Σε κλίμα Black Friday βρίσκονται από σήμερα 13 έως τις 27 Νοεμβρίου οκτώ Συνεταιρισμοί Φαρμακοποιών, σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστούν τις μεγάλες τιμολογιακές πιέσεις που υπάρχουν στο χονδρεμπόριο.
Την καινοτόμα δράση με τις «ανεπανάληπτες προσφορές», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το φυλλάδιο που διανεμήθηκε στους φαρμακοποιούς-μέλη, στηρίζουν μεγάλες εταιρείες φαρμάκων και καλλυντικών και γίνεται από την πλατφόρμα b2b με την ονομασία ΣΥ.ΦΑ. Synergy Platform, στην οποία συμμετέχουν: ο ΠΡΟΣΥΦΛΑ, η Συνεταιριστική Επιχείρηση Φαρμακοποιών Σερρών και οι ΣΥ.ΦΑ. Ημαθίας-Πέλλας, Δράμας, Καβάλας, Ξάνθης, Ροδόπης και Λέσβου.
Συνολικά η συνεργασία αφορά 1500 φαρμακεία, με δεκάδες κωδικούς προϊόντων και εκπτώσεις που κυμαίνονται έως και 30% σε κάποιες βιταμίνες, καλλυντικά και παραφάρμακα, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στα φαρμακεία να μετακυλήσουν τις μειώσεις αυτές προς τον τελικό αποδέκτη που είναι ο καταναλωτής. «Εδώ και δύο χρόνια 8 Συνεταιρισμοί Φαρμακοποιών έχουμε ξεκινήσει μια έμμεση συνεργασία, δημιουργώντας μια b2b πλατφόρμα με όλες τις προσφορές, τις οποίες από κοινού διεκδικούμε και προσφέροντας καλύτερες τιμές στα μέλη μας. Στόχος είναι τα 1500 περίπου φαρμακεία μας να είναι πιο ανταγωνιστικά σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων που αφορούν κυρίως παραφάρμακα και καλλυντικά. Η μέχρι τώρα εμπειρία μάς έχει δείξει ότι μόνο θετικά είναι τα αποτελέσματα αυτής της συμφωνίας, σημείωσε στο f.daily ο πρόεδρος του ΠΡΟΣΥΦΛΑ, Δημήτρης Μιχαήλ.
Από την πλευρά του, μιλώντας στο f.daily, ο πρόεδρος του ΣΥ.ΦΑ. Λέσβου Βασίλης Καμίνης πρόσθεσε πως πρόκειται για μια πρωτόγνωρη συνεργασία, στην οποία κανείς δεν εξαγοράζει κανέναν. «Υπάρχει μια ειλικρίνεια μεταξύ των εταίρων και χωρίς να μπαίνει ο ένας στην περιοχή του άλλου. Στόχος είναι να μοιραζόμαστε τις προκλήσεις που υπάρχουν στο χονδρεμπόριο και με αυτό το σκεπτικό δημιουργήσαμε μια ομάδα συνεταιρισμών με βάση το ισπανικό μοντέλο, όπου κάθε ΣΥ.ΦΑ. έχει τη δική του οντότητα. Ανταλλάσσουμε τεχνογνωσία και μοιραζόμαστε κοινές εταιρικές λειτουργίες ώστε να βελτιωνόμαστε, να συνάπτουμε στρατηγικές συμφωνίες, να έχουμε κοινό πλάνο αγορών, κοινές προωθητικές ενέργειες και να αυξήσουμε τα μερίδιά μας. Ήδη έχουμε καταφέρει να διεισδύσουμε σε προϊοντικές κατηγορίες που ήταν πολύ δύσκολες για τους Συνεταιρισμούς όπως είναι κάποιες κατηγορίες παραφαρμάκων».
Σύμφωνα με τον ίδιο ωφελημένοι μπορούν να είναι όλοι οι φαρμακοποιοί που δραστηριοποιούνται σε αυτές τις περιοχές καθώς είναι εν δυνάμει πελάτες των Συνεταιρισμών, ενώ αυτές οι συμπράξεις είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τις συνεταιριστικές οντότητες λόγω της γεωγραφικής ιδιομορφίας της Ελλάδας που αναγκαστικά υπάρχουν πολλές φαρμακαποθήκες και συνεταιρισμοί.
Η «σύμπραξη των 8» δεν αφορά όμως μόνο την προμήθεια φαρμάκων. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας έχουν πραγματοποιηθεί ήδη 3 εκπαιδευτικά σεμινάρια, ενώ καθημερινή είναι η ανταλλαγή και η αλληλοβοήθεια στο κομμάτι των ελλειπτικών φαρμάκων.