«Τα περισσότερα φαρμακεία στις ΗΠΑ που οδηγούνται στο κλείσιμο δεν το κάνουν λόγω έλλειψης κέρδους αλλά ρευστότητας και ταμειακών ροών», ανέφερε με έμφαση η Lisa Faast, PharmD, ιδρύτρια και CEO της DiversifyRx, εταιρεία συμβουλευτικής και επιχειρηματικής υποστήριξης των ανεξάρτητων φαρμακείων, σε πρόσφατο συνέδριο στις ΗΠΑ. Πρόσθεσε δε ότι «αν έχετε μεγάλο απόθεμα προϊόντων είναι σαν να έχετε πάρα πολλά χρήματα στα ράφια σας και όχι στην τράπεζα», θέλοντας να αναδείξει τη σημασία της διαχείρισης της αποθήκης και των αποθεμάτων.
Παραδίδοντας κατά έναν τρόπο μαθήματα επιχειρηματικής ανάπτυξης και μάρκετινγκ προς τους ιδιοκτήτες φαρμακείων, η ομιλήτρια επικεντρώθηκε στα τεχνολογικά προγράμματα και σε άλλες ψηφιακές λύσεις που θεωρεί πως είναι απαραίτητα για την κερδοφορία, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνει τα προγράμματα διαχείρισης φαρμακείων, τα συστήματα POS, πλατφόρμες ραντεβού, online μάρκετινγκ, ιστότοπους κ.ά.
Αναφορικά με τα προγράμματα διαχείρισης τόνισε ότι αυτά παρέχουν ποικίλες λειτουργίες, οπότε κάθε φαρμακοποιός πρέπει να επιλέξει αυτές που είναι σίγουρο ότι θα χρησιμοποιήσει ανάλογα με τους στόχους που θέτει και τις πρακτικές που προτίθεται να υιοθετήσει. Αν για παράδειγμα αναλαμβάνει υπηρεσίες με ραντεβού, μπορεί να εγκαταστήσει ένα αντίστοιχο ηλεκτρονικό πρόγραμμα που βοηθάει στην οργάνωση της καθημερινότητας.
Η ειδικός επίσης συμβούλεψε για τη δημιουργία website και εταιρικής ταυτότητας (λογοτύπων), τονίζοντας ότι αυτά δεν είναι μεν καθοριστικά, αλλά δίνουν καλή εντύπωση στο κοινό. Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Μου κάνει εντύπωση πόσα πολλά φαρμακεία δεν έχουν site. Δεν βλάπτει την επιχείρηση να μην έχει, δίνει όμως την εντύπωση ότι το φαρμακείο δεν είναι μέσα στα πράγματα».