Πρωτεΐνη αυξάνει την αποτελεσματικότητα των εμβολίων

10/4/2017 11:32:34 πμ
Σημαντική ανακάλυψη από Αμερικανούς επιστήμονες

Μια πρωτεΐνη με εντυπωσιακές ιδιότητες ανακάλυψαν Αμερικανοί επιστήμονες μέσα σε βακτήριο!

Πιο συγκεκριμένα, επιστημονική ομάδα από το Πανεπιστημιακό Ιατρικό Κέντρο της Βοστόνης των ΗΠΑ ανακάλυψε και απομόνωσε μια πρωτεΐνη, την PorB, από το βακτήριο neisseria meningidis και τη χρησιμοποίησαν για να παρέχουν καλύτερη ανταπόκριση στον εμβολιασμό.

Η εν λόγω πρωτεΐνη, σε πείραμα που συνέκρινε εμβόλια είτε με το αντιγόνο και την ίδια την PorB είτε με το αντιγόνο μόνο του, έκανε κάτι μοναδικό: βοήθησε το σώμα όχι μόνο να αναγνωρίσει και να καταπολεμήσει βακτηριακές λοιμώξεις, αλλά και να αντιμετωπίσει άλλες παθήσεις, όπως ο καρκίνος, ο ιός HIV και η γρίπη, πριν καταφέρουν να εδραιώσουν την παρουσία τους στον οργανισμό!

Πιο επιστημονικά, η PorB αύξησε την ποσότητα των παραγόμενων αντισωμάτων (είχε αυξημένη ανταπόκριση στο αντιγόνο του εμβολίου), ενώ παράλληλα διέγειρε τα κυτταροτοξικά Τ-κύτταρα για να εξοντώσει απευθείας τον απειλητικό παράγοντα, δράσεις που δεν παρέχονταν ταυτόχρονα από το αντιγόνο μόνο του (και από καμία άλλη ουσία μέχρι σήμερα).

«Η έρευνά μας εμβαθύνει τη γνώση μας για το πώς τα ανοσοενισχυτικά εμβόλια ρυθμίζουν τις ανοσοποιητικές αντιδράσεις. Ο σχηματισμός του αντιγόνου με την πρωτεΐνη PorB προκαλεί μια αλληλουχία κυτταρικών γεγονότων στην περιφέρεια και στο λεμφικό ιστό που είναι καίριας σημασίας για την εδραίωση της προστασίας έναντι ενός ευρέος φάσματος μολυσματικών ασθενειών, και ίσως και άλλων παθήσεων, όπως ο καρκίνος», δήλωσε ο Δρ.Λι Γουέτζλερ καθηγητής Ιατρικής και Μικροβιολογίας και συγγραφέας της μελέτης.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο Scientific Reports.