θα ανταμειφθεί σε βάθος χρόνου και το φαρμακείο του θα βγει πολλαπλά ωφελημένο .
To παρόν άρθρο αποτελεί αναδημοσίευση.