Αποτελέσματα έρευνας για το πώς αντιμετωπίζεται μια απλή ασθένεια στην Ευρώπη δείχνουν ότι οι Ευρωπαίοι δε στρέφονται αμέσως στα χημικά φάρμακα, καθώς πρώτα επιλέγουν χυμούς, ροφήματα από βότανα, ατμόλουτρα ή οτιδήποτε άλλο «προσφέρεται» στο σπίτι.
Επίσης βάσει της έρευνας, οι ευρωπαίοι πολίτες αγοράζουν συχνά από το φαρμακείο OTC προϊόντα, όταν πρόκειται για πονόλαιμο, πυρετό, κρυολόγημα, βραχνάδα, κεφαλαλγίες ή ακόμη και μικρά εγκαύματα.
Όλο και περισσότερο αναδεικνύεται ότι το φαρμακείο μεταμορφώνεται πλέον σε έναν πολυχώρο υγείας και συχνά αποτελεί ένα «σκαλοπάτι» πριν από την πρωτοβάθμια περίθαλψη.
|
Περισσότερο από οπουδήποτε αλλού στην Ευρώπη, οι Γερμανοί (σχεδόν το 50%) για ένα απλό κρυολόγημα καταφεύγουν στο φαρμακείο για να χρησιμοποιήσουν μη συνταγογραφούμενα φάρμακα (OTC). Από την άλλη μεριά, οι Άγγλοι και οι Δανοί δεν παίρνουν κανένα φάρμακο όταν κρυολογήσουν, ενώ οι γυναίκες παίρνουν γενικά περισσότερες πρωτοβουλίες, όταν πρόκειται για μια θεραπεία. Οι Έλληνες, όπως και οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι, επισκέπτονται συχνά το φαρμακείο, όχι ένα οποιοδήποτε αλλά ένα συγκεκριμένο που θεωρούν οικείο, καθώς έχουν δομήσει μια απόλυτη σχέση εμπιστοσύνης με το φαρμακοποιό τους. Ωστόσο, η πρώτη επιλογή παραμένει η δοκιμασμένη «θεραπεία από το φαρμακείο του σπιτιού» (home remedy), όταν πρόκειται για ένα κρυολόγημα.
Αυτά προκύπτουν από έρευνα της GFK Association στην Ευρώπη, στην οποία συμμετείχαν 10.200 πολίτες, ηλικίας άνω των 14 ετών, από την Αυστρία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ολλανδία, την Πολωνία, τη Ρωσία, την Ισπανία και την Αγγλία, αντιπροσωπεύοντας περίπου 426 εκατ. πολίτες.
Τα αποτελέσματα της έρευνας για το πώς αντιμετωπίζεται μια απλή ασθένεια στην Ευρώπη δείχνουν ότι οι Ευρωπαίοι δε στρέφονται αμέσως στα χημικά φάρμακα, καθώς πρώτα επιλέγουν χυμούς, ροφήματα από βότανα, ατμόλουτρα ή οτιδήποτε άλλο «προσφέρεται» στο σπίτι.
Οι Γερμανοί αναδεικνύονται πρώτοι στην αγορά σκευασμάτων που δεν απαιτούν ιατρική συνταγή, όταν πρόκειται για ένα απλό κρυολόγημα, καθώς μία στις δύο γυναίκες και το 43% των ανδρών επιλέγουν αυτή τη μέθοδο θεραπείας. Επίσης, δύο στους τρεις Ρώσους και το 54% περίπου των Αυστριακών προτιμούν να πίνουν διαφόρων ειδών ροφήματα βοτάνων και μόλις το 32% των Ρώσων και το 38% των Αυστριακών πηγαίνουν στο φαρμακείο. Στην Ιταλία, το 44% των πολιτών αγοράζουν OTC και μόλις το 17% επιλέγουν τις παραδοσιακές μεθόδους αυτοθεραπείας.
Βάσει της έρευνας, συνεπώς, σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων και των Ελλήνων, όταν πρόκειται για πονόλαιμο, πυρετό, κρυολόγημα, βραχνάδα ή απώλεια φωνής, κεφαλαλγίες, ακόμη και μικρά εγκαύματα, οι πολίτες συχνά επιλέγουν μεθόδους αυτοθεραπείας ή αγοράζουν από το φαρμακείο OTC προϊόντα, όπως σπρέι για τη μύτη, παυσίπονο κτλ. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η αγορά των OTC εμφανίζει σημαντική ανάπτυξη.
Στην Ελλάδα, δεν έχουμε υιοθετήσει το σύστημα αυτοθεραπείας στον ίδιο βαθμό με τους Ευρωπαίους, γι’ αυτό και ακόμη τα OTC δεν κινούνται με τους αντίστοιχους ρυθμούς της Ευρώπης.
Ωστόσο, οι Έλληνες επισκέπτονται το φαρμακοποιό τους, από τον οποίο περιμένουν συμβουλές για την υγεία τους και δεν περιορίζονται μόνο στην εμπορική σχέση. Μάλιστα, οι απαιτήσεις από το φαρμακοποιό τους συνεχώς αυξάνονται και πλέον το φαρμακείο μεταμορφώνεται σε έναν πολυχώρο υγείας και συχνά αποτελεί ένα «σκαλοπάτι» πριν από την πρωτοβάθμια περίθαλψη. |