Η κρίσιμη προεκλογική περίοδος στις ΗΠΑ, που κατέληξε στις 05/11 με νικητή τον Ντόναλντ Τραμπ, υποστηρίχθηκε δυναμικά από τη φαρμακευτική αγορά και μάλιστα πολύ περισσότερο σε σύγκριση με προηγούμενες εκλογικές διαμάχες, σύμφωνα με το Politico.
Είναι ενδιαφέρον ότι παραδοσιακά οι μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες υποστήριζαν τους Ρεπουμπλικανούς υποψήφιους, ωστόσο από το 2020 και εξής έγινε μια αξιοσημείωτη στροφή προς τους Δημοκρατικούς, φτάνοντας στο σήμερα όπου η Καμάλα Χάρις δέχτηκε χρηματοδοτήσεις για την καμπάνια της από τον φαρμακευτικό κλάδο ύψους 1,7 εκατ. δολαρίων περίπου, ενώ ο Ντόναλντ Τραμπ λίγα περισσότερα από 300 χιλιάδες δολάρια.
Παράλληλα είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι δεν είναι ασυνήθιστο μεγάλες εταιρείες από όλους τους κλάδους να στηρίζουν οικονομικά τις καμπάνιες και των δύο πλευρών ταυτόχρονα. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύει το pharmavoice.com, αυτήν την τακτική ακολούθησε η πλειονότητα των φαρμακευτικών εταιρειών με την Eli Lilly να προσφέρει ισάξια ποσά και στις δύο πλευρές, η AbbVie να δείχνει ελαφρά προτίμηση στους Δημοκρατικούς, ενώ οι εταιρείες Johnson & Johnson, Merck, Amgen και Pfizer προσέφεραν παραπάνω χρήματα στους Ρεπουμπλικάνους, άλλες με μικρή και άλλες με μεγαλύτερη διαφορά. Μέσω συγκεκριμένων funds που επιτρέπουν τη στήριξη από εταιρείες εκτός ΗΠΑ, οι Roche, Novartis και AstraZeneca επίσης βοήθησαν λίγο περισσότερο τους Ρεπουμπλικάνους.