To Pharmacy2020 γράφει για το ελληνικό φαρμακείο
Το
ηλεκτρονικό φαρμακείο μπορεί άριστα να λειτουργήσει παράλληλα με το φυσικό
φαρμακείο και να αποτελέσει το διαδικτυακό του βραχίονα, αρκεί να πληρούνται
δύο βασικοί όροι: να μην «κανιβαλίζει» το φυσικό φαρμακείο και η ύπαρξή του να
εξαρτάται από μια σωστή τιμολογιακή πολιτική και όχι από την «πολτοποίηση» των
τιμών.
Κατά βάση,
το ηλεκτρονικό φαρμακείο απευθύνεται σε ένα κοινό νεανικής και μέσης ηλικίας
που έχει εξοικείωση με τις ηλεκτρονικές αγορές. Η εμπορική του ύλη καλύπτει
αποκλειστικά παραφαρμακευτικά προϊόντα, συμπληρώματα διατροφής, καλλυντικά,
προϊόντα ευζωίας, επομένως αφήνει χώρο στο παραδοσιακό φαρμακείο για να
επιτελέσει τον παραδοσιακό του ρόλο (φάρμακα, συνταγές, παροχές και υπηρεσίες
υγείας). Την ίδια στιγμή, με το ηλεκτρονικό φαρμακείο ο φαρμακοποιός:
- διευρύνει
το πελατολόγιό του, αφού απευθύνεται πλέον σε ένα κοινό χωρίς γεωγραφικά όρια.
- απεμπλέκεται από τις δεσμεύσεις που δημιουργεί ο φυσικός χώρος στον οποίο πρέπει να στοκάρει το εμπόρευμά του, επομένως αποφεύγει και τα συναφή έξοδα.
- διευρύνει την γκάμα των εμπορευμάτων του.
- απασχολεί λιγότερο προσωπικό.
- γνωρίζει και διατηρεί τα στοιχεία και τις προτιμήσεις των πελατών και έχει τη δυνατότητα να τους απευθύνεται προσωποποιημένα.
- ικανοποιεί ταχύτατα τις ανάγκες του πελατολογίου του.
Το ρεύμα του e-commerce δεν μπορεί να αντιστραφεί.
Το ηλεκτρονικό φαρμακείο αποτελεί πραγματικότητα των καιρών, αλλά για να στηθεί σωστά χρειάζεται μεσομακροπρόθεσμο timeplan και το know-how για το μάρκετινγκ και την προώθησή του. Το μυστικό της επιτυχίας ενός e-pharmacy δεν είναι οι τιμές του. Είναι η κατηγοριοποίηση της πελατείας του και το πόσο προσωποποιημένα θα προσεγγίσει τις ηλικιακές του ομάδες.