Μία από τις πολλές επιπτώσεις της πανδημίας είναι ότι εντάθηκε η κρίση στην ψυχική υγεία στις ΗΠΑ, είτε με την επιδείνωση των ασθενών που διέκοψαν τις συνεδρίες τους στα lockdown είτε με την εμφάνιση νέων ασθενών λόγω άγχους και η απομόνωσης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η αλυσίδα CVS, ανταποκρινόμενη
στην ανάγκη πρόσβασης των ασθενών σε βοήθεια,
προσέλαβε κοινωνικούς λειτουργούς εκπαιδευμένους
στην ψυχική υγεία που τοποθετήθηκαν σε επιλεγμένους χώρους υγείας ανά τη χώρα.
Μια επιχειρηματική κίνηση που υπογραμμίζει τη μοναδική θέση των φαρμακοποιών και
των φαρμακείων στην υγειονομική περίθαλψη.
Όπως αναφέρει άρθρο του Pharmacy
Today, όλο και περισσότερα φαρμακεία (τόσο αυτά που ανήκουν σε μεγάλες αλυσίδες
όσο και ανεξάρτητα) λαμβάνουν μέτρα για την αντιμετώπιση των ανεκπλήρωτων
αναγκών στη ψυχική υγεία για τους ασθενείς τους. Για παράδειγμα, το πρόγραμμα του
CVS Health προσφέρει συνεδρίες με φυσική παρουσία ή μέσω τηλεδιάσκεψης, που
προσφέρουν στον ασθενή αξιολόγηση, παραπομπή, συμβουλευτική και εξατομικευμένα
προγράμματα φροντίδας. Για όσους δεν έχουν ασφαλιστική κάλυψη, το κόστος κυμαίνεται
από 129$ για αρχική αξιολόγηση έως 69$ για μισάωρη συνεδρία με πολλές επιλογές
ενδιάμεσα.
Παράλληλα, η Walgreens δημιούργησε εφαρμογή (app) που παρέχει στους
χρήστες πρόσβαση σε υπηρεσίες ψυχικής υγείας μέσω ποικίλων παρόχων.
Όσο για τους
ανεξάρτητους φαρμακοποιούς, που δεν έχουν τους πόρους για πρόσληψη προσωπικού
ή για τη δημιουργία εφαρμογών, η σύσταση είναι να παρακολουθήσουν σεμινάρια ώστε
να είναι σε θέση να εντοπίζουν, να κατανοούν, να ανταποκρίνονται και να παραπέμπουν
σε ειδικό σε περιστατικά ψυχικών ασθενειών και χρήσης ουσιών.
Αυτός ο ρόλος δεν
ήταν ποτέ σαφέστερος, υποστηρίζει ο Randy McDonough, PharmD, ο οποίος περιγράφει
ένα χαρακτηριστικό συμβάν: Σχιζοφρενής πελάτης του διέκοψε την αγωγή του και
κυκλοφορούσε στο δρόμο απεγνωσμένος ψάχνοντας το φαρμακείο. Η αστυνομία τον βρήκε
και τον οδήγησε στο φαρμακοποιό, ο οποίος κατάφερε να τον ηρεμήσει και να ζητήσει από
τους αστυνομικούς να τον μεταφέρουν στο νοσοκομείο.