Το νέο σύστημα ηλεκτρονικής προέγκρισης των φαρμάκων υψηλού κόστους θέτει σε εφαρμογή από αυτήν την εβδομάδα ο ΕΟΠΥΥ.
Με το νέο σύστημα ο οργανισμός προσβλέπει στη μείωση του χρόνου αναμονής των ασφαλισμένων για τη χορήγηση των φαρμάκων υψηλού κόστους, ενώ δεν θα απαιτείται η φυσική παρουσία του ασθενούς στις περιφερειακές διευθύνσεις του ΕΟΠΥΥ προκειμένου να υποβάλουν αίτημα έγκρισης.
Σημειώνεται ότι από το σύνολο των φαρμάκων που διατίθενται από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ περίπου για το 40% απαιτείται προέγκριση από ειδική επιτροπή.
Με τη νέα διαδικασία, το αίτημα έγκρισης χορήγησης αυτών των φαρμάκων θα στέλνεται ηλεκτρονικά από το γιατρό (αντί να πρέπει να το προσκομίσει ο ασφαλισμένος στην περιφερειακή διεύθυνση), κατά τη συνταγογράφηση. Η απάντηση θα λαμβάνεται ηλεκτρονικά σε διάστημα 2-3 ημερών, προκειμένου να εκδοθεί η συνταγή, ενώ παράλληλα θα ενημερώνεται και το φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ που εξυπηρετεί τον ασθενή για να έχει διαθέσιμο το φάρμακο.
Ο σχεδιασμός του Οργανισμού είναι σε επόμενη φάση να ενεργοποιηθεί και σύστημα ειδοποίησης των ασθενών με μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο, για την ημέρα και την ώρα που μπορούν να παραλάβουν το φάρμακο από το φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν στην ουρά.
Από 1η Σεπτέμβρη ενεργοποιείται και ο ασφαλιστικός φάκελος υγείας
Εν τω μεταξύ, «ηλεκτρονικό μάτι» στον ασφαλιστικό φάκελο υγείας ανοίγει από την 1η Σεπτεμβρίου 2018 για τους δικαιούχους του ο ΕΟΠΥΥ. Ειδικότερα, οι πολίτες θα κληθούν να ενεργοποιήσουν τον ασφαλιστικό τους φάκελο υγείας στην ιστοσελίδα του ΕΟΠΥΥ κάνοντας χρήση των κωδικών taxis.
Στη συνέχεια θα λάβουν ένα μοναδικό μυστικό κωδικό, τον οποίο θα καταχωρίσουν στην επόμενη επίσκεψή τους στον γιατρό τους. Ολοκληρώνοντας τη διαδικασία, ο ασφαλισμένος θα έχει ηλεκτρονική πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία που αφορούν ιατρικές του δαπάνες, τις οποίες έχει αποζημιώσει ο ΕΟΠΥΥ. Σε περίπτωση μάλιστα που εντοπίσουν δαπάνες για παροχές που ποτέ δεν έλαβαν, θα μπορούν να «μπλοκάρουν» την αποζημίωσή τους.
Μάλιστα, ο στόχος είναι ο ασφαλισμένος να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο –είτε με SMS είτε με email– όταν χρεώνονται στο ΑΜΚΑ του δαπάνες για παροχές.