Μέχρι και σήμερα, η πλειοψηφία των νοσοκομείων είναι απρόθυμη να κάνει ενέργειες στα social media για διάφορους λόγους. Ωστόσο, πολλοί είναι αυτοί που θεωρούν, ότι τα νοσοκομεία πρέπει να επωφεληθούν από τα πλεονεκτήματα των social media.
Ο Ed Bennett, διευθυντής επικοινωνιών στο Πανεπιστήμιο του Maryland Medical System, δήλωσε ότι οι γιατροί και τα νοσοκομεία μπορούν να χρησιμοποιούν τα social media,για να προστατεύσουν τη φήμη τους από reviews σε διάφορες ιστοσελίδες και να συμμετέχουν σε συζητήσεις με ασθενείς.
Ο αριθμός των ατόμων που στρέφονται σε online πηγές για πληροφορίες σχετικές με την υγεία, ολοένα και αυξάνεται. Μελέτη που διεξήχθη το 2012 από την Pew Internet και την Αmerican Life Project, έδειξε ότι το 88% των ατόμων που νοιάζονται για τους συγγενείς και φίλους τους και έχουν σύνδεση στο Internet, ψάχνουν απάντηση σε ερωτήματα για την υγεία του αγαπημένου τους στο Internet.
Είναι στα χέρια των νοσοκομείων και των ιατρών να καλύψουν αυτή τη ζήτηση για κοινωνική ανταλλαγή πληροφοριών. Υπάρχουν πολλές πληροφορίες υγείας σε sites, οι οποίες όμως δεν είναι ελεγμένες από πιστοποιημένο ιατρικό προσωπικό. Η ποιότητα αυτών των sites μπορεί να βελτιωθεί με την online παρουσία ιατρών. Αυτό θα βοηθήσει τους ασθενείς να μάθουν περισσότερα για την υγεία τους.
Αν και υπάρχουν δυνητικά οφέλη από τη συμμετοχή των ασθενών στα social media δε σημαίνει ότι οι ιατροί θα πρέπει να εισέλθουν ολοταχώς στον κόσμο του Facebook και του Twitter. Eιδικοί επί του θέματος, όπως ο Bennett, πρότειναν, οι πολιτικές που διέπουν τον τρόπο που οι γιατροί αλληλεπιδρούν με τους ασθενείς, online, να καθορισθούν με σαφήνεια για τον περιορισμό κινδύνων παραβίασης, μεταξύ άλλων λόγων.
Η American Medical Association έχει ενεργό λογαριασμό Twitter, στον οποίο αναρτά posts από τα blogs της, με πρόσφατες μελέτες. Ωστόσο, οι μεγάλες ιατρικές οργανώσεις δεν είναι οι μόνοι που χρησιμοποιούν τα social media για να φθάσουν σε περισσότερους ανθρώπους. Το κέντρο θεραπείας "Βridges to Recovery”, χρησιμοποιεί το Google+ ως ένα κομβικό σημείο στη λίστα κοινωνικών δεσμών του και για να συνδεθεί και με άλλους. Ακόμα και μη κερδοσκοπικές οργανώσεις χρησιμοποιούν το Facebook για να φτάσουν στους ανθρώπους.
Ο Bennett πιστεύει ότι ο αριθμός των ασθενών που χρησιμοποιούν τα social mediaγια λόγους υγείας, θα συνεχίσει να αυξάνεται τα επόμενα χρόνια. Tα social media προσφέρουν έναν άλλο τρόπο για να συνδεθεί ένας γιατρός με τους ασθενείς του σε μια χαλαρωτική ατμόσφαιρα και να τους παρέχει τις σχετικές πληροφορίες.
ΠΗΓΗ: Pharma Market Journal