Μια ενδιαφέρουσα
μελέτη, που αφορά την πώληση προϊόντων «ιδιωτικής ετικέτας» (private labeling) από
τα ελληνικά φαρμακεία ως στρατηγική επιχειρηματικής ανάπτυξης και κερδοφορίας,
εκπόνησε ο Αλέξανδρος Εμμανουηλίδης, φαρμακοποιός ΜΒΑ και εκπρόσωπος του
ΠΡΟ.ΣΥ.ΦΑ. Σερρών στην ΟΣΦΕ.
Στο πλαίσιο της μελέτης σκιαγραφείται κατ? αρχήν το προφίλ του σύγχρονου ελληνικού φαρμακείου. «Οι μεταβολές σε παγκόσμιο επίπεδο επηρεάζουν κάθε πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας. Τα φαρμακεία προφανώς και δεν είναι στο απυρόβλητο. Είναι πασιφανές ότι θα πρέπει να υιοθετήσουν μια σωστή επιχειρηματική νοοτροπία, ώστε να ανταπεξέλθουν στις ραγδαίες και επιθετικές αλλαγές από τις καθημερινές εξελίξεις στο δημοσιονομικό τομέα. Η συλλογική επιχειρηματικότητα των φαρμακοποιών είναι καθήκον, όχι προαίρεση», επισημαίνει ο συγγραφέας.
Στη συνέχεια γίνεται εισαγωγή στα «προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας»: τι ακριβώς είναι, τι πιστεύουν οι καταναλωτές γι? αυτά, πόσο «πιστοί» είναι σ? αυτά και πως ωφελούνται λιανοπωλητές και καταναλωτές από τη διακίνησή τους. Ακολούθως εξετάζεται η περίπτωση της πώλησης προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας από τα φαρμακεία, με συγκεκριμένες αναφορές στις αγορές των Η.Π.Α., του Καναδά και των χωρών της Ευρώπης, ενώ διερευνάται η δυναμική των προϊόντων αυτών σε περιόδους οικονομικής κρίσης, όπως αυτή που διανύουμε.
Εν κατακλείδι το ερώτημα που προκύπτει είναι το εξής: Θα μπορούσε ενδεχομένως η πώληση των
προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να αποτελέσει μια ρεαλιστική λύση και ένα
αξιόπιστο μέσο για την έξοδο του ελληνικού φαρμακείου από την κρίση;