Μεγάλες διαφορές παρατηρήθηκαν στις πωλήσεις των OTC προϊόντων εν μέσω της πανδημίας το 2020 σε σύγκριση με τις προηγούμενες χρονιές, σύμφωνα με τον Amit Shukla, τον επικεφαλής του τμήματος Consumer Health της IQVIA παγκοσμίως.
Ο Shukla σχολιάζει στο otctoolbox.com ότι τα συμπληρώματα διατροφής σημείωσαν
τεράστια ανάπτυξη στις πωλήσεις τους διεθνώς, καθώς το κοινό έσπευσε να ενισχύσει
με αυτά τα προϊόντα το ανοσοποιητικό του από το φόβο της πανδημίας. Αντίστοιχα
τα προϊόντα περιποίησης του δέρματος ωφελήθηκαν από την ευρεία χρήση των
αντισηπτικών.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις των συμπληρωμάτων διατροφής αυξήθηκαν
παγκοσμίως το Μάρτιο του 2020 κατά 54% και των καλλυντικών κατά 32%. Ο ρυθμός
αυτής της ανάπτυξης συνέχισε πτωτικά έως τον Αύγουστο του 2020, καθώς το κοινό
είχε συγκεντρώσει απόθεμα από τον πανικό του και μέχρι τότε δεν ξαναέκανε αγορές.
Το Σεπτέμβριο η ζήτηση αυξήθηκε και πάλι, με τη λιανική αγορά να είναι πλέον πιο
προετοιμασμένη να αντεπεξέλθει.
Στον αντίποδα βρέθηκαν τα προϊόντα για τις λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος,
τα αντιβηχικά και αυτά που προορίζονται για χρήση σε κρυολόγημα και γρίπη. Αυτή η
κατηγορία γνώρισε πτώση της τάξης του 2,4% το χρονικό διάστημα Οκτώβριος 2019-
Σεπτέμβριος 2020, καθώς η κοινωνική αποστασιοποίηση, η τηλεργασία και τα κλειστά
σχολεία μείωσαν σημαντικά την εμφάνιση αυτών των μεταδοτικών παθήσεων.
Ενδιαφέρον είναι ακόμα ότι, όπως επισημαίνει ο Shukla, ότι τα σκευάσματα για το πεπτικό
σύστημα σημείωσαν αύξηση στις πωλήσεις τους μεν, αλλά πολύ μικρή αύξηση (1,3%) σε σύγκριση με τα προηγούμενα
χρόνια, το οποίο οφείλεται ενδεχομένως στο ότι σε πάρα πολλές χώρες οι άνθρωποι
υιοθέτησαν ένα πιο υγιεινό μοντέλο διατροφής.
Συμπερασματικά, σύμφωνα με τα δεδομένα της IQVIA Consumer Health το 12μηνο έως
το Σεπτέμβριο του 2020, η αγορά των OTC προϊόντων διεθνώς αυξήθηκε κατά 2,3%
(φτάνοντας σε δολάρια τα 130 δισ.), με την ανάπτυξη να οφείλεται κυρίως στις πωλήσεις
των συμπληρωμάτων διατροφής, όπως φαίνεται και από το γράφημα.