
Ένα πρόβλημα στο αρχείο της ΗΔΙΚΑ έχει δημιουργήσει την καθυστέρηση αποπληρωμής των φαρμακοποιών για τις διαθέσεις colon test Ιανουαρίου, αλλά και παλαιότερες και όσες τροποποιήθηκαν από τους ίδιους φαρμακοποιούς.
Όπως τόνισε στο f.daily ο Απ. Βαλτάς, επικοινώνησε με τον υπεύθυνο της ΗΔΙΚΑ Ν. Ιωσήφ απαιτώντας να απαντήσει γραπτώς η υπηρεσία του για την τελική ημερομηνία πληρωμής των φαρμακείων, ενώ του μετέφερε ότι για την όποια καθυστέρηση όφειλε να ενημερώσει τον ΠΦΣ.
Όπως εξήγησε ο πρόεδρος, η καθυστέρηση οφείλεται σε συστημικό πρόβλημα, για το οποίο δεν ήταν υπεύθυνοι οι φαρμακοποιοί, καθώς η ημερομηνία εκτέλεσης στα τιμολόγια που ανέβηκαν στο myDATA ήταν διαφορετική από αυτή στη φόρμα κατάθεσης. Όπως είπε, η ΗΔΙΚΑ έχει αναλάβει να «τρέξει» όλα τα προγράμματα πρόληψης του υπουργείου, στα οποία εμπλέκονται γιατροί, φαρμακοποιοί και άλλοι πάροχοι, γεγονός που απαιτεί πλήρη ευθυγράμμιση των πληροφοριακών συστημάτων.
Σε κάθε περίπτωση οι καθυστερήσεις 1-2 ημερών δεν αποτελούν τόσο μεγάλο πρόβλημα, όπως είπε, καθώς πρόκειται για υπηρεσίες που δοκιμάζονται για πρώτη φορά φέτος, με τον ΠΦΣ να συνεργάζεται με την ΗΔΙΚΑ και να παρεμβαίνει στην περίπτωση που δημιουργούνται καθυστερήσεις.