Πολλά είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νοσοκομειακοί φαρμακοποιοί με την πλατφόρμα παραγγελιών φαρμάκων ΕΚΑΠΥ, παρά τις πολλαπλές συναντήσεις και επικοινωνίες που έχουν πραγματοποιηθεί με τους αρμόδιους.
Όπως αναφέρει η ΠΕΦΝΙ σε επιστολή της προς τη διοίκηση της ΕΚΑΠΥ και το υπουργείο Υγείας, «τα προβλήματα αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο αντί να επιλύονται, σε σημείο που δεν προλαβαίνουμε ούτε να τα καταγράψουμε στο σύνολό τους».
Ενδεικτικά αναφέρονται: το σύστημα είναι χρονοβόρο και μη φιλικό, ενώ συνεχείς εναλλαγές σκευασμάτων στην πλατφόρμα οδηγούν ασθενείς και προσωπικό σε σύγχυση και σε ελλιπή συμμόρφωση. Παράλληλα δεν υπάρχει πληροφόρηση για τα ποσοστά ποσοτήτων ανά προϊόν, ώστε κάθε νοσοκομείο να διαχειριστεί συνολικά τις ανάγκες του.
Επιπλέον, σχετικά με τα φάρμακα Διαπραγμάτευσης, η ΠΕΦΝΙ διαμαρτύρεται μεταξύ πολλών άλλων για τεχνικά προβλήματα, για αυθαίρετες περικοπές φαρμάκων για συγκεκριμένους πληθυσμούς με προγραμματισμένες θεραπείες, για σκευάσματα που εμφανίζονται και εξαφανίζονται αυτόματα.
Η Ένωση καταλήγει πως επιβάλλεται η άμεση τροποποίηση του πλαισίου λειτουργίας της πλατφόρμας, ενώ επισημαίνει πώς καταγράφονται μεγάλες καθυστερήσεις στη διαδικασία παραγγελιοληψίας, εξαντλητική επιβάρυνση των νοσοκομειακών φαρμακοποιών με την τραγική αύξηση της γραφειοκρατίας και παραποίηση των αρμοδιοτήτων τους.