Ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Αττικής ζητά διευκρινίσεις αλλά και μεγαλύτερη παράταση στην εφαρμογή του μέτρου των «άυλων κουπονιών» στα ιατροτεχνολογικά προϊόντα, σκευάσματα διατροφής και άλλα υγειονομικά υλικά.
Σε επιστολή του προς τον ΕΟΠΥΥ, ο Σύλλογος επισημαίνει ότι οι εταιρείες συνεχίζουν να εφοδιάζουν τα φαρμακεία με προϊόντα με αυτοκόλλητα κουπόνια, τα οποία έρχονται να προστεθούν στο ήδη συσσωρευμένο απόθεμα των φαρμακείων. Αυτό καθιστά μάλλον περιττή την παράταση που είχε δώσει ο ίδιος ο Οργανισμός (έως 30 Οκτωβρίου), εφόσον το απόθεμα συνεχώς αυξάνεται, αντί να μειώνεται.
Γι' αυτό ο Σύλλογος ζητά «να δοθεί δίμηνη τουλάχιστον παράταση, κατά τη διάρκεια της οποίας οι εταιρείες να εφοδιάζουν τόσο τις φαρμακαποθήκες όσο και τα φαρμακεία με άυλα κουπόνια, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στα φαρμακεία να εξαντλήσουν τα αποθέματα των προϊόντων τους με τα παλιά αυτοκόλλητα κουπόνια».
Τι είναι τελικά τα άυλα κουπόνια;
Ο Φ.Σ.Α. έχει θέσει (επανειλημμένως, όπως αναφέρει) και ένα δεύτερο ζήτημα σχετικά με τα αυτά τα νέα κουπόνια, στο οποίο ο ΕΟΠΥΥ δεν έχει δώσει καμία απάντηση.
Αυτά τα κουπόνια γιατί ονομάζονται «άυλα»; Θα είναι αποσπώμενα από τις συσκευασίες και επικολλούμενα στις γνωματεύσεις; Και αν ναι, τότε γιατί «άυλα»;
Όπως αναλύει ο πρόεδρος του Συλλόγου σε ποστ του στο facebook, «η λέξη και μόνο "άυλο" περιγράφει κάτι που δεν αποτελείται από ύλη. Και εν προκειμένω ορίζει ένα κουπόνι που δεν αποκολλάται και ως εκ τούτου δεν επικολλάται σε γνωματεύσεις ή συνταγές. Στο τελευταίο Δ.Σ. του Φ.Σ.Α. ειπώθηκε από συνάδελφο πως άυλα κουπόνια θεωρούνται όσα καταχωρώντας τα στο σύστημα διαγράφονται αυτόματα. Όμως αυτό ακριβώς συμβαίνει με τα κουπόνια των φαρμάκων που δεν θεωρούνται και δεν είναι άυλα, αφού απαιτείται η επικόλλησή τους στις συνταγές».
Διατυπώνει, τελικά, την απορία: «Τελικά ποια η διαφορά των παλαιών κουπονιών με τα νέα "άυλα" κουπόνια;».
Ο κ. Λουράντος καταλήγει ότι όλα αυτά μπορεί να οδηγήσουν και πάλι σε «άδικες μελλοντικές περικοπές και παράλογα πρόστιμα», διότι –γράφει ο ίδιος– «η οποιαδήποτε πρεμούρα εφαρμογής ενός μέτρου που φαίνεται και είναι πρόχειρο (η ημερομηνία έναρξης εφαρμογής του μέτρου έχει πολύ πλάκα) αποβλέπει σε μπάχαλο της φαρμακευτικής αγοράς των ιατροτεχνολογικών προϊόντων».