Η IQVIA Ελλάδος παρουσιάζει την πρωτοποριακή υπηρεσία ePharmacy audit, που έχει σχεδιαστεί για να παρέχει μια αξιόπιστη προβολή της αγοράς των ηλεκτρονικών φαρμακείων στην Ελλάδα, βασισμένη σε ακριβή, πραγματικά δεδομένα πωλήσεων, σε επίπεδο barcode, που αντλούνται απευθείας από τα ERP των ηλεκτρονικών φαρμακείων. Δίνεται έτσι η δυνατότητα στις εταιρείες αλλά και στα συνεργαζόμενα με την IQVIA φαρμακεία να έχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα των πωλήσεων της αγοράς, διαχωρισμένη στα ηλεκτρονικά και στα φυσικά φαρμακεία, παρέχοντας μεγάλο εύρος υπηρεσιών ανάλυσης που οδηγούν στη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων για την ανάπτυξή τους.
Βάσει των στοιχείων της υπηρεσίας ePharmacy audit, το ηλεκτρονικό φαρμακείο αποτελεί σταθερά πλέον το 15% του συνόλου της αγοράς του φαρμακείου, με το φυσικό σημείο να αποτελεί το υπόλοιπο 85%. Η συμμετοχή των OTC (over the counter) και PEC (personal care - καλλυντικά) κατηγοριών κυμαίνεται αθροιστικά μεταξύ 82% και 94% στο σύνολο των πωλήσεων του ηλεκτρονικού φαρμακείου, με τα OTC να παρουσιάζουν σταθερή αύξηση (20,5%), σε κυλιόμενη 12μηνη βάση και τα PEC μικρή μείωση (-2,4%).
Η μεθοδολογία και τα βασικά χαρακτηριστικά της νέας υπηρεσίας ePharmacy audit, σύμφωνα με την IQVIA Ελλάδος, συνοψίζονται ως εξής:
Ακρίβεια και αξιοπιστία: Καθημερινή συλλογή δεδομένων πραγματικών πωλήσεων σε επίπεδο κωδικού προϊόντος (barcode), απευθείας από τις βάσεις δεδομένων και τα ERP συστήματα των συνεργαζόμενων ηλεκτρονικών φαρμακείων.
Αναγωγή στο σύνολο της αγοράς του ηλεκτρονικού φαρμακείου: Με βάση ακριβή δεδομένα από ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της εγχώριας αγοράς των ηλεκτρονικών φαρμακείων και στατιστική αποτύπωση του συνόλου της αγοράς.
Αποτύπωση της πραγματικής εγχώριας καταναλωτικής ζήτησης: Διαχωρισμός των καταναλωτικών πωλήσεων (B2C) από τις χονδρεμπορικές (B2B), σύμφωνα με τον τύπο του παραστατικού αγοράς και μέσω πρόσθετων στατιστικών ελέγχων ποιότητας.