Βάση δεδομένων 11 εκατομμυρίων ασφαλισμένων και μια πολύτιμη «πλατφόρμα» για το σχεδιασμό πολιτικών και έρευνας, αναπτύσσει ο ΕΟΠΥΥ, φιλοδοξώντας σε οφέλη από την αξιοποίησή τους. Οι ερευνητές θα έχουν τη δυνατότητα να αντλούν δεδομένα από την «τράπεζα» του ΕΟΠΥΥ για επεξεργασία και την εξαγωγή επιστημονικών συμπερασμάτων.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Οργανισμός προχώρησε στη δημιουργία ενός σύγχρονου Data Center με στόχο την ομογενοποίηση και συγκέντρωση των δεδομένων από διαφορετικές πηγές.
Η νέα κεντρική υπολογιστική υποδομή του Οργανισμού καλύπτει πλέον το σύνολο των λειτουργιών του με ομοιογένεια, ταχύτητα πρόσβασης στο λογισμικό, ανεξαρτησία από εξωγενείς παράγοντες.
Διαλειτουργεί με συνεργαζόμενους φορείς και παρόχους εξασφαλίζει την ασφάλεια των δεδομένων, παρέχει αναφορές για τη χάραξη στρατηγικής, άμεσες, ποιοτικές και ολοκληρωμένες ηλεκτρονικές συναλλαγές και υποστηρίζει νέες υπηρεσίες.
Καθημερινά με το πληροφοριακό σύστημα του ΕΟΠΥΥ συνδέονται 60.000 απομακρυσμένοι χρήστες (πάροχοι), 100.000 πολίτες αναζητούν ηλεκτρονικά πληροφορίες σχετικές με το Φορέα και 1300 υπάλληλοι του Οργανισμού. Γι' αυτό το σύστημα απαιτείται να είναι διαθέσιμο όλες τις ώρες και τις ημέρες, να αποκρίνεται άμεσα, να είναι φιλικό στην πρόσβαση και χρήση, να διασφαλίζει τα δεδομένα, να έχει ευελιξία στην κάλυψη νέων αναγκών σε άμεσο χρόνο και να τηρεί σύγχρονα πρότυπα.
Μέχρι τώρα, ο ΕΟΠΥΥ χρησιμοποιούσε κοινές υποδομές με τον ΕΦΚΑ, με αποτέλεσμα να υπάρχουν περιορισμοί διαθεσιμότητας, αλληλεξάρτηση της λειτουργίας των δύο συστημάτων, δύσκολη και χρονοβόρα συμβατική διαχείριση.
Η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ επέλεξε για τη δημιουργία του κεντρικού computer room, ιδιόκτητο χώρο με τις υψηλότερες διεθνείς προδιαγραφές, για τρέχουσες και μελλοντικές ανάγκες, με σύγχρονες υποδομές πυρασφάλειας και ασφαλούς πρόσβασης, κλιματισμό και αδιάλειπτη παροχή ρεύματος, αλλά και δυνατότητα επέκτασης.
Με το νέο data center αυξάνει 6 φορές την υπολογιστική του ισχύ, 4 φορές την ταχύτητα πρόσβασης στο λογισμικό εφαρμογών και σε σταθερή βάση, εξασφαλίζει ανεξαρτησία από εξωγενείς παράγοντες και έχει τη δυνατότητα σχεδίασης και υλοποίησης νέων υπηρεσιών, επιταχύνονται οι διαδικασίες συγκέντρωσης δεδομένων και έκδοσης αναφορών, καθώς και η εξοικονόμηση πόρων και ανθρωποωρών.
Αποκτά δυνατότητες υποστήριξης e-συναλλαγών χωρίς τη φυσική παρουσία του πολίτη.
Η στρατηγική της διοίκησης του Οργανισμού είναι όλες οι διαδικασίες να γίνονται γρήγορα και ηλεκτρονικά με τον πλέον σύγχρονο τρόπο.