Σε paper της Ευρωπαϊκής Ένωσης των Φαρμακοποιών (PGEU) αναφέρονται παραδείγματα χωρών όπου οι φαρμακοποιοί συμβάλλουν σημαντικά στην καταπολέμηση της αντιμικροβιακής αντοχής.
Στο Βέλγιο γίνεται επί σειρά ετών μια ενεργή προσπάθεια από τον εθνικό φαρμακευτικό σύλλογο για τη διάδοση του μηνύματος: «Να παίρνετε το αντιβιοτικό σας σύμφωνα με τις οδηγίες του γιατρού - Μην αυτοθεραπεύεστε - Μετά τη θεραπεία, επιστρέψτε τυχόν υπολείμματα αντιβιοτικών στο φαρμακοποιό σας».
Το μήνυμα αυτό αναγράφεται στις σακούλες των φαρμακείων και σε αυτοκόλλητα που κολλούν οι φαρμακοποιοί σε κάθε συσκευασία αντιβιοτικών που χορηγούν. Μάλιστα εντάχθηκε και ένα pop up μήνυμα στα προγράμματα φαρμακείου, όταν σκανάρεται αντιβιοτικό φάρμακο, που θυμίζει στους φαρμακοποιούς να κολλήσουν το αυτοκόλλητο.
Οι Βέλγοι φαρμακοποιοί επίσης συμμετέχουν σε ειδική επιτροπή που συντάσσει κατευθυντήριες οδηγίες για την πρωτοβάθμια περίθαλψη, στις οποίες περιλαμβάνεται λίστα με παθήσεις και τα αντίστοιχα αντιβιοτικά, που την τσεκάρουν οι φαρμακοποιοί πριν χορηγήσουν σχετικό φάρμακο.
Στις Κάτω Χώρες, οι φαρμακοποιοί συνεδριάζουν με γενικούς γιατρούς για την τήρηση των κατευθυντήριων γραμμών για τη συνταγογράφηση από το 1990. Αυτές οι συναντήσεις «Ελέγχου της Φαρμακοθεραπείας» οδηγούν συχνά σε κοινές συμφωνίες για τις φαρμακοθεραπείες για τη βελτίωση της συνταγογράφησης και της χορήγησης φαρμάκων και αντιβιοτικών.
Στην Ισπανία οι φαρμακοποιοί προμηθεύονται ένα ενημερωτικό φυλλάδιο που περιλαμβάνει βασικές πληροφορίες, τις ερωτήσεις που πρέπει να θέσουν στους ασθενείς για την ασφαλή και συνετή χρήση αντιβιοτικών και ενημέρωση για την απαραίτητη παραπομπή στο γιατρό. Στα φαρμακεία παρέχονται επίσης φυλλάδια που απευθύνονται στο κοινό και δίνονται κάθε φορά που ο φαρμακοποιός χορηγεί ή αρνείται να χορηγήσει αντιβιοτικά.
Με ενημερωτικά φυλλάδια αντιμετωπίζει το πρόβλημα και ο Γερμανικός Σύλλογος Φαρμακοποιών, ο οποίος έχει συντάξει ένα έντυπο με τίτλο: «7 συμβουλές για την ορθή χρήση αντιβιοτικών» που διανέμεται σε φαρμακεία σε ολόκληρη τη χώρα για να στηρίξουν το διάλογο με τους πελάτες-ασθενείς.