Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επάγγελμα: Φαρμακοποιός

τελευταία νέα


Συμπληρώματα υπερ-τροφών στο φαρμακείο

3/11/2017 2:11:06 μμ
Η αναζήτηση της τόνωσης του κύκλου εργασιών
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Ως γνωστόν η αναζήτηση πηγών πωλήσεων στο φαρμακείο έχει γίνει πολύ δύσκολη. Η συνεχής υποχώρηση των τιμών των φαρμάκων, το ηλεκτρονικό εμπόριο που εισάγει σκληρό ανταγωνισμό τιμών στα παραφαρμακευτικά είδη και η πλήρης απελευθέρωση κάθε είδους αποκλειστικότητας σε προϊόντα που διέθετε παλαιά μόνο το φαρμακείο, μάς υποχρεώνουν να αναζητούμε διαρκώς ύλη στο φαρμακείο, η οποία να μπορεί να προσελκύσει κοινό με κριτήρια πέραν της φθηνότερης τιμής.


Τα συμπληρώματα διατροφής αποτελούν την εύλογη απάντηση στην αναζήτηση πωλήσεων, καθώς έχουν άμεση σχέση με το κυρίως αντικείμενο του φαρμακείου, απευθύνονται σε κοινό που αναζητά την ενίσχυση της υγείας του, ενώ οι άνθρωποι που θα πάρουν συμπληρώματα, πολλές φορές παίρνουν και φάρμακα χρόνιων παθήσεων, οπότε είναι εύλογο να χρειάζονται ενημέρωση αναφορικά με τις αλληλεπιδράσεις με τα φάρμακα που λαμβάνουν.


Επιπρόσθετα, μια ματιά στις τάσεις της αγοράς θα μας δείξει πως το ενδιαφέρον του κοινού για τις υπερτροφές είναι ιδιαίτερα υψηλό. Μέχρι πριν λίγα χρόνια επρόκειτο για μια μικρή αγορά λίγων μυημένων που επισκέπτονταν τα –ελάχιστα– εξειδικευμένα σημεία. Σήμερα έχουν γίνει μόδα και έχουν κατακλύσει την τηλεόραση, το ίντερνετ και τα περιοδικά από άποψη ενημέρωσης και πολλά διαφορετικά σημεία διανομής, χωρίς περιορισμό από άποψη πωλήσεων. Στην αγορά εισέρχονται διαρκώς νέοι «παίχτες», τόσο στο πεδίο των παραγωγών με όλες τις εταιρείες συμπληρωμάτων να εισάγουν στην αγορά σειρές που βασίζονται στις υπερτροφές, όσο και στην πώληση και διάθεση από καταστήματα, φαρμακεία, ηλεκτρονικό εμπόριο κλπ.


Παρατηρούμε λοιπόν πως έχουμε και εδώ μια αγορά (όπως ισχύει και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων φαρμακείου), το κοινό της οποίας κατακλύζεται από πληθώρα πληροφοριών και ανταγωνιστικών επιλογών σε προϊόντα και τιμές. Για να φτάσουμε λοιπόν στο σημείο να πείσουμε τον πελάτη μας για το προϊόν που προτείνουμε από άποψη καταλληλότητας:

  • των συστατικών με βάση τις ανάγκες του
  • της εταιρείας που το παράγει και
  • της τιμής στην οποία το διαθέτουμε,

 

κατανοούμε πως θα πρέπει να συνδυάσουμε γνώση για το αντικείμενο, ικανότητα στην εμπορική πολιτική και τις προμήθειες, ικανότητα επικοινωνίας και... χρόνο για να εφαρμόσουμε όλα τα παραπάνω.


Η ανασκόπηση της κατηγορίας των υπερτροφών είναι άλλη μια απόδειξη πως ο καιρός του φαρμακείου που μπορεί να τα κάνει όλα έχει παρέλθει. Στο σημερινό περιβάλλον, εφόσον αποφασίσει ο φαρμακοποιός να εισάγει μια κατηγορία στο φαρμακείο του, απαιτείται:

  • να είναι διαβασμένος
  • να έχει συγκεκριμένους και αξιόπιστους συνεργάτες, στους οποίους να μπορεί να κατευθύνει την πλειοψηφία των πωλήσεων της κατηγορίας, ώστε να επωφεληθεί των εμπορικών τους πολιτικών
  • να επιδιώξει τη συνεχή επικοινωνία με το κοινό του και τη θέση του ειδικού στη συνείδηση αυτού του κοινού αναφορικά με τη νέα κατηγορία.

 

Και καθώς δεν υπάρχει ο χρόνος να είναι κάποιος ικανός σε όλα, η αναζήτηση των κατηγοριών που ένα φαρμακείο μπορεί να αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα είναι η διαφορά που μπορεί να γίνει στον κύκλο εργασιών και στην κερδοφορία. Έτσι οι προμήθειες στο ράφι θα μετατρέπονται σε πωλήσεις και δεν θα παραμένουν διαρκώς στα αποθέματα.


Μια ανάλυση που να καλύπτει την πλειοψηφία των φαρμακείων, με «συνταγές» και συμβουλές για όλους, δεν είναι πια εφικτή. Όπως και σε μια σειρά άλλων θεμάτων, έτσι και στις υπερτροφές, ο ίδιος ο φαρμακοποιός καλείται να συνεκτιμήσει τα δεδομένα της περιοχής του και του κοινού που επισκέπτεται το φαρμακείο του, τις γνώσεις και την εξειδίκευσή του στη συγκεκριμένη κατηγορία και βεβαίως την οικονομική δυνατότητα προμηθειών και προϊόντων που μπορεί διαθέσει, πριν αποφασίσει να συμμετέχει με κερδοφορία σε αυτή.


Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Έχουν γίνει 600 χιλιάδες περισσότεροι σε σύγκριση με πέρυσι
Παραμένει όμως σε υψηλά επίπεδα η πυκνότητά τους






Σχετικά άρθρα

Σάρωσαν στα φαρμακεία οι αντιγριπικοί εμβολιασμοί φέτος
Έχουν γίνει 600 χιλιάδες περισσότεροι σε σύγκριση με πέρυσι
Οι παγκόσμιες τάσεις και οι προκλήσεις στη φαρμακευτική πρακτική
Τα αιτήματα από τη Διεθνή Φαρμακευτική Ομοσπονδία (FIP)
Επανακυκλοφορεί το «Επί του Εργαστηρίου» ανανεωμένο και επικαιροποιημένο
Είκοσι δύο χρόνια μετά την πρώτη έκδοσή του
Δημιουργείται πειραματική ειδικότητα παρασκευαστή φαρμάκου στα ΣΑΕΚ
Με συνεργασία του υπ. Παιδείας και της ΠΕΦ