
Πτωτικά κινήθηκαν την εβδομάδα 06/07 - 12/07, οι κύριες προϊοντικές κατηγορίες που διακινούνται μέσω ιδιωτικών φαρμακείων σε πωλήσεις τεμαχίων, σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα (29/06 – 05/07), σύμφωνα με τα IQVIA Weekly Data, τα οποία δημοσίευσε το HealthDaily.
Ειδικότερα, οι κατηγορίες κινήθηκαν ως εξής:
- Φάρμακα: -8,4% (-704 χιλ. τμχ.)
- Προϊόντα OTC: -2,8% (-47,7 χιλ. τμχ.)
- Καλλυντικά: -6,7% (-67,3 χιλ. τμχ.)
- Προϊόντα διατροφής: -1,7% (-1,3 χιλ. τμχ.)
- Προϊόντα φροντίδας ασθενών: -1,6% (-7,9 χιλ. τμχ.).
Οι υποκατηγορίες που οδηγούν αυτήν την τάση από εβδομάδα σε εβδομάδα είναι οι παρακάτω:
- Στα Προϊόντα OTC, τα Παυσίπονα/Αντιπυρετικά (02) μειώνονται κατά -6% (-35,6 χιλ. τμχ.)
- Στα Καλλυντικά, τα Προϊόντα Ομορφιάς (83) μειώνονται κατά -11,1% (-38,5 χιλ. τμχ.)
- Στα Προϊόντα διατροφής, οι Παιδικές Τροφές (35) μειώνονται κατά -3,3% (-1,8 χιλ. τμχ.)
- Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, η κατηγορία Διαγνωστικά/Μετρητές (56) μειώνεται κατά -13,2% (+12,5 χιλ. τμχ.).
Σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 (08/07 – 14/07) οι τάσεις διαμορφώθηκαν ως εξής:
- Φάρμακα: +0,01% (+465 τμχ.)
- Προϊόντα OTC: -2,9% (-49,1χιλ. τμχ.)
- Καλλυντικά: +7% (+61,9 χιλ. τμχ.)
- Προϊόντα διατροφής: -9,2% (-7,5 χιλ τμχ.)
- Προϊόντα φροντίδας ασθενών: +19,1% (+77 χιλ. τμχ.)
Ενδεικτικά, κάποιες από τις υποκατηγορίες με τη μεγαλύτερη μεταβολή σε σχέση με το 2019 είναι:
- Στα Προϊόντα OTC, τα Παυσίπονα/Αντιπυρετικά (02) μειώνονται κατά -9,5% (-57,8 χιλ. τμχ.)
- Στα Καλλυντικά, τα προϊόντα Προσωπικής Υγιεινής (85), αυξάνονται κατά +38,5% (+36,7 χιλ. τμχ.)
- Στα Προϊόντα διατροφής, τα προϊόντα Εντερικής Σίτισης (30) μειώνονται κατά -26,9% (-2,8 χιλ. τμχ.)
- Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, τα Ιατρικά/Χειρουργικά Βοηθήματα (57), στα οποία περιλαμβάνονται οι χειρουργικές μάσκες, αυξάνονται κατά +119,9% (+70 χιλ. τμχ.).
Σημειώνεται ότι τα IQVIA Weekly Data συλλέγονται από 2000+ φαρμακεία, σε όλη την
Ελλάδα, και αποτυπώνουν την αγορά σε 70 περιοχές.