Συγγραφέας: Παναγιώτης Κονιδάρης Κατηγορία: Μυθιστόρηµα φαντασίας Εκδότης: Εκδοτικός Οίκος Α.Α. Λιβάνη
|
Το χειρόγραφο της Πράγας
Το βιβλίο «Το χειρόγραφο της Πράγας» του Παναγιώτη Κονιδάρη είναι ένα µυθιστόρηµα φαντασίας που εντούτοις υποστηρίζεται από την κατάλληλη έρευνα και ένα ικανό ιστορικό υπόβαθρο.
Το µυθιστόρηµα εξελίσσεται σε δύο άξονες, έναν παροντικό και έναν παρελθοντικό-ιστορικό. Ο δεύτερος παρεµβάλλεται στο κύριο µέρος της πλοκής εν είδει ιντερµέτζων και σ’ αυτόν παρελαύνουν ιστορικές προσωπικότητες που ήρθαν –ή εικάζεται ότι ήρθαν- σε επαφή µε το χειρόγραφο: ο ίδιος ο Βόινιτς και ο Αθανάσιος Κίρχερ, ο µάγος της βασίλισσας Ελισάβετ Τζον Ντι και ο Σαίξπηρ, ο αυτοκράτορας Ροδόλφος Β’ των Αψβούργων και οι Ναΐτες.
«Το χειρόγραφο Βόινιτς, το µοναδικό χειρόγραφο που δεν έχει καταφέρει κανείς να αποκωδικοποιήσει ως σήµερα, αναπαύεται στη βελούδινη θήκη του στη βιβλιοθήκη σπάνιων χειρογράφων του Πανεπιστηµίου του Γέιλ, όταν µια σειρά τελετουργικών φόνων ξεσπά στην Ευρώπη.
Ο βιβλιοδέτης Ορφέας Παλαιολόγος ρίχνεται στη δίνη της εξιχνίασης του µυστικού του χειρογράφου, όταν ανακαλύπτει ένα µυστηριώδες µήνυµα αιώνων.
Μια παρτίδα σκάκι ξεκινά, που θα τον οδηγήσει από τη Μονεµβασιά στο Μεγανήσι κι από τη Ρώµη στην Πράγα.
Η αγωνιώδης αναζήτηση, στην οποία εµπλέκεται το Βατικανό και η µυστική οργάνωση των Καρµπονάρων, είναι γεµάτη ανατροπές και αποκαλύψεις.
Καθώς ξετυλίγεται το ιστορικό κουβάρι γύρω από το χειρόγραφο Βόινιτς, εµφανίζονται στο προσκήνιο ιππότες και µοναχοί, επιστήµονες και µάγοι, τυχοδιώκτες και αυτοκράτορες.
Ο Ορφέας, µε τη βοήθεια της ιστορικού Σάρκα Μπίλεκ, προσεγγίζει το απόκρυφο µήνυµα του βιβλίου µε την ακρίβεια και την επιµονή σκακιστή, παλεύοντας παράλληλα µε τους δαίµονες του παρελθόντος του.
Όταν όµως τραβηχτεί και το τελευταίο πέπλο, τίποτα δε θα είναι πια το ίδιο.
Τι κρύβει ερµητικά το χειρόγραφο Βόινιτς; Και ποιος θα ζήσει για να το αποκαλύψει;»
Ο Παναγιώτης Κονιδάρης γεννήθηκε στο Μεγανήσι Λευκάδας. Σπούδασε Ραδιολογία-Ακτινολογία για ένα χρόνο και κατόπιν µεταπήδησε στη Φαρµακευτική Αθηνών, από όπου αποφοίτησε το 1996.
Ζει και εργάζεται στη γενέτειρά του και παράλληλα σπουδάζει «Ευρωπαϊκό Πολιτισµό» στο ΕΑΠ και αρθρογραφεί σε εφηµερίδες και περιοδικά.
|
|
|
Συγγραφέας: Λιλή Ντίνα Κατηγορία: Ποιητική συλλογή Εκδότης: Εκδόσεις Γαβριηλίδης
|
Η ενηλικίωση των παραµυθιών
ΦΙΛΟΠΟΛΕΜΟΙ
Στους ανοιχτούς υπόνοµους των αµαρτιών τους έτρεχαν ποντίκια τα κρίµατά τους Κάτι περαστικές αλήθειες µόνο έκαναν το σταυρό τους και αποµακρύνθηκαν ψιθυρίζοντας: «Ξεχνούν ότι ο θάνατος ούτε πεθαίνει ούτε λησµονεί»
«Η ενηλικίωση των παραµυθιών» είναι πενήντα ποιήµατα σε τρεις ενότητες για τη χαρά και την απόγνωση του έρωτα, την επιτακτική ανάγκη για δράση και την αγωνία του θανάτου, που θυµίζουν κάτι από την περασµένη εφηβεία µας, ακροβατώντας µεταξύ αισιοδοξίας και απαισιοδοξίας και αφήνοντας µια γλυκόπικρη γεύση στο στόµα.
Η Λιλή Ντίνα γεννήθηκε και µεγάλωσε στα Τρίκαλα Θεσσαλίας. Σπούδασε Φαρµακευτική στη Θεσσαλονίκη και κατοικεί στην Αθήνα.
|
|
|
Συγγραφέας: Μιχάλης Πιτσιλίδης Κατηγορία: Σάτιρα Εκδότης: Εκδόσεις Αρχιπέλαγος
|
Νεοελληνικό Σατιρικό Λεξικό
Σε όλους αρέσει η σάτιρα, εκτός από τους σατιριζόµενους. Στην Ελλάδα, κάθε σατιρικός συγγραφέας κινδυνεύει από υπερκόπωση αφού ακόµα και τιτάνιες προσπάθειες, είναι αδύνατον να περιγράψουν το καθηµερινό γίγνεσθαι µιας χώρας που αποτελεί απέραντη θεατρική σκηνή, όπου εκατοµµύρια άνθρωποι επιδίδονται στη συµµετοχική δηµιουργία ενός έργου που θα µπορούσε να ονοµάζεται Ελληνοφρένεια. Από τον πολυπράγµονα Αρχιεπίσκοπο σόουµαν µέχρι τους τουρκοφάγους και νεοµακεδονοµάχους απόστρατους των καναλιών και από τους ακατάπαυστα χρηµατίζοντες και χρηµατιζόµενους πολίτες µέχρι τις διελεύσεις θηριωδών 4x4 από τα σοκάκια του Κολωνακίου, η Ελλάδα αναζητούσε µια ταυτότητα –µε ή χωρίς θρήσκευµα- που δεν µπορεί ακόµη να ανακαλύψει. Θεωρούµε καθυστερηµένη τη χώρα µας, ως προς τη «Δύση» και την «Ευρώπη», σιχτιρίζουµε τη βασανιστική καθηµερινότητα της υπανάπτυξης, αλλά καθεύδουµε στην αγκαλιά της λαγγεµένης ανατολής, µε το ρουσφέτι, το µπαξίσι και τη λούφα σε ηµερήσια διάταξη. Οµνύουµε στο όνοµα της ελευθερίας µέχρι ασυδοσίας, αλλά δηλώνουµε πίστη και εµπιστοσύνη στους πλέον ανελεύθερους θεσµούς, την Εκκλησία και το Στρατό. Απαξιώνουµε την πολιτική και την τηλεόραση επιλέγοντας, µε την ψήφο και το ζάπινγκ, τις χειρότερες εκδοχές τους. Κι όταν κάτι πάει στραβά, αναζητούµε τους συνωµότες και τις συνωµοσίες που δήθεν εξυφαίνονται σε βάρος µας. Το Νεοελληνικό Σατιρικό Λεξικό περιέχει 1.125 λήµµατα. Ελπίζουµε να σας ψυχαγωγήσουν αλλά και να σας προκαλέσουν…
Ο Μιχάλης Πιτσιλίδης γεννήθηκε το 1955 στον Πειραιά. Σπούδασε Φαρµακευτική στο Πανεπιστήµιο της Αθήνας και εργάστηκε ως στέλεχος πωλήσεων και µάρκετινγκ σε πολυεθνικές φαρµακευτικές εταιρείες. Ίδρυσε και διευθύνει, τα τελευταία 18 χρόνια, εταιρεία εκδόσεων και επικοινωνίας.
Αρθρογραφεί σε πολλές εφηµερίδες και περιοδικά σε θέµατα οικονοµικών και πολιτικής της υγείας, τοµέας στον οποίο είναι εξειδικευµένος. Υπήρξε εκδότης-διευθυντής του λογοτεχνικού περιοδικού Προθήκη. Το Νεοελληνικό Σατιρικό λεξικό είναι το ένατο βιβλίο του.
|
|
|
Συγγραφέας: Χριστίνα Γ. Φλόκα Κατηγορία: Μελέτη Εκδότης: Εκδόσεις Νησίδες
|
Ελένη, ανέµιζε το θειάφι... Η φαρµακοποιία του Οµήρου
Πώς και πότε χρησιµοποιούσαν οι οµηρικοί ήρωες το καθαρτήριο θειάφι; Πότε και πώς παρασκεύαζαν και χρησιµοποιούσαν τα αιθέρια και αρωµατικά έλαια; Πώς µεταµόρφωσε η Κίρκη τους συντρόφους του Οδυσσέα σε χοίρους; Τι ήταν ο «λωτός» των Λωτοφάγων, που έκανε τους ανθρώπους να ξεχνούν τα πάντα για τον εαυτό τους και τη ζωή τους; Ποιος ήταν ο ρόλος των θεραπευτών στα οµηρικά έπη;
Στα παραπάνω και σε άλλα ερωτήµατα προσπαθεί να απαντήσει η γλαφυρά γραµµένη µελέτη της Χριστίνας Φλόκα. Αποτελεί το τρίτο µέρος της τριλογίας που άρχισε να εκδίδεται το 1998 (Η φαρµακογνωσία του Οδυσσέα Ελύτη) και συνεχίστηκε το 2003 (Εγώ, ο Αµάραντος. Τα βότανα στο δηµοτικό τραγούδι).
Η Χριστίνα Φλόκα γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1947. Σπούδασε φαρµακοποιός στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης. Είναι παντρεµένη µε το Γιάννη Βογιατζή και µητέρα δύο παιδιών. Έχει γράψει άλλα δύο βιβλία που εκδόθηκαν από τις «Νησίδες»: Η φαρµακογνωσία του Οδυσσέα Ελύτη (1998) Εγώ, ο Αµάραντος (2003).
|