Η φοίτηση στη φαρμακευτική σχολή προσφέρει πολλές και εξειδικευμένες γνώσεις που επιτρέπουν στους φαρμακοποιούς να ασκούν με επάρκεια και υπευθυνότητα το επιστημονικό τους έργο. Ωστόσο, για την εργασία στο φαρμακείο, στη φαρμακοβιομηχανία ή ακόμα και σε επιτελικές θέσεις του δημόσιου τομέα, οι γνώσεις αυτές δεν αρκούν, καθώς απαιτούν πρόσθετες δεξιότητες που δεν διδάχθηκαν ποτέ ή διδάχθηκαν «επιδερμικά». Σύμφωνα με τον Νίκο Καζάζη, σύμβουλο μάρκετινγκ και συγγραφέα των βιβλίων «Φαρμακευτικό Μάρκετινγκ» και «Κερδοφόρο Φαρμακείο», οι δεξιότητες αυτές είναι:
- Βασικές αρχές και τεχνικές επιχειρησιακού σχεδιασμού: Όλες οι επιχειρήσεις, ακόμα και οι μικρές, χρειάζονται τα επιχειρησιακά σχέδια, όπως ο άνθρωπος τα μάτια. Πρέπει να βλέπουν που πηγαίνουν.
- Αρχές οργάνωσης και διοίκησης: Η οργάνωση αποτελεί τη φυσική συνέχεια του σχεδιασμού. Έτσι διασφαλίζεται η διαθεσιμότητα και η ορθολογική χρήση των πόρων, ενώ δημιουργούνται και οι διαδικασίες ροής και εκτέλεσης εργασιών και καθορίζονται αρμοδιότητες.
- Ανάπτυξη προσωπικών ικανοτήτων: Δεν μπορεί να είναι κάποιος καλός και πετυχημένος φαρμακοποιός, αν δεν έχει την ικανότητα της αποτελεσματικής επικοινωνίας με τους ασθενείς και τους λοιπούς πελάτες ή δεν μπορεί να συνεργαστεί αρμονικά με την ομάδα του.
- Διαχείριση ανθρωπίνων πόρων: Αν θελήσετε να προσλάβετε ένα νέο συνεργάτη για το φαρμακείο σας, κύριο μέλημα σας πρέπει να είναι η εφαρμογή μιας διαδικασίας που θα σας επιτρέψει να επιλέξετε τον καλύτερο.
- Αρχές οικονομικής διαχείρισης: Το φαρμακείο σας είναι «παιδί» σας. Συνεπώς, πρέπει να φροντίζετε εσείς οι ίδιοι για την οικονομική του υγεία.
- Βασικές αρχές Μάρκετινγκ: Το μάρκετινγκ δεν αποβλέπει αποκλειστικά στις πωλήσεις. Οι πωλήσεις όμως έρχονται ως αποτέλεσμα και φυσικό επακόλουθο του μάρκετινγκ. Χωρίς μάρκετινγκ είναι δύσκολο να έχετε ικανοποιητικές πωλήσεις.
- Βασικές τεχνικές πωλήσεων: Εκτός από την ορθή και υπεύθυνη εφαρμογή των επιστημονικών σας γνώσεων, έχετε τους ίδιους στόχους με κάθε ευσυνείδητο πωλητή. Δηλαδή, να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των πελατών σας, να τους συμβουλέψετε σωστά και να τους πείσετε για την καταλληλόλητα των προϊόντων που τους προτείνετε.
- συνεχούς μάθησης από άρθρα και βίντεο που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο ή από βιβλία μάνατζμεντ, εξειδικευμένα στην οικονομική διαχείριση, το μάρκετινγκ, τις πωλήσεις κ.λπ.
- παρακολούθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, όπως αυτά που προσφέρονται από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πανεπιστήμιο Πειραιά.