Σκέψεις για τη δημιουργία Ειδικής Διεύθυνσης ΜΗΣΥΦΑ στον ΕΟΦ αλλά και για τη δημιουργία μιας επιτροπής που θα απαρτίζεται από μέλη του ΕΟΦ, της ΕΦΕΧ και του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου προκειμένου να παρακολουθείται «το χάος της διαφήμισης των συμπληρωμάτων διατροφής» πρότεινε ο Δημήτρης Μωραΐτης, γενικός διευθυντής της ΒΙΑΝ και αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Φαρμάκων Ευρείας Χρήσης (ΕΦΕΧ), μιλώντας κατά τη διάρκεια του 12ου Συνεδρίου του Φαρμακευτικού Management.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «οι επόμενοι στόχοι για το κράτος είναι να γίνει ειδική διεύθυνση ΜΗΣΥΦΑ στον ΕΟΦ αλλά και να δημιουργηθεί επιτροπή, για το χάος της διαφήμισης στα συμπληρώματα διατροφής, να εμπλουτιστεί η λίστα των ΜΗΣΥΦΑ, και να ενταχθεί στην πρωτοβάθμια περίθαλψη η αυτο-φροντίδα».
Ωστόσο αίσθηση προκάλεσε η τοποθέτηση του επιστημονικού συνεργάτη και ερευνητή στην Εθνική Σχολής Δημόσιας Υγείας, Κώστα Αθανασάκη, ο οποίος αναφέρθηκε σε μελέτη που πραγματοποιείται σχετικά με τη μετατροπή φαρμακευτικών ουσιών:
"Θέλαμε να δούμε με τη μελέτη αυτή τη διαχείριση των ΜΗΣΥΦΑ και το κατά πόσο θα ήταν επωφελές να μετακινούσαμε κάποια φάρμακα από τη λίστα με τα συνταγογραφούμενα σε αυτή με τα μη συνταγογραφούμενα. Από τις 89 δραστικές που μελετήθηκαν, 46 προκρίθηκαν και γενικά η ομάδα ελέγχου είναι υπέρ της αλλαγής στα 2/3 αυτών."
Στο ίδιο συνέδριο υπήρξε διεξοδική συζήτηση για την αυτο-φροντίδα και τις νέες προκλήσεις που εγείρουν τα ψηφιακά μέσα.
Η Jurate Švarcaite, Director General, Association of the European Self-Care Industry (AESGP), εξήρε τη σημασία της αυτο-φροντίδας λέγοντας πως «η αποστολή μας είναι να προάγουμε την αυτο-φροντίδα. Κερδίζουμε χρόνο, χρήματα και επισκέψεις στα επείγοντα. Οι άνθρωποι θέλουν να προλαμβάνουν τις ασθένειες και το 77% είναι έτοιμο να το κάνει για να προασπίσει την υγεία του. Λέμε ναι στην αυτοδιάγνωση για όλους, άρα εκπαίδευση για να κάνουμε έξυπνες επιλογές για την αυτο-φροντίδα».
Από τη μεριά της η Birgit Schuhbauer, Vice President Self Care EMEA Region & Developed Market Cluster, Johnson & Johnson Consumer Europe, αναφέρθηκε στις τάσεις στον τομέα της αυτο-φροντίδας διεθνώς. «Οι άνθρωποι αναζητούν περισσότερη πληροφορία, ψάχνουν ενδείξεις και πιο ολιστικές λύσεις. Πλέον υπάρχουν συσκευές για τη διάγνωση και εφαρμογές. Είναι πιο περίπλοκο από παλιά, αλλά και πάλι αναζητούν λύση στο πρόβλημά τους. Σκευάσματα για το βήχα, για το κρυολόγημα, για τον πόνο είναι πολύ δημοφιλή, αλλά τώρα έχουμε νέες κατηγορίες πιο αναπτυγμένες, π.χ. βοηθήματα που βοηθούν τον ύπνο, ενισχύουν τη μνήμη, συμβάλλουν στις ψυχικές διαταραχές, τη διαχείριση του στρες και επιμηκύνουν τη γήρανση».