Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επάγγελμα: Φαρμακοποιός

Οι πολίτες θέλουν υπηρεσίες από τα φαρμακεία

31/5/2022 12:17:52 πμ
Σύμφωνα με έρευνα του Ηλία Κατσόγιαννη με αφορμή τη διενέργεια rapid tests
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Πριν από περίπου 8 μήνες και αφότου ξεκίνησε για πρώτη φορά η υπηρεσία διενέργειας rapid tests στα φαρμακεία, ο φαρμακοποιός Ηλίας Κατσόγιαννης είχε την ιδέα να τρέξει μια συγχρονική μελέτη, η οποία θα έδινε μια εικόνα της οπτικής των πελατών του φαρμακείου για το θέμα. Δημιούργησε ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο μοιράστηκε μέσα από τα φαρμακεία στο κοινό την περίοδο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου 2021. 

Τα συμπεράσματα της μελέτης αυτής παρουσίασε ο Ηλίας Κατσόγιαννης στο podcast PharmaBabble που έχει δημιουργηθεί από τον ίδιο, τον κλινικό φαρμακοποιό Διαμαντή Κλημεντίδη και τον φαρμακοποιό Κωνσταντίνο Κακονίκο. Αν και μόνο 194 πολίτες από όλη την Ελλάδα συμμετείχαν στη μελέτη (από τους οποίους το 32% ήταν στην ηλικιακή ομάδα 40-60 ετών), ο φαρμακοποιός τόνισε ότι είναι ήταν ιδιαίτερα συγκινητική η ανταπόκριση από μικρές πόλεις και χωριά.

Η πλειονότητα των πολιτών αναζητά πληροφορίες και υπηρεσίες στα κοντινά του φαρμακεία

Στην ερώτηση για το αν οι πολίτες ήταν ευχαριστημένοι από το γεγονός ότι τα rapid tests γίνονται στα φαρμακεία, το 80% των συμμετεχόντων απάντησε ότι είναι απόλυτα ικανοποιημένο. Πολύ υψηλό ποσοστό -αν και όχι αντίστοιχο με την προηγούμενη ερώτηση- βλέπει θετικά την πιθανή θεσμοθέτηση και άλλων υπηρεσιών τύπου testing στα φαρμακεία (π.χ. για σακχαρώδη διαβήτη ή υπέρταση), σημειώνοντας το σχετικό σκορ 8,9. Αναμενόμενο είναι ότι οι πολίτες σε χωριά έδειξαν να έχουν μεγαλύτερη ανάγκη για υπηρεσίες από τα φαρμακεία έναντι αυτών στις μικρές πόλεις.

Οι λόγοι που οδήγησαν το κοινό στα φαρμακεία, τουλάχιστον εκείνο το πρώτο διάστημα της υπηρεσίας, ήταν κυρίως η κοντινή απόσταση από το σπίτι ή τη δουλειά (34,9%), ενώ με 19,79% ακολουθεί η προσωπική σχέση με τον φαρμακοποιό, με 19,27% η ποιότητα της εξυπηρέτησης και με 15,10% ο μικρός χρόνος αναμονής (καλή οργάνωση του φαρμακείου).

Μικρότερη σημασία είχε τότε η καλύτερη τιμή (7,8%), με τον Κ. Κακονίκο να σχολιάζει στο podcast ότι όσο περνούσε ο καιρός και αυξανόταν η διαφορά στις τιμές μεταξύ των φαρμακείων και εργαστηρίων, τόσο η τιμή αποκτούσε υψηλότερη θέση στις προτιμήσεις των πολιτών έναντι των ποιοτικών κριτηρίων που προαναφέρθηκαν.

PharmaBabbleΗ έρευνα έδειξε επίσης ότι το 42,3% των συμμετεχόντων ενημερώνεται για θέματα υγείας από το διαδίκτυο, ωστόσο κυρίως τα άτομα ηλικίας 25-60 ετών που μένουν σε μεγάλες πόλεις θα ήθελαν να λαμβάνουν πληροφόρηση από τον φαρμακοποιό. Μάλιστα το 61,96% προτιμά τη συζήτηση με τον φαρμακοποιό από ό,τι άλλους τρόπους ενημέρωσης (φυλλάδια, αφίσες, βίντεο κ.ά.).

Ο Ηλ. Κατσόγιαννης εμπλέκεται και στη διενέργεια μιας μελέτης που αφορά την εργασιακή και ψυχική υγεία των φαρμακοποιών (υπό την αιγίδα του ΠΦΣ). Όσοι επιθυμούν να συμμετάσχουν μπορούν να πατήσουν εδώ.

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Και οδηγίες προς τα φαρμακεία για την ορθή υποβολή ηλεκτρονικών τιμολογίων
Προειδοποιούν για αυξήσεις τιμών, ελλείψεις και κλεισίματα φαρμακείων






Σχετικά άρθρα

Φ.Σ. Αττικής: Έκτακτη Γενική Συνέλευση στις 10 Μαΐου
Με φυσική και διαδικτυακή παρουσία
Βελτιστοποίηση της θεραπείας της νόσου Πάρκινσον
Αλληλεπίδραση L-DOPA & Διατροφής σύμφωνα με την f-anazitisi
Φ.Σ. Κορίνθου, Τροχαία και DyonMed σε κοινή δράση για την οδική ασφάλεια
Θα πραγματοποιηθεί τη Μεγάλη Πέμπτη στο κέντρο της Κορίνθου