Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Πολιτική φαρμάκου

τελευταία νέα


ΣΕΒ: Το φάρμακο και η Υγεία χρειάζονται πραγματικές μεταρρυθμίσεις

24/1/2017 12:15:07 μμ
13 προτάσεις για τον εξορθολογισμό και τη βελτίωση της πολιτικής φαρμάκου
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo



 Τα τελευταία χρόνια κατ' επανάληψη γίνονται σημαντικές δομικές στρεβλώσεις στο πεδίο της Υγείας στην Ελλάδα. Αυτή η διαπίστωση αναφέρεται σε ειδική έκδοση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), τα μέλη του οποίου επισημαίνουν πως η πρακτική της υιοθεσίας οριζόντιων μαζικών δημοσιονομικών μέτρων έχει αρνητικές επιπτώσεις, τόσο στην εγχώρια αγορά, όσο και για στους ασθενείς.


Οι ειδικοί του Τομέα Μακροοικονομικής Ανάλυσης και Ευρωπαϊκής Πολιτικής του ΣΕΒ αναφέρουν ειδικά την πρακτική της υιοθεσίας οριζόντιων μαζικών δημοσιονομικών μέτρων, η οποία έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο για τους πλέον αδύνατους όσο και για την εγχώρια αγορά, και τονίζουν την ανάγκη να εγκαταλειφθούν τέτοιες πρακτικές και να γίνουν πραγματικές μεταρρυθμίσεις.


Οι τεχνοκράτες του ΣΕΒ υπογραμμίζουν πως η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί πλήττει την υγιή επιχειρηματικότητα, όπως την εγχώρια παραγωγή φαρμάκων, χωρίς όμως να εξασφαλίζει, ούτε στέρεα δημοσιονομικά οφέλη, ούτε, κυρίως, καλύτερες υπηρεσίες Υγείας στους ασθενείς.

Ο ΣΕΒ προχωρεί σε 13 προτάσεις, οι οποίες εκτιμά πως θα συμβάλλουν στον εξορθολογισμό της δαπάνης με παράλληλη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες.

Οι προτάσεις είναι οι εξής:

  • Εκστρατεία ενημέρωσης για τις βλαβερές επιπτώσεις της υπερκατανάλωσης των φαρμάκων αλλά και της ποιότητας των γενοσήμων.
  • Ενίσχυση της διαφάνειας σε όλα τα επίπεδα, όπως με εφαρμογή του άρθρου 66, παρ. 7, του Ν4316/2014 σε ότι αφορά τη δημοσιοποίηση των παροχών εταιρειών προς ιατρούς.
  • Πλήρης απαγόρευση, με εφαρμογή στην πράξη, της χορήγησης αντιβιοτικών χωρίς ιατρική συνταγή, σε συνδυασμό με την διασφάλιση της επαρκούς πρόσβασης σε στελεχωμένα κέντρα υγείας, όπου ο περιστασιακός ασθενής θα μπορεί εύκολα να προμηθευτεί την απαραίτητη συνταγή.
  • Το μικτό κέρδος των φαρμακοποιών και της αλυσίδας διανομής να ενισχυθεί, αναλογικά, στην περίπτωση διάθεσης πιο οικονομικών και ειδικά γενόσημων φαρμάκων, δηλαδή να εξειδικευτεί σε περισσότερα κλιμάκια τιμολόγησης η ενιαία σήμερα κατηγορία για φάρμακα κάτω των €50.
  • Μείωση, αναλογικά, του rebate των φαρμακοποιών σε σχέση και με την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων που αφορούν στη διάθεση γενοσήμων.
  • Εφαρμογή του clawback όχι στο σύνολο του κύκλου εργασιών της αγοράς αλλά σε υποκατηγορίες, οι οποίες όμως, όπως και τα όρια δαπάνης, θα προκύψουν από προσεκτική ανάλυση στοιχείων και δεδομένων. Αντίστοιχα, θα πρέπει το clawback να μην υπολογίζεται σε τιμές που περιλαμβάνουν τα περιθώρια φαρμακοποιών και φαρμακαποθηκών ή/ και να επιμερίζεται σε όλη την αλυσίδα διανομής του φαρμάκου.
  • Διασύνδεση της μείωσης των τιμών γενοσήμων με στόχους αύξησης του μεριδίου τους.
  • Εξαίρεση από τα όρια δαπάνης, clawback και rebate ορισμένων ειδικών περιπτώσεων θεραπειών, που θα πρέπει όμως να υπόκεινται σε διαπραγμάτευση και αυστηρά πρωτόκολλα, όπως τα αντιρετροϊκά φάρμακα, ενώ το ίδιο πρέπει να γίνει και για τα εμβόλια.
  • Εφαρμογή πρωτοκόλλων, ξεκινώντας από τους νέους ασθενείς που δεν έχουν ήδη κάποιο θεραπευτικό σχήμα. Στόχος είναι η εδραίωση της πρακτικής της χορήγησης πιο οικονομικών θεραπειών ως πρώτης γραμμής, με τις πιο ακριβές θεραπείες να έπονται στις περιπτώσεις όπου η πρώτη γραμμή θεραπείας δεν οδήγησε σε ίαση.
  • Λειτουργία των ηλεκτρονικών μητρώων ασθενών και αξιοποίηση των δεδομένων που έχουν προκύψει από την ηλεκτρονική συνταγογράφηση, για τον εντοπισμό των περιπτώσεων που οδηγούν σε δυσανάλογη αύξηση της φαρμακευτικής δαπάνης, την ανάλυση τους και την εκπόνηση κατάλληλων δράσεων εξορθολογισμού.
  • Ενίσχυση του ΕΟΦ και δυνατότητα αξιοποίησης μέρος των εσόδων του για την κάλυψη των οργανωτικών αναγκών του.
  • Επίσπευση της λειτουργίας της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης του Υπουργείου Υγείας ξεκινώντας από εξειδικευμένες πολύ ακριβές αλλά και συμβατικές θεραπείες, όπου υπάρχει μεγάλος όγκος ζήτησης για θεραπείες και όπου το κόστος μπορεί να μη δικαιολογείται από την αποτελεσματικότητα τους, και ανάπτυξη του φορέα Αξιολόγησης Τεχνολογιών Υγείας.
  • Συνέπεια του ΕΟΠΥΥ στην εξόφληση των οφειλών του.
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Mε στόχο την προώθηση της καινοτομίας στην υγειονομική περίθαλψη
Στο επίκεντρο οι μεταρρυθμίσεις, το RRF, οι επενδύσεις Ε&Α και η φαρμακευτική καινοτομία






Σχετικά άρθρα

«Πράσινο φως» για την αποζημίωση Συστημάτων Καταγραφής Γλυκόζης
Για τα ινσουλινοθεραπευόμενα άτομα με Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 2
Το 67% των φαρμάκων κοστίζει κάτω από 10 ευρώ
Σύμφωνα με τον Δ. Αθανασίου, MBA Area Sales Manager της Vian-Vianex, το 90% όσων εισέρχονται στα φαρμακεία αγοράζουν αποκλειστικά φάρμακα
ΣΕΙΒ: Στρέφεται νομικά κατά του δυσβάσταχτου rebate
«Η ηγεσία του υπουργείου Υγείας δεν αντιλαμβάνεται τις καταστροφικές επιπτώσεις εφαρμογής του μέτρου», υποστηρίζει ο Σύνδεσμος
Εξώδικό των Ακτινολόγων προς τον ΕΟΠΥΥ
Για τη συνταγογράφηση των σκιαγραφικών