Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επάγγελμα: Φαρμακοποιός

τελευταία νέα


Γιατί καταρρέουν τα παραδοσιακά φαρμακεία;

8/1/2025 7:09:58 μμ
Απαιτούνται πολλαπλές πρωτοβουλίες για να επανεφευρεθεί το μοντέλο επιβίωσής τους
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες, η μείωση των περιθωρίων κέρδους, ο ανταγωνισμός που δημιουργούν οι αλυσίδες και τα διαδικτυακά φαρμακεία ευθύνονται εν πολλοίς για τη δραματική μείωση του αριθμού των παραδοσιακών φαρμακείων, η οποία υπολογίζεται ότι στις ΗΠΑ αγγίζει το καθόλου ευκατοφρόνητο 30%.

Οι πιέσεις που δέχονται τα φαρμακεία της γειτονιάς μπήκαν στο μικροσκόπιο των ερευνητών του εξειδικευμένου ιστότοπου για το marketing PYMNTS, οι οποίοι τονίζουν πως τα φαρμακεία πρέπει να προσαρμοστούν διαφοροποιώντας τις υπηρεσίες τους, αξιοποιώντας την τεχνολογία και βρίσκοντας νέους τρόπους για να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών, είτε μέσω υπηρεσιών ευεξίας, τηλεϊατρικής είτε μιας ισχυρότερης διαδικτυακής παρουσίας.

Μεγάλη πρόκληση η έλλειψη φαρμακοποιών

Σύμφωνα με τον Don Roy, καθηγητή μάρκετινγκ στο Jones College of Business του Middle Tennessee State University, «ένα κρίσιμο ζήτημα είναι η συνεχιζόμενη έλλειψη φαρμακοποιών». Σύμφωνα με το Γραφείο Στατιστικής Εργασίας των ΗΠΑ, θα υπάρχουν περίπου 13.400 κενές θέσεις εργασίας για φαρμακοποιούς κάθε χρόνο κατά την επόμενη δεκαετία. «Αυτή η τάση έχει επηρεάσει την ευημερία των φαρμακοποιών στην εργασία τους, με μια μελέτη να διαπιστώνει ότι σχεδόν το 90% αυτών κινδυνεύει από επαγγελματική εξουθένωση.

Μεταβαλλόμενες προσδοκίες των καταναλωτών

Ταυτόχρονα, ο D. Roy τονίζει ότι οι μεταβαλλόμενες προσδοκίες των καταναλωτών ευνοούν τα φαρμακεία που προσφέρουν ευκολία και ανταγωνιστικές τιμές. «Αυτές οι τάσεις είναι υπέρ των μεγάλων καταστημάτων λιανικής που διαθέτουν φαρμακεία καθώς και των διαδικτυακών φαρμακείων», εξήγησε. «Επιπλέον, τα φαρμακεία λιανικής μειώνουν το κόστος κλείνοντας καταστήματα σε περιοχές με χαμηλό εισόδημα και υψηλή εγκληματικότητα, επικαλούμενα μη κερδοφορία και ανησυχίες για την ασφάλεια, μειώνοντας όμως έτσι την πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης για ευάλωτους πληθυσμούς και αμαυρώνοντας την εικόνα του κλάδου».

Η λύση που προτείνει είναι οι φαρμακοποιοί να εντοπίζουν τις υποεξυπηρετούμενες αγορές και να ανοίγουν εκεί ανεξάρτητα φαρμακεία λιανικής.

Από τη μεριά του ο Sudip Mazumder, SVP, επικεφαλής στην ψηφιακή συμβουλευτική εταιρεία Publicis Sapient, επισήμανε ότι ο γηράσκων πληθυσμός τείνει προς τις υπηρεσίες ταχυδρομικής παραγγελίας για συνταγές, μειώνοντας την επισκεψιμότητα στα φυσικά καταστήματα. «Το σενάριο αυτό επιδεινώνεται από τις ανταγωνιστικές πιέσεις των μεγάλων λιανεμπορικών καταστημάτων και των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, οι οποίες έχουν επεκτείνει τις υπηρεσίες φαρμακείων τους με ανταγωνιστικές τιμές και σε δημοφιλείς τοποθεσίες». Για να παραμείνουν ανταγωνιστικά, ο Mazumder δήλωσε ότι τα παραδοσιακά φαρμακεία πρέπει να επανεφεύρουν τους εαυτούς τους, βελτιώνοντας την εμπειρία των πελατών και επεκτείνοντας τις υπηρεσίες τους.

Τα φαρμακεία ως κόμβοι υγειονομικής περίθαλψης

Σε συνέντευξή του στο PYMNTS, ο Zachary Robichaud, καθηγητής της Σχολής Διοίκησης Λιανικού Εμπορίου στο Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο του Τορόντο, δήλωσε ότι τα φαρμακεία πρέπει να λειτουργούν ως κάτι περισσότερο από απλούς χώρους για την εκτέλεση συνταγών, αλλά ως αναπόσπαστα μέρη της εμπειρίας της υγειονομικής περίθαλψης. «Αυτό περιλαμβάνει την επέκταση υπηρεσιών όπως οι κλινικές ευεξίας, οι εμβολιασμοί και η τηλεϊατρική, τοποθετώντας τα φαρμακεία ως κόμβους υγειονομικής περίθαλψης», εξήγησε. «Η αξιοποίηση της τεχνολογίας για την προσφορά διαχείρισης συνταγών μέσω εφαρμογών, υπηρεσιών παράδοσης κατΆ οίκον και e-συζητήσεων με τους ασθενείς μπορούν να ενισχύσουν το φυσικό φαρμακείο.

Πώς θα αναπτυχθεί το παραδοσιακό φαρμακείο;

Τη στιγμή που η παγκόσμια τάση θέλει να επικρατούν οι αλυσίδες, ο Greg Zakowicz, ανώτερος εμπειρογνώμονας ηλεκτρονικού εμπορίου της Omnisend, προτείνει τα φαρμακεία -προκειμένου να ανακτήσουν τη σημασία τους- να στραφούν σε μια πιο διαφοροποιημένη προσφορά υπηρεσιών. «Για να το θέσουμε ευθέως, τα φαρμακεία όπως τα ξέρουμε είναι ένα ξεπερασμένο επιχειρηματικό μοντέλο», δήλωσε. «Δεν έχουν διαφοροποίηση από τους ανταγωνιστές όπως τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, τα ηλεκτρονικά φαρμακεία, τις υπηρεσίες ταχυδρομικής παραγγελίας και τα καταστήματα τύπου shop to go. Πέρα από συγκεκριμένες, εφάπαξ ανάγκες, όπως η εκτέλεση συνταγών και τα εποχικά εμβόλια, δεν υπάρχει λόγος να πηγαίνετε σε ένα φαρμακείο και αυτό δεν είναι καλό».

Ο ειδικός σημειώνει ότι πιθανότατα θα χρειαστούν πολλαπλές πρωτοβουλίες για να επανεφεύρουν τα φυσικά φαρμακεία το μοντέλο επιβίωσής τους, ενώ προτείνει ότι ίσως αποτελεί λύση, με δεδομένη τη γήρανση του πληθυσμού, η ανάπτυξη και η παροχή υπηρεσιών σε αυτήν τη δημογραφική ομάδα.



Δείτε σχετικό αρχείο
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Η αύξηση αφορά και άλλους επαγγελματικούς κλάδους






Σχετικά άρθρα

Φαρμακεία: Αυξάνονται οι ασφαλιστικές εισφορές κατά περίπου 2,7%
Η αύξηση αφορά και άλλους επαγγελματικούς κλάδους
ΗΔΙΚΑ: Σε εφαρμογή ο νόμος για την αύξηση της ισχύος των συνταγών
Σταδιακά οι ληγμένες συνταγές γίνονται διαθέσιμες προς εκτέλεση
Η f-anazitisi το 2024
7/1/2025 4:35:06 μμΗ f-anazitisi το 2024
Ένας χρόνος Επιτευγμάτων, Ανάπτυξης & Εξωστρέφειας