Το ενδιαφέρον των καταναλωτών για υπηρεσίες φροντίδας υγείας στα φαρμακεία ολοένα και αυξάνεται. Αυτό είναι το συμπέρασμα έρευνας στις ΗΠΑ από τη Wolters Kluwer Health που αναδεικνύει ότι τα φαρμακεία εμπνέουν την εμπιστοσύνη των ασθενών με ήπια προβλήματα υγείας και ότι τα προτιμούν καθώς είναι πιο προσβάσιμα.
Η έρευνα με τίτλο: «Pharmacy Next: Consumer Care and Cost Trends survey» έδειξε επίσης τις διαφορές που παρουσιάζουν οι προτιμήσεις των ασθενών ανάλογα με την ηλικία, με τους ειδικούς να σχολιάζουν πως πρόκειται για «μια μεταστροφή στην παροχή φροντίδας υγείας που ήρθε για να μείνει και να αλλάξει την προσέγγιση όλων των εμπλεκομένων τα επόμενα χρόνια».
Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι νεότερες γενιές θεωρούν το φαρμακείο την πρώτη τους επιλογή για μη επείγουσες καταστάσεις, και το προτιμούν όχι μόνο από τα νοσοκομεία ή τον γιατρό τους αλλά και από τις κλινικές που το τελευταίο διάστημα άρχισαν να ιδρύονται μέσα στα μεγάλα καταστήματα αλυσίδων, π.χ. Walmart.
Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν:
- Το 58% των Αμερικανών είναι πιθανό να επισκεφτεί το φαρμακείο της γειτονιάς όταν αντιμετωπίζει ένα μη επείγον ιατρικό πρόβλημα. Το 81% δηλώνει ότι εμπιστεύεται τον φαρμακοποιό, τη νοσοκόμα ή έναν επαγγελματία νοσηλευτή για τη διάγνωση ήσσονος σημασίας ασθενειών και τη συνταγογράφηση φαρμάκων.
- Το 56% των ατόμων γενιάς Ζ (γεννημένοι μεταξύ 1997-2010) και το 54% των Millennials (1981-1996) έχουν επισκεφθεί ένα τοπικό φαρμακείο για να λάβουν φροντίδα εντός του 2022, σε σύγκριση με το 40% της γενιάς X (1965-1980) και το 35% των λεγόμενων Boomers (1946-1964).
- Το 79% των Αμερικανών εμπιστεύεται το φαρμακείο της γειτονιάς του πολύ περισσότερο από το προσωπικό κλινικών σε πολυκαταστήματα.
- Το 54% των Αμερικανών θα πήγαιναν σε ένα ιατρείο για τους εμβολιασμούς σε παιδιά, αλλά πάνω από τρεις στους πέντε ενήλικες (62%) θα εμβολιάζονταν έναντι της γρίπης ή άλλων νοσημάτων στο φαρμακείο της γειτονιάς τους.
Δεδομένης της τάσης αυτής, μια σημαντική παράμετρος που θέτουν οι ερευνητές είναι η πρόσβαση των φαρμακοποιών σε φακέλους υγείας και στο ιστορικό των ασθενών. Αν έχουν ελλιπή ή καθόλου πρόσβαση, οι ασθενείς καλούνται να δίνουν πιο ακριβείς πληροφορίες για όσα αφορούν την υγεία τους, ώστε να έχουν τα βέλτιστα αποτελέσματα.