Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επάγγελμα: Φαρμακοποιός

τελευταία νέα


Συχνές ερωτήσεις για την e-συνταγογράφηση

4/10/2010
Αναδημοσίευση από το farmakopoioi.blogspot
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Από έρευνα αναγνώστη του farmakopoioi.blogspot:

 

Συχνές ερωτήσεις για την Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση

 

1. Υπάρχει η δυνατότητα καθυστερημένης εκτέλεσης/καταχώρησης των συνταγών;
Η εκτέλεση συνταγής θα πρέπει να γίνεται άμεσα και συνοδεύεται από την ταυτόχρονη ακύρωση φαρμάκου (χρήση των 2 barcodes, ΕΟΦ και IMS που βρίσκονται στο κουπόνι του φαρμάκου).

2. Θα επιστρέφεται κάτι στον ασθενή πέραν των φαρμάκων του (π.χ. απόδειξη καταχώρησης συνταγής ή αντίγραφο της συνταγής);
Ο ασθενής θα παίρνει την συνταγή που θα εκτυπώνει ο γιατρός.

3. Λογικά δεν θα υπάρχει ένα διάστημα ημερών εντός του οποίου θα μπορεί να εκτελεστεί μια συνταγή (π.χ. Τ+5 εργάσιμες);
Το διάστημα που προβλέπεται σήμερα θα παραμείνει εν ισχύ.

4. Θα υπάρχει επίπτωση/καθυστερήσεις σε περίπτωση εφημερίας με ουρά πελατών;
Με τον νέο τρόπο συνταγογράφησης προβλέπεται η ταχύτερη ολοκλήρωση της διαδικασίας.

5. Σε περίπτωση μη διαθεσιμότητας ενός σκευάσματος, θα εκτελέσει τη συνταγή ο φαρμακοποιός ή θα το κάνει όταν ο ασθενής ξαναέρθει να πάρει το σκεύασμα;
Στην περίπτωση ελλείψεως ενός φάρμακου, μπορεί να γίνει μερική εκτέλεση της συνταγής, από το φαρμακοποιό.

6. Τι γίνεται στην περίπτωση των χειροποίητων (π.χ. κρέμες) που απαιτούν μια προετοιμασία και δεν είναι δυνατόν να τα φτιάξει εκείνη τη στιγμή ώστε να καταχωρήσει τη συνταγή.
Θα μπορεί να θεωρηθεί ως μερικώς εκτελεσμένη η συνταγή αν υπάρχουν τέτοια θέματα χρονικών περιορισμών.

7. Τι γίνεται σε περίπτωση τεχνικού προβλήματος, είτε π.χ. διακοπή σύνδεσης, είτε αδυναμία εκτύπωσης;
Για τον Ιατρό, προβλέπεται η χειρόγραφη συνταγογράφηση, για έκτακτες περιπτώσεις (π.χ. πτώση της σύνδεσης προς το διαδίκτυο). Για τον φαρμακοποιό, η εκτέλεση συνταγής γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά. Για συγκεκριμένες περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, θα υπάρξει σχετική οδηγία από τον ΟΑΕΕ.

8. Θα υπάρχει 24ωρη τεχνική υποστήριξη, ειδικά για τις διανυκτερεύσεις;
Η λειτουργία του γραφείου Αρωγής της ΗΔΙΚΑ ΑΕ (Help Desk) προβλέπεται να είναι 7 ημέρες – 24 Ώρες (από 1 Οκτωβρίου 2010), στο τηλέφωνο 11131. (Η Τεχνική υποστήριξη, ως προς την λειτουργία του εξοπλισμού σας, πρέπει να προβλεφτεί από εσάς).

9. Θα υπάρχει η δυνατότητα συνεργασίας του συστήματος με προγράμματα φαρμακείου που ήδη λειτουργούν, ώστε να μπορούν να εξαχθούν στοιχεία και να μην χρειάζεται να τα εισάγει εις διπλούν ο φαρμακοποιός;
Σε αυτή τη φάση λειτουργίας της εφαρμογής Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης (πιλοτική) δεν προβλέπεται σχετική δυνατότητα.

10. Ελπίζω ότι θα κυκλοφορήσει αναλυτικός οδηγός χρήσης και Q&A πριν την εφαρμογή του νέου συστήματος. Υπάρχει πρόβλεψη πότε θα ξεκινήσει στην Αθήνα;
Ο αναλυτικός οδηγός χρήσης και Q&A, θα αναρτηθούν εντός ολίγων ημερών από σήμερα.
Η λειτουργία της εφαρμογής αρχίζει από την 18 Οκτωβρίου 2010, Πανελλαδικά.

Για τυχόν ερωτήσεις και απορίες μπορείτε να στέλνετε email στο hd@idika.gr.
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Είκοσι δύο χρόνια μετά την πρώτη έκδοσή του
Με συνεργασία του υπ. Παιδείας και της ΠΕΦ






Σχετικά άρθρα

Επανακυκλοφορεί το «Επί του Εργαστηρίου» ανανεωμένο και επικαιροποιημένο
Είκοσι δύο χρόνια μετά την πρώτη έκδοσή του
Δημιουργείται πειραματική ειδικότητα παρασκευαστή φαρμάκου στα ΣΑΕΚ
Με συνεργασία του υπ. Παιδείας και της ΠΕΦ
ΕΛΣΤΑΤ: Μειώθηκε ο αριθμός των φαρμακείων και των φαρμακαποθηκών
Παραμένει όμως σε υψηλά επίπεδα η πυκνότητά τους
ΠΦΣ: Η περίοδος υποβολής τιμολογίων για τη δράση του καρκίνου του παχέος εντέρου είναι 27-31/12
Καλεί τα προγράμματα φαρμακείου να έχουν διαθέσιμα τα πρότυπα τιμολόγια της ΗΔΙΚΑ