Αξιοσημείωτη αύξηση εμφανίζουν οι πωλήσεις καλλυντικών στα φαρμακεία τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς οι φαρμακοποιοί καταρτίζουν συνεργασίες με παραγωγικές επιχειρήσεις του κλάδου, λαμβάνοντας υπόψη τα πλεονεκτήματα που ενέχουν η ανθεκτικότητα και οι προοπτικές της εν λόγω αγοράς.
Σύμφωνα με μελέτη της Infobank Hellastat, ούτως ή άλλως ο εγχώριος κλάδος της παραγωγής και εμπορίας αρωμάτων και καλλυντικών εμφανίζει μικρή ανάκαμψη από το 2014 και εξής, κυρίως λόγω της προτίμησης των Ελλήνων στα εγχώρια προϊόντα και της αύξησης των εξαγωγών. Στο ίδιο κλίμα κινούνται και τα στοιχεία από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Αρωμάτων & Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ), σύμφωνα με τα οποία το 2016 η αξία αγοράς ανήλθε στα 1,2 δισ. ευρώ, ενώ σημειώθηκε άνοδος σε όλες τις κατηγορίες καλλυντικών, εκτός από τα προϊόντα ευρείας διανομής.
Όπως εξηγεί ο οικονομικός αναλυτής Αλέξης Νικολαΐδης, η σταδιακή μεταστροφή του κλίματος αντανακλάται στην είσοδο νέων παικτών στον παραγωγικό τομέα, μεταξύ των οποίων και οι φαρμακοβιομηχανίες, αλλά και στην ανάπτυξη συνεργασιών με το δίκτυο των φαρμακείων.
Στο δίκτυο των φαρμακείων παρατηρήθηκε μάλιστα η μεγαλύτερη άνοδος σε πωλήσεις καλλυντικών: από 26,7% το 2015 ανήλθε στο 27,4%. Ωστόσο το μεγαλύτερος μέρος της αγοράς το 2016 κατείχαν τα super market, με 36,7% (ποσοστό όμως που έπεσε από το 37,5% που ήταν το 2015).
Σύμφωνα με τον κ. Νικόλα Γκουζέλο, πρόεδρο & διευθύνοντα σύμβουλο της Infobank Hellastat, «η βιομηχανία καλλυντικών πρέπει να δώσει έμφαση στην ανάπτυξη και προώθηση προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας που να απευθύνονται στην αγορά των φαρμακείων, επωφελούμενη από την ανάπτυξη συνεργειών. Στο πλαίσιο αυτό, πιο ευοίωνες προοπτικές εντοπίζονται στην κατηγορία των δερμοκαλλυντικών».
«Τα φαρμακεία μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά τις πωλήσεις των εν λόγω προϊόντων, γεγονός που αποτυπώνεται στις επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη που υλοποιούν πολλές βιομηχανίες του κλάδου», καταλήγει ο κ. Γκλουζέλος.