Περισσότερες επιλογές στα ράφια των σούπερ μάρκετ, πέρα των τροφίμων, επιθυμεί ένας στους τρεις καταναλωτές, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) προτάσσοντας τις κατηγορίες των Μη Συνταγογραφούμενων Φαρμάκων.
Αν και οι περισσότεροι καταναλωτές είναι ικανοποιημένοι από την γκάμα των
προϊόντων που βρίσκουν στα σούπερ μάρκετ η έρευνα του ΙΕΛΚΑ με αφορμή τη
νόσο COVID-19 και τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων αναδεικνύει και κάτι
που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «απρόσμενο» εύρημα, αν αναλογιστεί κανείς
τον αριθμό των φαρμακείων που λειτουργούν στην Ελλάδα αλλά και το ωράριο, το
οποίο είναι καθημερινό και για τα περισσότερα και τα Σάββατα. Την ίδια στιγμή η
διάθεση αυτών των προϊόντων γίνεται και από τα e-shop των φαρμακείων τα οποία
δέχονται παραγγελίες επί 24ωρο!
Στο ερώτημα με ελεύθερη απάντηση σε σχέση με το ποια τέτοια προϊόντα θα ήθελαν να
πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, η πρώτη κατηγορία με διαφορά (ποσοστό 32%) αφορούσε
τα Μη Συνταγογραφούμενα Φάρμακα, τις βιταμίνες και άλλα συμπληρώματα διατροφής.
Σημειώνεται ότι σήμερα τα φάρμακα απαγορεύεται να διατίθενται στα σούπερ μάρκετ,
ενώ ελάχιστοι είναι οι κωδικοί συμπληρωμάτων διατροφής που διατίθενται στα σούπερ
μάρκετ, και συνήθως είναι ιδιωτικής ετικέτας.
Δεύτερη κατηγορία, με ποσοστό 23%, ήταν τα
είδη καπνιστού και ακολουθούν τα είδη της άμεσης επικαιρότητας (αντισηπτικά, γάντια και
μάσκες), ενώ ποσοστά μεταξύ 7-9% λαμβάνουν και τα είδη κήπου, τα καλλυντικά, τα βιβλία
και η γραφική ύλη.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως τα ΜΗΣΥΦΑ αποτελούν κατηγορία
φαρμάκων, περιέχουν δραστικές ουσίες, και θα πρέπει να δίνονται με συμβουλή επιστήμονα
Υγείας όπως είναι ο φαρμακοποιός. Ο κλάδος των φαρμακοποιών έχει τοποθετηθεί πολλές
φορές για το θέμα, ενώ παλαιότερες σκέψεις και αποφάσεις για τη δημιουργία ΓΕΔΙΦΑ, μιας
υποκατηγορίας ΜΗΣΥΦΑ, που θα μπορούσαν να πωλούνται και στη λιανική δεν ευοδώθηκε.