Μειώνεται χρόνο με το χρόνο το ποσό που διαθέτουν οι καταναλωτές για την αγορά καλλυντικών. Ο άλλοτε κραταιός κλάδος των καλλυντικών συρρικνώνεται δραματικά στα χρόνια της κρίσης και οι επιχειρήσεις βλέπουν τα έσοδά τους να καταποντίζονται.
Σύμφωνα με στοιχεία του νέου φαρμακευτικού οδηγού της STATBANK, ο τζίρος των εταιρειών καλλυντικών έχει υποχωρήσει κοντά στο μισό δισ. ευρώ, όταν πριν από μερικά χρόνια ξεπερνούσε το 1 δισ. στην εγχώρια αγορά. Οι συνθήκες χειροτερεύουν καθώς, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τα καταστήματα φαρμακευτικών και καλλυντικών ειδών εμφάνισαν μείωση 18,3% στον τζίρο και 14,6% στον όγκο πωλήσεων κατά το πρώτο επτάμηνο του 2013.
Οι εκτιμήσεις των επιχειρηματιών του κλάδου αναφέρουν ότι το συνολικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς καλλυντικών διαμορφώθηκε το 2012 κοντά στα 516 εκατ. ευρώ σε τιμές χονδρικής, σημειώνοντας μέσο ετήσιο ρυθμό πτώσης 11% την τετραετία 2009-2012. Ειδικότερα, όσον αφορά το επίπεδο κατηγορίας, τα προϊόντα μακιγιάζ έχουν εμφανίσει τη μεγαλύτερη πτώση την τετραετία 2009-2012, με τα αρώματα – κολόνιες να ακολουθούν.
Υπολογίζεται μάλιστα ότι συνολικά ο κλάδος συνεχίζει την πτωτική πορεία του και το 2013 με ρυθμό της τάξης του 7%-8%, όσον αφορά τον τζίρο των επιχειρήσεων του χώρου.
Σύμφωνα με τον οδηγό της STATBANK και τα στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Αρωμάτων και Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ) η συνολική πτώση στην τριετία ξεπερνά το 40%, με αποτέλεσμα και οι παραγωγικές μονάδες να δίνουν έμφαση στις εξαγωγές, ενώ οι εμπορικές επιχειρήσεις να δίνουν μάχη στα κανάλια διανομής επιμένοντας στις προσφορές ανά 15ήμερο και στα no name προϊόντα.
Πηγή: iatropedia.gr