Το ενδιαφέρον των φαρμακοποιών συγκέντρωσε η ενημερωτική επιστημονική εκδήλωση με θέμα: «Ιατροτεχνολογικά προϊόντα – Διαιτητικές τροφές – Ορθοπαιδικά – Επιθέματα – Συσκευές: ποια είναι, πώς χορηγούνται, πώς αποζημιώνονται», στο φαρμακευτικό συνέδριο-έκθεση Hellas PHARM, που διοργάνωσε ο Φ.Σ. Αττικής, στις 1 & 2 Απριλίου 2017.
«Σκοπός της εκδήλωσης είναι να αναδείξουμε τις ευκαιρίες που προκύπτουν μέσα από τη νέα σύμβαση που υπογράφηκε με τον ΕΟΠΥΥ και που, ουσιαστικά, αποτελεί προέκταση της παλιάς σύμβασης που υπάρχει για τα φάρμακα», τόνισε ο κ. Λουράντος, πρόεδρος του ΠΦΣ και του Φ.Σ. Αττικής, κάνοντας την εισαγωγή σε αυτήν την ενότητα. Συμπλήρωσε επίσης πως «οι φαρμακοποιοί έχουν την ευκαιρία, μέσα από την πώληση αυτών των προϊόντων να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στην ελληνική κοινωνία ως πυλώνες της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, ενώ παράλληλα ενισχύεται και ο τζίρος τους κατά 150-160 εκατ. €».
Ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ, Σωτήριος Μπερσίμης, τόνισε την «αναγκαιότητα για τη μείωση του κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, με ταυτόχρονη, δίκαιη απαίτηση για ποιοτικές, ισότιμες, προσβάσιμες και επαρκείς υπηρεσίες προς όλους, σε ένα πλαίσιο που το κέντρο δεν είναι ο ΕΟΠΥΥ, το κέντρο δεν είναι το φαρμακείο, το κέντρο δεν είναι ο γιατρός, αλλά είναι ο ασθενής. Έτσι λοιπόν επιβάλλονται σημαντικές πολιτικές και τεχνοκρατικές παρεμβάσεις». Πρόσθεσε δε πως «η σύμβαση με τους φαρμακοποιούς είναι ένα σημαντικό βήμα. Από την πλευρά μας λοιπόν, βήμα-βήμα υλοποιούμε ένα προσεκτικά δομημένο σχέδιο με τελικό στόχο την προστασία των πολιτών. Είπαμε ότι ο στόχος μας είναι ο ασθενής».
Στη συνέχεια, ο Νικόλαος Παπανικολάου, προϊστάμενος Τμήματος Σχεδιασμού Συστημάτων της Διεύθυνσης Πληροφορικής ΕΟΠΥΥ, αναφέρθηκε στην «επίλυση προβλημάτων λειτουργίας e-ΔΑΠΥ» και προχώρησε στην προσομοίωση εκτέλεσης προγράμματος e-ΔΑΠΥ, καθώς και εκκαθάρισης και αποζημίωσης συνταγών.
Παράλληλα, εκπρόσωποι εταιρειών που διακινούν προϊόντα αυτών των κατηγοριών αναφέρθηκαν στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε κατηγορίας, σε θέματα προδιαγραφών και ποιότητας, αλλά και σε θέματα εξυπηρέτησης και ενημέρωσης του κοινού.