Η αγορά της βιομηχανίας καλλυντικών τους πρώτους 6 μήνες του 2022 διατήρησε τη δυναμική της παρά τα προβλήματα της ενέργειας και του πληθωρισμού, σύμφωνα με τον Θ. Γιαρμενίτη, πρόεδρο του ΠΣΒΑΚ, ο οποίος εκτιμά ότι το β΄ εξάμηνο θα είναι «πιο δύσκολο» αλλά δηλώνει βέβαιος πως «η όμορφη βιομηχανία με τα πολυποίκιλα προϊόντα της, τα πολλά δίκτυα και τις υπηρεσίες της θα παραμείνει τουλάχιστον στα σημερινά της επίπεδα». Πάντως, για ολόκληρο το έτος αναμένει ανοδική πορεία της τάξης του 3% υπό κανονικές συνθήκες.
Όσον αφορά τη συμπεριφορά των καταναλωτών, ο πρόεδρος του ΠΣΒΑΚ έκανε λόγο για τάση προς τα no name προϊόντα και για μεγάλη δυναμική των αντηλιακών και των παιδικών καλλυντικών, με τους Έλληνες να δαπανούν περίπου 100€ το χρόνο κατ' άτομο.
Τα καλλυντικά στην ευρεία διανομή (31%) και στα φαρμακεία (21%) έχουν την υψηλότερη κατανάλωση, ενώ τα e-shops αυξάνονται αλματωδώς (15%).
Από πλευράς των εταιρειών, ο Θ. Γιαρμενίτης σχολιάζει ότι οι νεωτεριστές προωθούν τα προϊόντα τους μέσω Facebook, Google, Instagram αλλά και Tik Tok, ενώ οι παραδοσιακές αγορές παραμένουν σταθερά στο ράφι με πολλές προσφορές.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι το 2021 τα προϊόντα με τους μεγαλύτερους τζίρους σε τιμές χονδρικής είναι: • η περιποίηση προσώπου 177,24 εκ. €, • η περιποίηση μαλλιών 171 εκ. €, • τα προϊόντα μακιγιάζ 85,3 εκ. € • τα αρώματα 61,6 εκ. €.