Οι διαφημίσεις των φαρμακευτικών εταιρειών στον τύπο αλλά και σε όλα τα Μ.Μ.Ε. μπαίνουν στο στόχαστρο του Ε.Ο.Φ., ο οποίος προχώρησε στη σύσταση ειδικής Επιτροπής με στόχο τον έλεγχο και την παρακολούθησή τους.
Η Επιτροπή, η οποία θα συνεδριάζει 1 φορά το μήνα αλλά και εκτάκτως, όταν αυτό κρίνεται σκόπιμο, θα ελέγχει αν οι διαφημίσεις των φαρμακευτικών εταιρειών περιλαμβάνουν παραπλανητικές πληροφορίες ή στοιχεία που δεν είναι σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση του Οργανισμού, έργο της Επιτροπής είναι:
- Ο έλεγχος της ορθότητας των στοιχείων που περιέχονται στα Έντυπα Ιατρικής Ενημέρωσης και Διαφήμισης από φαρμακευτικές επιχειρήσεις και ιδιαίτερα ο εντοπισμός τυχόν ατεκμηρίωτων, ανακριβών, ανεπαρκών, εσφαλμένων, παραπλανητικών πληροφοριών και γενικά στοιχείων μη σύμφωνων με τις προδιαγραφές που καθορίζονται στις ισχύουσες διατάξεις.
- Ο έλεγχος διαφημιστικών καταχωρίσεων φαρμακευτικών προϊόντων επί πληρωμή ή των εμμέσων ανακοινώσεων στον Τύπο και στα λοιπά Μ.Μ.Ε., καθώς και των διαφημίσεων φαρμακευτικών προϊόντων που υπάρχουν στα προγράμματα επιστημονικών συνεδρίων.
Η απόφαση του Ε.Ο.Φ. προβλέπει μάλιστα «όπου κρίνεται από την Επιτροπή απαραίτητο, θα ζητείται η γνωμάτευση ειδικών εμπειρογνωμόνων, εισηγητών του Ε.Ο.Φ.». Η επιτροπή θα γνωμοδοτεί στη Διοίκηση του Ε.Ο.Φ. για τη σοβαρότητα των παραβάσεων και για τις απαιτούμενες διορθώσεις / τροποποιήσεις ή ανακλήσεις των διαφημίσεων και των εντύπων ιατρικής ενημέρωσης.
Το σύνολο των συνεδριάσεων της Επιτροπής δεν θα υπερβαίνει τις 30 ετησίως, ενώ η θητεία των μελών της Επιτροπής είναι 2ετής.