To Pharmacy2020 γράφει για το ελληνικό φαρμακείο
Συζητώντας
με φίλο φαρμακοποιό, τέθηκε το ερώτημα: ποια είναι η εικόνα που πρέπει να
εκπέμπει το φαρμακείο, ο φαρμακοποιός και το προσωπικό στον καταναλωτή; Επιπλέον,
φερόμαστε σε όλους τους πελάτες με τον ίδιο τρόπο;
Συμφωνήσαμε, χωρίς πολύ
κόπο, στα εξής:
Το φαρμακείο είναι ένας επαγγελματικός χώρος με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Πρέπει να συνδυάζει σοβαρότητα με οικειότητα, να εκπέμπει κύρος και επιστημοσύνη και, παράλληλα, να είναι ένας μελετημένα ευχάριστος χώρος που θα παρακινεί σε κατανάλωση. Εδώ, η εμπορική αρχιτεκτονική και το visual merchandising έχουν την τιμητική τους.
Κάθε πελάτης είναι διαφορετικός, επομένως χρειάζεται διαφορετική μεταχείριση. Και λέγοντας «διαφορετική» εννοούμε «προσωπική» μεταχείριση. Η σχέση που αναπτύσσουμε μαζί του είναι η προστιθέμενη αξία και αυτό που μας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό.
Ο τόνος και η χρήση της γλώσσας που χρησιμοποιούμε δείχνουν τη συνολική μας στάση απέναντι στον πελάτη. Η υπερβολική οικειότητα είναι πολλές φορές άτοπη, το ίδιο και η τυπικότητα σε περιπτώσεις που μπορούμε να «ξεσφίξουμε λίγο τη γραβάτα μας».
Θέμα dress code δεν υφίσταται. Το προσωπικό φοράει συνήθως άσπρη μπλούζα (ρόμπα), αλλά αυτό δεν αρκεί. Χρειάζεται προσοχή στη συνολική εμφάνιση των υπαλλήλων. Το φαρμακείο δεν είναι ιαπωνική μονάδα παραγωγής για να έχουν όλοι ομοιόμορφη εμφάνιση, είναι ένα ευαίσθητο περιβάλλον πρωτοβάθμιας περίθαλψης. 'Ανδρες και γυναίκες πρέπει να αποφεύγουν τις εκκεντρικές εμφανίσεις.
Κοινό συμπέρασμα: η εμφάνιση κουμπώνει με τη συμπεριφορά, το φαίνεσθαι με το φέρεσθαι. Ο συνδυασμός τους χαρακτηρίζει το φαρμακείο μας. Τόσο απλά…
To παρόν άρθρο αποτελεί αναδημοσίευση.