Η εικόνα που έχουν οι πολίτες για τη φαρμακοβιομηχανία και πώς αυτή μπορεί να «ΜΕΤΑ-εξελιχθεί» στη μετά την πανδημία εποχή, ο τρόπος με τον οποίο όλοι οι εμπλεκόμενοι μαζί μπορούν να σχεδιάσουν το μέλλον της Υγείας στην Ελλάδα, οι αλλαγές που σημειώνονται στον εργασιακό τομέα και οι νέες ανάγκες που προκύπτουν σε επίπεδο δεξιοτήτων και ικανοτήτων, καθώς και ο ρόλος της τεχνολογίας και της ψηφιοποίησης στο χώρο της Υγείας, συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια του 13ου Συνεδρίου Φαρμακευτικού Management, με τίτλο «METAPHARMA: Μαζί διαμορφώνουμε το Μέλλον της Υγείας».
Κατά την εναρκτήρια ομιλία της, η πρόεδρος Δ.Σ. της Ε.Ε.Φα.Μ., Ντανιέλα Μάλο, ανέφερε: «Έχουμε την πεποίθηση πως όλα όσα ειπωθούν θα αποτελέσουν πολύτιμο οδηγό για να ανταποκριθείτε στις προκλήσεις αλλά και στις ευκαιρίες που διαμορφώνει η νέα εποχή, αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά πως στην Ε.Ε.Φα.Μ. δίνουμε έμπρακτα και ουσιαστικά "αξία στο στέλεχος"».
«Πρέπει να γίνει αντιληπτό στην ευρύτερη κοινωνία αλλά και σε όλους τους πολιτικούς ότι το φάρμακο είναι προϊόν. Η υγεία είναι το αγαθό. Για να παραχθεί όμως το προϊόν που ονομάζεται "φάρμακο" απαιτούνται δισεκατομμύρια ευρώ σε Έρευνα και Ανάπτυξη. Αυτή τη στιγμή 8.000 προϊόντα βρίσκονται παγκοσμίως σε κλινικές δοκιμές και ανάπτυξη. Ο στόχος είναι κοινός για όλους τους εμπλεκομένους: το αγαθό της υγείας», ανέφερε ο πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου, Δ. Μωραΐτης, Γενικός Διευθυντής ΒΙΑΝ Α.Ε., του Ομίλου Γιαννακόπουλου.
Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου παρουσιάστηκε μια σημαντική έρευνα που εκπόνησε η Ε.Ε.Φα.Μ. αναφορικά με την εικόνα που έχουν σήμερα οι πολίτες για τις φαρμακευτικές επιχειρήσεις και το Σύστημα Υγείας.
Η έρευνα κατέδειξε μια βελτιωμένη εικόνα για τις φαρμακευτικές επιχειρήσεις μετά την πανδημία, χωρίς όμως η βελτίωση αυτή να είναι θεαματική, καθώς από τη μία πλευρά αναφέρονται ως «δέντρο της ζωής», από την άλλη όμως εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται ως κερδοσκοπικοί οργανισμοί.
Πάντως, η αναγνώριση της θετικής συμβολής τους στην ανθρώπινη ζωή, που αναδείχθηκε στην περίοδο της υγειονομικής κρίσης, φαίνεται να αμβλύνει σημαντικά την κριτική διάθεση. Στην επίδοση των φορέων στην πανδημία Covid-19, οι φαρμακευτικές εταιρείες ήρθαν στην 4η θέση, μετά τους φαρμακοποιούς, τα δημόσια νοσηλευτικά ιδρύματα και τον προσωπικό/οικογενειακό γιατρό.
Όσον αφορά το βαθμό εμπιστοσύνης των πολιτών, η φαρμακοβιομηχανία φαίνεται να χάνει έδαφος συγκριτικά με άλλους κλάδους -σε σχέση με το 2017- κυρίως λόγω της εξωστρεφούς πολιτικής που ακολούθησαν οι κλάδοι αυτοί, μέσω οργανωμένων δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ).