Από το hellaspharm.gr παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης με θέμα: «Επάγγελμα φαρμακοποιός: Πώς βιώνουμε το σήμερα, πώς βλέπουμε το αύριο;» που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του Hellas PHARM 2013, στις 6 και 7 Απριλίου από τους Φαρμακευτικούς Συλλόγους Αττικής και Πειραιά. Χορηγός ήταν η εταιρεία Pierre Fabre.
Σύνολο συμμετοχών: 420 φαρμακοποιοί.
1. Τι σας δυσκολεύει περισσότερο κατά την άσκηση του επαγγέλματός σας σήμερα;
a. Η αβεβαιότητα της έγκυρης καταβολής της αποζημίωσης των συνταγών από τον ΕΟΠΠΥ;
61%
b. Οι συχνές αλλαγές στις τιμές των φαρμάκων, τα ποσοστά κέρδους του φαρμακοποιού, τη θετική λίστα φαρμάκων...;
24%
c. Η πίεση που δέχεστε από τους ασφαλισμένους για τα δυσμενή μέτρα στα θέματα της δημόσιας υγείας;
6%
d. Η καθημερινή δυσκολία στην ανεύρεση φαρμάκων από τους προμηθευτές (ελλείψεις που δυσκολεύουν την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων και το κλείσιμο των συνταγών);
9%
2. Τι από τα παρακάτω αποτελεί για εσάς ευκαιρία ανάπτυξης στο φαρμακείο για τα επόμενα χρόνια;
a. Η ανάπτυξη υπηρεσιών υγείας μέσα στο φαρμακείο με αμοιβή για τον φαρμακοποιό (διάφορες μετρήσεις, απλές ιατρικές πράξεις...)
30%
b. Η ενεργή συμμετοχή των φαρμακείων στην κατ? οίκον νοσηλεία ασθενών με χρόνια ή και ανίατα νοσήματα
6%
c. Η ανάπτυξη των παραφαρμάκων με έμφαση στην πρόληψη ασθενειών, την καλή φυσική κατάσταση και την ομορφιά των πελατών του φαρμακείου
37%
d. Οι συστεγάσεις, συνεργασίες ή οι ομάδες φαρμακείων
28%
3. Ποια κατηγορία αναπτύσσεται περισσότερο στο φαρμακείο σας σε αυτή την «ιδιαίτερη» περίοδο;
a. OTC προϊόντα
38%
b. Συμπληρώματα διατροφής
30%
c. Καλλυντικά
22%
d. Τίποτα από τα προηγούμενα
11%
4. Πώς βλέπει ο πελάτης του φαρμακείου τον φαρμακοποιό σήμερα;
a. Απαραίτητο σύμβουλο υγείας τον οποίο εμπιστεύεται
71%
b. Σύμβουλο υγείας και καλής φυσικής κατάστασης
15%
c. Επιχειρηματία με στόχο το κέρδος
6%
d. Κοινωνικό λειτουργό
8%
5. Πόσο σημαντική θεωρείτε τη διά βίου εκπαίδευση του φαρμακοποιού για την ανάπτυξη του φαρμακείου σε αυτή την περίοδο;
a. Πολύ σημαντική | 76% |
b. Αρκετά σημαντική | 12% |
c. Καθόλου σημαντική | 2% |
d. Σημαντική αλλά όχι αρκετή για την έξοδο από την κρίση; | 11% |
a. Εξειδικευμένες συμβουλές | 38% |
b. Ηθική συμπαράσταση | 27% |
c. Προσφορές και εκπτώσεις | 22% |
d. Τίποτα από τα προηγούμενα | 14% |