«Το φαρμακείο χρειάζεται να εμπλουτίσει την ύλη του για να απευθυνθεί σε μεγαλύτερο
κοινό». Μια κλασική φράση που κρύβει μια διαχρονική αλήθεια. Σήμερα, που το
κοινό για το οποίο συζητάμε είναι ενημερωμένο, μορφωμένο, υποψιασμένο και σε
αναζήτηση νέων λύσεων, τίποτα δεν ανταποκρίνεται καλύτερα στον όρο «νέα ύλη»
από τα ομοιοπαθητικά φάρμακα.
Υπάρχει κατ’ αρχήν ισχυρή απαίτηση για λιγότερη «χημεία» και περισσότερη «φύση» στα φάρμακα και τις θεραπείες που συστήνονται. Η βιομηχανική κοινωνία θεωρείται υπεύθυνη για πολλά από τα δεινά του σύγχρονου ανθρώπου και, κυρίως, για πολλές από τις ασθένειες που εκδηλώνονται. Η τάση πλέον είναι να εμπιστευθούμε πιο «φυσικές» λύσεις και τα ομοιοπαθητικά φάρμακα ανταποκρίνονται σε αυτή την απαίτηση. Η πορεία της ομοιοπαθητικής μέσα στο χρόνο απέδειξε την αξία της και την επέβαλε στη συνείδηση τόσο της επιστημονικής κοινότητας όσο και του κοινού. Η ίδια η ομοιοπαθητική – όπως είναι φυσικό – έχει πραγματοποιήσει άλματα και είναι σε θέση να αντιμετωπίσει πολλές ασθένειες με ηπιότερο τρόπο και χωρίς να καταπονεί τον ανθρώπινο οργανισμό σε σχέση με τη συμβατική ιατρική.
Επιπλέον, οι μελέτες δείχνουν την αυξανόμενη απήχηση της ομοιοπαθητικής στο
κοινό. Σήμερα, στη Μεγ. Βρετανία λειτουργούν 5 ομοιοπαθητικά νοσοκομεία και
πολλές ομοιοπαθητικές κλινικές. Η ομοιοπαθητική θεραπεία παρέχεται στο πλαίσιο
του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΝΗS) από το 1948 και υπολογίζεται ότι 10-20% των
Βρετανών έχει χρησιμοποιήσει ομοιοπαθητικά φάρμακα. Στη Γαλλία το 40% των
Γάλλων έχει χρησιμοποιήσει τουλάχιστον μία φορά ομοιοπαθητικά φάρμακα. Όλες οι
πανεπιστημιακές φαρμακευτικές σχολές διδάσκουν την ομοιοπαθητική ιατρική, καθώς
και έξι ιατρικές σχολές και τέσσερις κτηνιατρικές σχολές. Στη Γερμανία, το
Γερμανικό Κοινοβούλιο έχει κατοχυρώσει την εξάσκηση της ομοιοπαθητικής (υπάρχει
νομοθετική ρύθμιση από το 1939), ενώ το 20% των γερμανών γιατρών χορηγούν
ομοιοπαθητικά φάρμακα.
Ακόμα και αν κάποιοι αμφισβητούν την αποτελεσματικότητα της ομοιοπαθητικής, εκείνο που δεν αμφισβητείται είναι η αυξανόμενη αποδοχή και δημοτικότητά της. Πρόκειται για «νέα ύλη» που μπορεί να αποδώσει τόσο άμεσα όσο και μακροπρόθεσμα και ήδη συγκαταλέγεται στα ισχυρά «χαρτιά» του σύγχρονου φαρμακείου.
Το παρόν άρθρο αποτελεί αναδημοσίευση
ΠΗΓΗ: www.pharmacy2020.gr