Πειράματα σε ανθρώπους φαίνεται πώς χρηματοδοτούσαν γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, κατά τα οποία εξέθεταν τους συμμετέχοντες σε διοξείδιο του αζώτου (ένα τοξικό αέριο που περιέχεται στις εκπομπές των εξατμίσεων αυτοκινήτων), σύμφωνα με αποκαλύψεις της γερμανικής εφημερίδας Stuttgarter Zeitung.
Πιο αναλυτικά, τα πειράματα έγιναν στο πλαίσιο έρευνας που είχε παραγγείλει ο Ευρωπαϊκός Όμιλος Έρευνας για το Περιβάλλον και την Υγεία στον Τομέα των Μεταφορών (EUGT), ο οποίος χρηματοδοτείτο από τις αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen, Daimler και BMW!
Ο σκοπός και τα αποτελέσματα των πειραμάτων δεν έχουν αποσαφηνιστεί, ωστόσο σύμφωνα με το δημοσίευμα της Stuttgarter Zeitung, περίπου 25 νεαροί εισέπνευσαν διοξείδιο του αζώτου, σε δοσολογίες που ποίκιλαν, για πολύωρες περιόδους. Το πείραμα λέγεται ότι διεξάχθηκε σε ένα ινστιτούτο που ανήκει στο Πανεπιστήμιο του 'Ααχεν της Γερμανίας, μέσα στο 2016.
Ο ίδιος ερευνητικός οργανισμός φαίνεται πως έχει παραγγείλει κι άλλη μια εξωφρενική έρευνα, κατά την οποία πίθηκοι αναγκάζονταν να εισπνέουν τοξικά αέρια που εκλύονταν από την εξάτμιση ενός αυτοκινήτου Volkswagen, εφοδιασμένου με παράνομο λογισμικό (θυμίζουμε το σκάνδαλο του 2015, όταν αποκαλύφθηκε ότι η εταιρεία είχε εφοδιάσει ντιζελοκίνητα αυτοκίνητά της με ειδικό λογισμικό που εμφανίζει χαμηλότερες τις εκπομπές τοξικών αερίων των εξατμίσεων των ντιζελοκινητήρων).
Η Daimler, σε ανακοίνωσή της, καταδίκασε τις δύο αυτές μελέτες: «Μας προκαλούν φρίκη η έκταση και η εφαρμογή αυτών των ερευνών. Καταδικάζουμε τα πειράματα με τον πιο έντονο τρόπο. Παρότι η Daimler δεν είχε καμιά επιρροή στο σχεδιασμό της μελέτης, αρχίσαμε μια ευρεία έρευνα για το ζήτημα».
Σύμφωνα δε με τον ευρύτερο διεθνή τύπο, το πρακτορείο ειδήσεων Reuters τονίζει ότι δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει άμεσα τα στοιχεία αυτής της έρευνας, καθώς δεν ήταν διαθέσιμος κάποιος εκπρόσωπος του EUGT –που έκλεισε πέρυσι– για να σχολιάσει το δημοσίευμα.
Η εφημερίδα «The New York Times» ανέφερε σε ρεπορτάζ της ότι τα πειράματα στους πιθήκους έγιναν το 2014, ενώ σύμφωνα με τους Times, ο EUGT είχε παραγγείλει τη μελέτη για να υπερασπιστεί τη χρήση του πετρελαίου ντίζελ στους κινητήρες αυτοκινήτων, μετά την καταγγελία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας ότι οι εκπομπές των αερίων από τις εξατμίσεις αυτών των κινητήρων είναι καρκινογόνες.
ΑΠΕ-ΜΠΕ