Δημοσκόπηση κοινού από τη συμβουλευτική εταιρεία McKinsey στις ΗΠΑ αποκαλύπτει τα προϊόντα που θα ήθελαν οι καταναλωτές να βρίσκουν στα φαρμακεία τους, παρέχοντας στους φαρμακοποιούς μια εικόνα για το πώς θα μπορούσαν να καλύψουν τις ανάγκες των πελατών τους. Οι συντάκτες του περιοδικού Drug Topics αναλύουν τα αποτελέσματα, θέλοντας να δώσουν μερικές συμβουλές για το πώς ένα ανεξάρτητο φαρμακείο μπορεί να ανταγωνιστεί τις μεγάλες αλυσίδες που κυριαρχούν στην αμερικανική αγορά. Αξίζει να σημειωθεί καταρχάς ότι η έρευνα της McKinsey έδειξε ότι το 70-80% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσε πως είναι ικανοποιημένο από το φαρμακείο τους, με το 48% να έχει αγοράσει OTC προϊόντα. Αυτό που προκαλεί αίσθηση ωστόσο είναι τι θα ήθελαν να βρουν οι πελάτες στα ράφια του φαρμακείου…
Προϊόντα ομορφιάς, τρόφιμα και είδη σπιτιού οι μη αναμενόμενες ανάγκες
Υψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών (στο 32%) είναι τα προϊόντα ομορφιάς και μακιγιάζ, τα οποία είναι οικονομικά προσιτά, μοιάζουν με γνωστά επώνυμα brands και προωθούνται από influencers στα social media, όπως είναι το TikTok και το Instagram. Σύμφωνα με τους συντάκτες του άρθρου, «μια γωνία ομορφιάς στο φαρμακείο με τέτοια προϊόντα, καθώς και τα προϊόντα όπως τσιμπιδάκια, ψαλίδια νυχιών κτλ., θα μπορούσαν να φέρουν άμεσο κέρδος». Παράλληλα όμως προτείνουν και την επικοινωνία-συνεργασία με δερματολόγο της περιοχής, ώστε ο φαρμακοποιός να στοκάρει προϊόντα των εταιρειών που είναι «πιο κοντά» στον επιστημονικό χώρο του φαρμακείου.
Το μεγαλύτερο ποσοστό από τις «απίθανες» απαντήσεις, που αγγίζει το 36%, συγκέντρωσαν κάποια τρόφιμα. Αυτό μπορεί να «μεταφράζεται» σε βιολογικές μπάρες και άλλα σχετικά είδη που διατίθενται από τα φαρμακεία, παρόλα αυτά οι συντάκτες του περιοδικού θεωρούν πως ένα δροσερό αναψυκτικό μια ζεστή ημέρα μπορεί να είναι ευπρόσδεκτό από τον ασθενή που έρχεται να πάρει τη συνταγή του...
Τέλος, λιγότερο αναμενόμενο συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι το 30% θα ήθελε να αγοράζει από το φαρμακείο του διάφορα είδη σπιτιού! Στυλό, ψαλίδια, λάμπες, χαρτικά, φορτιστές είναι μερικές από τις ιδέες που εξασφαλίζουν μεν έσοδα, δεν συνδέονται ωστόσο επουδενί με ένα χώρο πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, όπως εξελίσσεται το φαρμακείο του μέλλοντος.